Wij hebben ook een heerlijke dag gehad. organisatie bedankt.
Inderdaad jammer dat we zo uitgelopen waren dat na Winkel besloten moest worden voor een snelle terugtocht. Maar aan de andere kant ook wel leuk om als sneltrein (C6, CX en DS achter elkaar) met dik 140 naar Vijfhuizen terug te zoeven. Helaas konden we daar niet lang blijven omdat we onze dochter nog even op moesten halen. Maar de bardame kwam nog achter ons aan met een bitterbal. Fijn dat we die niet hebben hoeven missen, want daar baalden we al een beetje van.
Na Vijfhuizen dus nog even de A4 afgegleden om onze dochter op te pikken bij Opa en Oma en nu weer thuis in Vleuten. We kijken uit naar de echte tour eind maart.
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Mooie rit zo vroeg in het seizoen. Erg mooi werk van de organistatie.
Het is ook echt een proloog, ik heb nu nog meer zin gekregen in de rit in en rond Luxemburg!
Verder leuk stops gehad en de verhalen van het 2CV museum waren ook erg bijzonder.
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Beste deelnemers aan de proloog, dank voor de mooie opkomst vandaag! Ik vond het leuk organiseren en inderdaad jammer dat de mooie route langs het ijselmeer niet door kon gaan evenals de rest van de Edwin Groen collectie. Die houden jullie zeker tegoed!
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Totaal aantal Berichten: 17397
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Het was een toproute, Maarten! Fort Vijfhuizen is ook echt een aanrader voor wie de drukte van CitroMobile even wil ontvluchten.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ik zie dat als een oproep.
Totaal aantal Berichten: 17397
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Dat niet direct, maar het is volgens mij wel een plek die het verdient ontdekt te worden.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Klopt.
Ik heb na CM nog weleens met een paar mensen gezocht naar een plek om wat te eten. We hadden dus niet ver hoeven zoeken. Prima locatie.
jaco schreef:Wij hebben ook een heerlijke dag gehad. organisatie bedankt.
Inderdaad jammer dat we zo uitgelopen waren dat na Winkel besloten moest worden voor een snelle terugtocht. Maar aan de andere kant ook wel leuk om als sneltrein (C6, CX en DS achter elkaar) met dik 140 naar Vijfhuizen terug te zoeven. Helaas konden we daar niet lang blijven omdat we onze dochter nog even op moesten halen. Maar de bardame kwam nog achter ons aan met een bitterbal. Fijn dat we die niet hebben hoeven missen, want daar baalden we al een beetje van.
Na Vijfhuizen dus nog even de A4 afgegleden om onze dochter op te pikken bij Opa en Oma en nu weer thuis in Vleuten. We kijken uit naar de echte tour eind maart.
140km/h ? Ik moest toch even de 160km/h aantikken om de DS voor mij ‘bij te houden’. Toen vond ik het wel best, heb nog een punten rijbewijs enzo en ik heb alle punten nog Dus toen maar de navigatie aangezet en rustig met 120 weer naar Vijfhuizen gekacheld
Ook voor mij was het hoogtepunt het 2CV museum, erg gaaf al die doosjes plaatmetaal op wielen ( ). Nee erg intressant om te zien allemaal, geweldige verhalen ook.
Intressant ook waarom hij ze verzameld als hij ze zelf zo lelijk vind!
Wat ik ook erg leuk vond is dat Harry, ondanks zijn ziekte, nog even geweest is. Ik wilde toch graag eens de Femme in levende lijve zien. Vond het een beetje jammer alleen dat (daar leek het op) er xenon verlichting in zat, dat moet natuurlijk geel zijn bij zo’n auto
Ik ben nu op zoek naar zuignapjes ofzo die ik aan de gaatjes van het rally schild kan doen, en dan aan het raam kan plakken, hij ligt nu gewoon los op de hoedenplank
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
160? Nieieieieieieieieieieieieieiet! Ik houd me altijd keurig aan de snelheid, met compensatie van de tellerafwijking en boetevrije drempel.
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Ik reed op de A7 achter de T2 van Jaap aan, met een vaartje van 145km gaf Jaap even wat gas bij, kont zakt wat, voorkant komt om hoog en verdwijnt aan de horizon!
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
FastFred schreef:Ik ben nu op zoek naar zuignapjes ofzo die ik aan de gaatjes van het rally schild kan doen, en dan aan het raam kan plakken, hij ligt nu gewoon los op de hoedenplank
Die blauwe parkeerschijven zijn weleens voorzien van die zuignapjes, wellicht lukt het daarmee.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Die C6 van Rens zakt niet eens met z’n kont, maar is gewoon meteen uit zicht.
Totaal aantal Berichten: 349
Geregistreerd: 15-02-2013
- C5 2.0 16 V Ligne Business
- CX 20 TRE
- CX Athena
Hallo allemaal,
Ik heb gisteren ook genoten van de dag. Nogmaals dank Maarten voor de gastvrijheid aan boord!
Leuke en voor mij informatieve gesprekken gehad ook, goed om zo eens andermans ervaringen te horen want dat helpt mij zeker om goed voorbereid te zijn als ik zelf CX ga rijden. Ik zie jullie vast wel weer terug hier op het forum of bij een toekomstige activiteit (hoop ook weer bij de voorjaarsrit van de CX club te zijn 14 april want had al een lift-aanbod van Niels gekregen) en hopelijk op een gegeven moment met mijn eigen CX. Deze dag heeft zeker mijn interesse verder aangewakkerd voor deze prachtige voiture!
Groet,
Wiard.
jaco schreef:160? Nieieieieieieieieieieieieieiet! Ik houd me altijd keurig aan de snelheid, met compensatie van de tellerafwijking en boetevrije drempel.
Nouja, ik reed op een gegeven moment 150 op de GPS en nog liep je uit op mij. Ik vond het hard genoeg en heb de rest van de weg rustig aan gedaan. Als we niet eerst zo’n pokke eind omgereden waren voor we de A7 op gingen waren we waarschijnlijk wel eerder geweest dan de 2CV’s. Waar was die blauwe heen trouwens? Die heb ik na het 2CV museum niet meer gezien? Is die direct naar huis gegaan net als de BX?
De weg naar huis verliep prima, wel iemand in een Xantia tegengekomen die in het pikke donker over de A12 reed, met alleen stadsverlichting
Meerdere keren geprobeerd ‘m met signalen duidelijk te maken dat ie z’n verlichting aan moest zetten, maar hij snapte het niet. Toen maar door gereden. Nog een Polo Slowmotion tegengekomen die alleen z’n mistlampen voor aan had, dus de verlichting achter was gewoon uit, echt, sommige mensen moeten ze toch dat pasje direct afnemen :S
Vlak bij huis bij de chinees even wat eten gehaald en tegen 8 uur waren we weer thuis
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Jammer dat we door onze sanitaire stop bij Edwins, de aansluiting hebben gemist en de korte route via Alkmaar heb genomen. Was ook wel gezellig met 2 mooie eenden.
Maar ik had graag gekeken of mijn V6 partij was voor die andere V6 en zo’n geblazen CX .
Adri