



Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 01-06-2006
- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
Ik heb de grootste moeite met het vinden van de juiste contactpunten + verdeelkap + rotor voor mijn CX 2000. Al drie keer besteld, drie keer helemaal verkeerd spul gekregen. Dat heeft al geleid tot een hoop raar geknutsel, tot en met het uitvijlen van het boutgaatje in het vaste contactpunt om met een weggesleten nokje toch nog een acceptabele contactpuntafstand te krijgen. Maar nu is het echt afgelopen….
Mijn verdeelkap is geschroefd, dus niet geclipt, én heeft een uitsparing daar waar op het verdelerhuis een plasticje zit met daaraan de aansluiting naar de bobine. Kan iemand bevestigen dat deze niet te krijgen zijn? Zou het handig zijn er een wat meer gangbare verdeler in te schroeven?
Corrosion sympa!





























Totaal aantal Berichten: 10402
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Zou het niet handig zijn het merk te vermelden?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Op Ebay (duits en Frans) heb ik er de afgelopen jaren heel wat zien passeren. Uit je beschrijving maak ik op dat het gaat om de Ducelier 4510B. Moet toch te vinden zijn.
groet Rinus
Rinus





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Wat voor subtropische verdeler heb jij dan ??
2 jaar gelden voor mijn CX 2000 hier om de hoek bij de automatrialenzaak het zooitje gewoon nieuw gekocht. Ik weet ff niet van buiten wat ik erin heb zitten maar zal wel een deculier zijn.
Mark
CX 2000 pallas ‘78






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Jongens, zo makkelijk is het dus niet altijd. Er bestaan echt -tig soorten puntjes, ook op de CX!
Het meeste voor de Ducellier is (nog) wel te koop (en ook daar zijn meerdere versies van), maar heb je een Magneti Marelli of een Marchal, dan kan het flink zoeken worden.
‘t Beste is om met de originele gedemonteerde onderdeeltjes in de hand naar de balie of de website te gaan. Puur op bouwjaar en merk zoeken levert meestal teleurstellingen op (zoals de TS al gemerkt heeft).
Heb je een foto van het oude spul?
Zo ja: post het hier even, misschien kunnen we mee zoeken.
P.s. Als er inderdaad niets meer voor te vinden is, kun je inderdaad nog een meer gangbaar type verdeler monteren.
Of wachten tot er een elektronische versie van de CX-ontsteking beschikbaar komt.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D




Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 01-06-2006
- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
Dank je Léo, want het is inderdaad niet zo heel gemakkelijk. Dit soort topics heb ik nog nooit hoeven openen, maar dit is echt een puzzeltje! En inderdaad, sorry, ik had het merk even moeten melden, maar schiet mij maar lek als dat ergens te vinden is . Ik vermoed Ducellier, maar zou niet weten waarom.
Hierbij twee plaatjes!
Edit: Ducellier 4510 B is zo te zien NIET de juiste, zo te zien bij CX BASIS mist daar de uitsparing in de verdeelkap. Daar heb ik er al drie van….
Corrosion sympa!






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Hm, ik herken het zo niet hoor.
Het merk staat op de zijkant van de verdeler zelf gegraveerd. Dit kan lastig te zien zijn op de auto. Desnoods even markeren met verf en demonteren.
Helaas staan er vrijwel nooit merkjes of nummers op de puntjes zelf.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Juist op het ontstekingshuis staat merk en nummer.
Misschien kan je met een spiegeltje erbij iets vinden.
Eventueel eerst even flossen met een lapje want er zit wel wat vuil in de buurt…
Léo was net 3 seconden eerder…














































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat is volgens mij de Magneti Marelli onsteking. Inderdaad lastiger om onderdelen voor te vinden, maar hij werd ook in Fiat en Lancia’s gebruikt. Je zal het nummer echt even op de verdeler moeten aflezen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Die is iig duidelijk anders dan wat ik erin heb, bij mij hangt de condesator er buiten.
En anders zou ik er gewoon een zoeken waar wel spullen voor te krijgen zijn en dit ding weg doen, losse verdelers is best wel aan te komen.
Mark
CX 2000 pallas ‘78




Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 01-06-2006
- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
Waterman, altijd al diep respect voor je verregaande technische kennis en nu nog een beetje meer. Googlen op Magneti Marelli CX levert de goede onsteking op mét verwijzing naar verkooppunten. Ze zitten ook in het eerste type Fiat Panda…
Voor de volgende zoekers die hier via de zoekfunctie terecht komen: Ontsteking met geschroefde verdeelkap met uitsparing is Magneti Marelli S 167 A. Ebay levert hits op. Bij de automaterialenzaak zou je, met het oude materiaal in de hand, kunnen vragen naar spullen voor Fiat Panda 80-82, Autobianchi E112. Dat ga ik morgen ook eens proberen.
Hartelijk dank iedereen voor het supersnelle meedenken!
Corrosion sympa!














































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Succes en laat je ons ff weten als alles gelukt is?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste




Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 01-06-2006
- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
Ja, met alle plezier de afloop: door jullie hulp ben ik bij de reguliere automaterialenzaak prima geslaagd. Ik mocht het spul niet terugbrengen, maar men wenste me alle plezier bij het aanbrengen van spullen van een Fiat Panda op een CX . En het belangrijkst: het klopte precies en de CX loopt weer als een tijger.
Corrosion sympa!