Vroeger had ik een BX
Nu heb ik een mooie ZX aura, bouwjaar 1995 gekocht
Helaas zonder startcode.
Hoe kan ik de computer resetten of uitschakelen??
Bedoel je dat je er eentje hebt met zo’n toetsenblokje onder de asbak in de middenconsole? Wauw, gaaf, dat wil ik ook!
Misschien eens de massa van de accu los halen, onder andere de klok reset zich dan ook
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 2114
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Als het systeem vergelijkbaar is met dat in de Xm (lijkt me waarschijnlijk) dan heb je een aantal mogelijkheden:
- de juiste code invoeren (1111 wordt vaak gebruikt)
- blijven proberen tot je de juiste code hebt gevonden
- een andere ECU met bekende code scoren
accu loshalen en dat soort dingen werkt in ieder geval bij de XM niet.
Fast Fred en furriegurrie bedankt voor jullie reactie.
fijn te horen dat de XM zo goed is als ik dacht.
hij heeft ook nog een automatische bak, helemaal te gek.
Nu nog het “probleempje” verhelpen.
Ik bedenk me dat bij verlies van een betaalkaart er vakkundigen zijn die zomaar de code achterhalen.
De accu is los geweest, maar zonder dat ik de stekker van het apparaat los had, ga ik nog proberen.
Nadat de koop gesloten was hoorde ik dat de auto uit een faillissement kwam, ik kan me goed voorstellen
dat de eigenaar baalde dat hij afstand van de auto moest doen.
De accu loshalen heb ik gedaan, alleen niet met de stekker van kastje los.
Groet,
Peter
Hoe bedoel je de stekker van het kastje los? Alleen even de accu loskoppelen, even een kop koffie drinken en de accu weer aankoppelen.
Ik heb er in mijn instructieboekje een stukje over staan, zal vanavond even voor je kijken
Is het niet mogelijk om de verkoper of de eigenaar van dat bedrijf dat failliet ging te vragen naar de startcode?
Dit heb ik in het instructieboekje van mijn ZX staan (heeft geen gecodeerde startbeveiliging, maar staat er wel in).
Bij verlies van de persoonlijke code is een belangrijke ingreep door een Citroën-dealer noodzakelijk
Om voor de eerste keer een code te programmeren
- Toets 1111 in
- Druk op de toets C
- Toets uw persoonlijke viercijferige code in
- Leg deze code vast door op de toets C te drukken. Het vastleggen wordt bevestigd met het vier keer knipperen van het groene lampje en het vier keer klinken van een pieptoon
Verder staat er over de lampjes
Groen lampje brandt: starten is mogelijk
Rood lampje brandt: startbeveiliging staat aanOm de motor te kunnen starten, dient u een geheime viercijferige code in te brengen: het rode lampje dooft en het groene lampje gaat branden. Heeft u zich in uw code vergist, toets hem dan opnieuw in, na eerst het contact uit en aan te hebben gezet. Wanneer na drie achtereenvolgende keren een foutieve code is ingetoetst, wordt het toetsenbord 30 minuten lang geblokkeerd. Elke keer wanneer dan op een toets wordt gedrukt, klinkt er een pieptoon.
Mocht je meer willen weten dan zeg je het maar. In de handleiding heb ik 4 kantjes staan. Er zijn namelijk 2 verschillende keypads voor de ZX, eentje met een C en een S toets naast de keypad. En eentje met een C toets en een D/N toets.
Hoi Fast Fred,
Bedanktdat je jouw instructieboekje na gelezen hebt.
de accu polen heb ik los gemaakt en na enkele kopjes koffie weer de accu aangesloten.
Helaas ‘t werkt nog niet.
De Citroën dealer zal ik als laatste proberen, nu ben ik nog ander mogelijkheden aan het zoeken.
Op het Net heb ik veel soortgelijke problemen gelezen, ook met andere merken.
Ook las ik over een apparaat uit China om het te resetten, maar ik ben geen techneut.
Dus zoek ik verder, er moet een techneut te vinden zijn.
Ik heb een aanbieding uit Helmond, wel ver en ik zal de auto moeten brengen.
Een klein stukje duwen is niet erg maar naar Helmond ??
Merkwaardig in de krant te lezen dat er nieuwe auto’s gestolen worden, de startbeveiliging is in no time buiten werking te stellen.
De kennis is er !!
Groets,
Peter
Totaal aantal Berichten: 2114
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Wellicht een autodemontage bedrijf in de buurt bellen en informeren of ze een zx ecu met bekende code hebben?
Hoi het is eindelijk gelukt, de auto start weer.
Ik heb na lang zoeken een bedrijf gevonden die de computer gereviseerd heeft.
In het code kastje zat sluiting, maar ik heb geen code meer nodig om te starten.
Voordien ben ik bij de Citroën-dealer geweest, zij konden het niet maken en wisten ook geen oplossing.
Hun belang stopt kennelijk nadat er een auto verkocht is.
Groeten, Peter