Doet het rechterraam het nog wel?
Dan eerst even de schakelaars omwisselen om te kijken of het misschien daar in zit.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90



















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Raam gefixt! Op aanraden van mbender (een paar pagina’s geleden), eens even gekeken bij de ‘grote zwarte stekker’ bij de accu. Maar met het simpelste beginnen, leek mij het beste En inderdaad; daar was een stekkertje los geschoten.
Maarrr… toen ik de kap open had, kwam ik erachter dat ik gisteren vergeten ben (na het controleren van koelvloeistof peil) de dop op het witte bolletje te draaien. Ik heb dus zo’n 15 kilometer zonder dop op het koelvloeistof reservoir gereden… Mijn vraag is nu: kan dit kwaad?
Verder heb ik ook die achterdemper weer vastgezet, die was inderdaad losgeraakt. Zo trots als een hond met zeven staarten hiero!
Way out in the water, see it swimming.






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Bougies: Eyquem C62S.
Ik gebruik ook weleens Valeo’s maar ik heb uit mijn hoofd even niet paraat welk nummer die hebben.
Dop van koelbolletje kan geen kwaad, tenzij de auto warm is gelopen (file, hitte), want dan gaat de boel (eerder) koken zonder dop en kotst het er aldaar weer uit. Maar als (koud gemeten) het peil gewoon nog tot het rode lepeltje staat, is het oké hoor.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D



















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Niveau was nog gewoon prima. Dus geen paniek Ik ga de bougies bestellen, maar ik ga ze nog niet vervangen tot na de voorjaarsrit. Never change a winning team, right? Is er trouwens iemand die tijdens die voorjaarsrit mij eens wil laten zien waar die kachelweerstand zit op de s1? Want ik heb vandaag eens geloerd, de vraagbaak opengelegd, het forum nog ‘s doorgespit…. maar ik kom er niet echt uit. Beginner hé?
Way out in the water, see it swimming.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
KIJK EFFE BIJ WOLFMAN.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Daar trapte ik dus ook ik maar niels heeft het nieuwe type kachelhuis wat dus anders in elkaar zit.
Mark
CX 2000 pallas ‘78






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Inderdaad niet bij het topic van Wolfman kijken, want op zo´n dinosaurus-CX zit ´ie ergens anders (heel lullig ver weg). Lucky you!
Dus Niels: reservewiel eruit, dan kapje van het kachelhuis eraf (zwart halfrond deksel met 4 kleine schroefjes) en daar zit het ding dan aan de binnenkant (van het kapje zelf dus). Is een soort bruin plaatje met een spiraaltje erop gesoldeerd. Spiraaltje zal wel doorgebrand zijn. Kun je soms nog solderen en dan werkt het weer.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Sorry,ik dacht dat hij een serie 1 met een serie 2 uiterlijk had,maar er zijn dus meer dingen bij zijn dame veranderd,
Succes.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Nee hoor het is heel simpel: de Série 1 CX had gewoon twee types kachelweerstanden. Alleen is dit gewijzigd ergens rond 1979 ofzo. Bij jouw Prestige zit het dus nog wel zoals bij Wolfmans auto.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D



















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Nou dat raam was van korte duur… Raam wil met geen mogelijkheid meer omhoog. Is er een manier om ‘m handmatig dicht te krijgen?
Way out in the water, see it swimming.
Dan moet het deurpaneel eraf.
Meestal is het probleem of de schakelaars of de draden zijn bij de deurscharnieren stuk.
Motortjes gaan ook wel eens stuk.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v














































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
ik gok op de draden tussen de deur en de a-stijl. Even de isolatie daar afpellen en kijken.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste





























Totaal aantal Berichten: 10402
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Isolatie wordt hard door ouderdom en krijgt scheurtjes. Juist bij de deuren kan dan water bij het koper komen, krijg je corrosie en gaan ze uiteindelijk, mede door het vele bewegen, kapot.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.



















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Daar sta je dan, half 11, in de weer met vuilniszakken en duct-tape Heb net gekeken daar bij de deur, en op zich zien die kabeltjes er allemaal wel oke uit, maar ik zie één minuscuul klein gaatje bij één draadje. Zal er morgen ‘s een fotootje van maken. Dat kan het natuurlijk zijn. Ik ga morgen toch klussen aan dat groene lel van me; maar de blower + het raam van de GTi staan dan ook even op het programma. Keep you posted, maar alvast bedankt voor alle tips maar weer
Way out in the water, see it swimming.



















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Na een lange werkdag toch nog maar even naar de gti gekeken. Nog nooit een multimeter gebruikt, dus eens moest de eerste keer zijn. Eerst de schakelaars allemaal gewisseld, bleek niet te helpen. Even gekeken of er stroom op stond, nee dus. Toch maar weer aan de stekker zitten rommelen, niks. Alles eruit gehaald, alle contacten opgeschuurd en ingespoten met contactspray: bingo, stroom op het snoertje van de schakelaar. Schakelaar er weer op, weer niets. Waterman’s tip er nog maar ‘s bijgepakt: en inderdaad, een draad met een piepklein scheurtje bij de deur. Kroonsteentje ertussen gebeund en BAM: daar ging het raampje weer. Twee-en-een-half-uur verder, maar het voldane gevoel is het zéker waard
Enige probleem is nu: radio doet het niet meer, acculampje brandt tijdens het rijden, binnenverlichting is ermee genokt, handremlampje blijft branden
Morgen weer een dag!
Way out in the water, see it swimming.