BasisBIX schreef:
Ook heb ik de linker A-stijl kaal gemaakt en het viel me eigenlijk nog wel mee. Had het erger verwacht zegmaar.
Nou, ik vind het toch wel pittige schade!
Het water loopt zo ook naar binnen toe…
Misschien is de ruit ooit eens vervangen en de daarbij beschadigde lak niet bijgewerkt…
Als je de BX lang wilt bewaren zou ik het raam eruit halen en alles herstellen/conserveren
Als je hem over 3 jaar gaat slopen kan je het zo laten…
Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012
- BX 16 TZI Automaat
zo zeg, dat is niet niets! maar als het om een pekel bak draait… nou goed dan laat um dan zijn dienst uit rijden
“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar
Het wordt wel een leuk project zo te zien.
Die velgen zouden wel erg stoer staan!
Mocht je een setje gebruikte mistlampjes zoeken pb dan maar.
Mijn Fotosessie’s
_____________________________________
Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91
Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94
Ik doe nu even de A-stijl provesorisch behandelen en van de zomer gaan we er gewoon wat moois van maken met plamuur en een spuitbusje in de juiste kleur.
McDean schreef:gave GTI coen! kenteken komt me bekend voor !
Dat zou kunnen, eind 2009 heb ik deze BX al eens bekeken toen die te koop stond ik Vlaardingen bij een louche handelaar.
Destijds heb ik er foto’s van geplaatst in het te koop topic:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/199231/P375/
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Vandaag ook nog even aan de GTI kunnen knutselen.
Setje TZI doppen en serie 2 achterlichten gemonteerd. Punaxio nog bedankt voor de lichten!
Ook de koppeling afgesteld, wordt er helaas niet veel beter van en een setje matten van de Aldi erin gelegd. Voor een tientje passen ze verbluffend goed.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Goed bezig!
Heb je geen GTI wieldoppen liggen? Dat hoort er eigenlijk op. TZI wieldoppen staan te lief..
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Je bedoelt deze doppen?
Nee, helaas niet.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gt doppen is ook een optie?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Staat ‘m erg goed deze doppen
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Hij fleurt al een heel stuk op zo!
Mijn Fotosessie’s
_____________________________________
Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91
Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 10-11-2012
- BX 16 TGI Toulouse
- BX 19 TZI
- BX 19 GTI Automatic
Prima wagentje al geworden!
Citroën BX, j’aime , j’aime, j’aime
D’rnet nog even gauw een RF setje ingebouwd.
Want je sleutel in de deur moeten steken om hem te openen is zó 2012.
Klusje van 2 min. en nu hebben we een fijne afstandsbediening voor de CV.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Moet je ook wel hebben, want dat heb ik zelfs in mn ‘86-er
In mijn geval vond ik het zelfs 2011
Life’s too short to drive without comfort!!!
Gisterochtend met deze BX voor de apk geweest.
Schade viel wel mee:
-1 stadlichtje kapot
-Koplampen staan te hoog
-Beide veerpootretourslangetjes kapot en/of verdroogd
-Band r.a. is adviespunt
-LHM lekkage bij de debietregelaar en HD-regelaar
Alleen die laatste is ververvelend, want dat betekent dat er een andere debietregelaar op moet en dat de grote O-ring van de HD-regelaar vervangen moet worden.
Binnenkort dus even de puntjes in orde maken en terug voor de herkeuring.
En gisternacht op een uitgestorven A12 nog even gekeken hoeveel “GTI” er nog inzit.
Op papier zou de topsnelheid 198 km/h moeten zijn.
Naar de 170 trekt die vlot door, daarboven gaat het een stuk minder rap.
Uiteindelijk had ik de teller op 190 staan en met het naar beneden ingaan van het Gouweaquaduct eventjes richting de 200. Toen kwam er weer een bocht aan.
Nou zit er voor een verkeerde bandenmaat op (185-65-14 i.p.v. 185-60-14) wat resulteert in een tellerafwijking naar beneden.
Volgende keer dus even een gps erbij hebben.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Kijk, dat valt niet tegen.
Er zit dus eigenlijk nog een volbloed GTi in
Life’s too short to drive without comfort!!!