33 van de 146
« Eerste  < Vorige 31 32 33 34 35 Volgende >  Laatste »
   
Steely Dan, la CX Break de Bogarde VERKOCHT
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9366
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 04 maart 2013 04:47 PM
  [ # 481 ]
bogaard77 schreef:

mischien opent de thermostaat niet ver genoeg?

probeer het eens zonder thermostaat.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 04 maart 2013 05:16 PM
  [ # 482 ]

Jij verdient wel de eerste prijs incasseringsvermogen zeg.

Waren de pakkingvlakken en wanden van het thermostaat huis zonder putten?
Ik bedoel waar je de pomp opschroeft.

Rookt hij nog steeds bij het starten, en is dat wit?

Tijdens het rijden nog geen witte rook?

Zie je bellen in het vaatje als de dop eraf is?

Anders afpersen lijkt me.

Succes!

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 04 maart 2013 05:50 PM
  [ # 483 ]

het is een serie 1 dus geen temp meter.

De pakkingvlakken waren mooi. Er is ook geen externe lekkage (meer). Bij het starten rookt ie niet of nauwelijks. Een beetje blauwgrijs. Niet wit. Tijdens rijden ook niet merkbaar.

met de dop eraf zie je uit de bovenste slang water komen. Als ik gas geef wordt dat (veel) meer. Geen bellen volgens mij..

Ik heb em met een pomp op druk gezet. hield een kwartier 0.5 bar vast…Geen lekkage..

Ik zal de thermostaat eruit pakken en weer testen met een thermometer in het waterkokertje..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 04 maart 2013 05:53 PM
  [ # 484 ]

het is daarbij vooral belangrijk dat ie volledig open gaat.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10248
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 04 maart 2013 05:54 PM
  [ # 485 ]

En dat die goed om gemonteerd wordt.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 04 maart 2013 05:56 PM
  [ # 486 ]

Ja! maak ff foto’s van hoe ie zit voor je hem er uit haalt.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 04 maart 2013 06:03 PM
  [ # 487 ]

Heb ik ook over gedacht. maar de thermostaat opent. De radiator wordt warm. Na een poos gaat de blower aan….

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 04 maart 2013 06:05 PM
  [ # 488 ]

Dat zegt niets. De koelfan kan wel aanslaan, als de flow te veel beperkt wordt omdat de thermostaat niet ver genoeg open gaat wordt het niets hé Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10248
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 04 maart 2013 06:05 PM
  [ # 489 ]

Is de radiateur schoongemaakt?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 04 maart 2013 06:07 PM
  [ # 490 ]

Die radiator zag er nieuw uit…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10248
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 04 maart 2013 06:09 PM
  [ # 491 ]

In F wordt nogal eens met gewoon leidingwater gereden…. Gewoon even naar een radiateurbedrijf brengen. Maar toch eerst maar die thermostaat controleren.(is minder werk)

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 04 maart 2013 06:43 PM
  [ # 492 ]
T(h)ijs schreef:

Niet gewoon een versleten KVS-dop?

Ik heb ooit een CX motor uiteindelijk volledig weten reviseren bij de hoofdverdeler ,

met zelfs nieuwe zuigerbussen ( meer dan 3000 Euro kosten in die tijd al )

voor een radiateurdop die veel te snel open ging !!!


EEN NIEUWE erop , kost de hoofdprijs niet en dan ben je zeker !

En welke radiateur heb je er nu in zitten ??

Die van de TURBO ?????

 

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
Gepost: 04 maart 2013 07:14 PM
  [ # 493 ]

Onder normale omstandigheden, dus met werkende thermostaat, goed doorstromende radiateur en geen gecorrodeerde kop + blok zou je zelfs zonder dop moeten kunnen rijden zonder dat alles eruit kotst. Laatst nog gedaan, wegens een verdachte waterslang die niet teveel druk kon verduren. Gewoon thuisgekomen zonder overkoken.

En inderdaad jammer dat de Série 1 geen goede temp.meters hebben, want ik ben ook wel benieuwd hoe warm het water nu steeds wordt!  Die temperatuur kan veel vertellen over wat er in de motor gebeurt, maar nu wet je dus nog steeds niets. Sad

Je zou al met al toch denken dat de thermostaat niet oké is….  want dit is wel heel vreemd hoor.  huh


@Boog: ik vind het heel erg lullig voor je dat de vakantie qua transportperikelen zo moeizaam verliep (zelfs met een gloednieuwe C5!!!) en dat je pas woensdag weer relaxed was!!  Het zit je echt niet mee.
Dus daarom deze voor de troost:  love9


@Walter: er zit een turbo radiateur in. Die uit de Viezerik kwam. Daarmee is Boog ook niet gestrand met overkokende motor.  En volgens mij komt die thermostaat ook uit diezelfde motor.
Overigens had Viezerik wél een werkend temp.display, maar Boog weet vast niet meer hoe het temperatuurpatroon van die wagen was.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 04 maart 2013 09:29 PM
  [ # 494 ]

Jawel. De temp liep bij de viezerik niet hoog op. Ondanks heel hard van Bussum naar hoorn blaffen… Heb net de thermostaat van de oude steely in de koker gehad. Opent vanaf 87 graden en met een max van 6 mm bij 90 graden. Dat lijkt mij ok. Nu geen zin meer om de unit eruit te halen. Wie weet morgen verder.

Overigens. De slangen lopen van de kop naar de warmtewisselaar, naar de bovenkant van het grijze bolletje. Dat is ok toch? Achter op de waterpomp loopt een slang naar een T stuk door naar kachel.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 04 maart 2013 09:35 PM
  [ # 495 ]

87, is dat niet wat warm? en 6 mm, is dat normaal? Het klinkt zo weinig.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
33 van de 146
« Eerste  < Vorige 31 32 33 34 35 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook