2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
BX 1.9 TRD van McKlei
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 20 februari 2013 06:33 PM
  [ # 16 ]

Hele fijne auto’s die diesels Wink ik zou eens bij een specialist langsgaan die de bollen voor je test en indien mogelijk vult.

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
Visserkevis
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 17-09-2012

Gepost: 23 februari 2013 12:29 PM
  [ # 17 ]

en hoe is t afgelopen met de koppeling?

Dyane ‘81 blauw met bruine roest, broemt altijd goed
BX 16 RE BREAK K6 ‘89 AKA Das Boot 19TZI
HY ex-brandweer ‘77, restauratie te volgen op: https://www.facebook.com/groups/149847185089247/
GSpecial ‘79
XM ’ sept. 2000 -kopen?-

Profiel  
 
McKlei
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 11-09-2012

- BX TRD Turbo
Gepost: 24 februari 2013 12:05 AM
  [ # 18 ]

Nog weinig aan gebeurd helaas, ze staat bij de garage te wachten tot de monteur tijd heeft. Als het goed is wordt de boel dinsdag gerepareerd. Ik laat het jullie zeker weten als ik weer lekker rond kan scheuren!

Profiel  
 
McKlei
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 11-09-2012

- BX TRD Turbo
Gepost: 27 februari 2013 06:35 PM
  [ # 19 ]

Nou, ik heb mn auto weer terug, uiteindelijk was het werk pas om 11 uur ‘s avonds klaar (bedankt Tobias de monteur voor het overwerken).
De koppelplaat zat wel goed gecentreerd, maar we kregen de bak er toch gewoon niet recht voor ofzo.. Hij heeft uiteindelijk nog de as bij moeten vijlen omdat we teveel hebben gewrikt Sad

Meteen een mooie lijst suggesties voor komende klussen gekregen, waaronder koelvloeistoflekkage op 3(!) punten en LHM die er meer uitziet als frituurolie. Binnenkort maar eens goed gaan spoelen dus, hopelijk lost dat allerhande probleempjes (hoogteregelaar, stuurbekrachtiging, harde vering) in een keer op.

Er lekt schijnbaar ook olie uit de nokkenaskeerringen, is dat een lastige om te doen? De turbo-radiator moet er dan af denk ik?

Het is nog steeds geen lekker weer geweest, dus op mooie foto’s moeten jullie nog eventjes wachten :p

Profiel  
 
banaanepit
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012

- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 27 februari 2013 07:01 PM
  [ # 20 ]

Potverdorie mcklei! Kun je ons geen sneakpreview geven? Razz

“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar

Profiel  
 
McKlei
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 11-09-2012

- BX TRD Turbo
Gepost: 27 februari 2013 08:50 PM
  [ # 21 ]

Nou, een kleintje dan met, zoals het hoort bij een sneak preview, te weinig details Wink

Afbeelding Bijlagen
20130227_183319.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
banaanepit
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012

- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 28 februari 2013 01:08 AM
  [ # 22 ]

Dat belooft wat!

“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar

Profiel  
 
McKlei
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 11-09-2012

- BX TRD Turbo
Gepost: 04 maart 2013 03:26 PM
  [ # 23 ]

Ik heb nog geen photoshack oid, dus hieronder Smile

Afbeelding Bijlagen
IMG_3954.jpgIMG_3955.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
McKlei
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 11-09-2012

- BX TRD Turbo
Gepost: 04 maart 2013 03:53 PM
  [ # 24 ]

Deze zijn gister genomen toen ik lekker een rondje aan het toeren was. De lak is aardig dof, maar zoals jullie kunnen zien geen deuken of nare roestplekken. Als het wat warmer wordt ga ik de boel eens grondig oppoetsen zodat we op zomervakantie in Frankrijk worden nagejuicht Wink


Dit weekend maar eens proberen de LHM te vervangen voor hydraurincage, de olie schijnt er nu uit te zien als frituurvet..

Mijn plan: eerst de LHM eruit laten door de ontlastingsschoef los te draaien en de auto te laten zakken. Komt er dan eigenlijk veel olie uit, of zit alles dan in de tank?
Dan de tank schoonboenen, nieuwe filters erin en vullen met reinigingsolie. Daarna volgens deze spoelmethode (http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/167095/) de remmen laten leeglopen tot er hydraurincageuit de leidingen komt.
Paar duizend km rijden en dan dezelfde truc herhalen Smile

Lijkt dat een goed idee? Misschien blijft er dan nog hydraurincage in de remleidingen zitten?

Afbeelding Bijlagen
IMG_3957A.jpgIMG_3956.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
banaanepit
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012

- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 04 maart 2013 06:56 PM
  [ # 25 ]

Lekker he die kleur Wink

“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar

Profiel  
 
Citrofreak Bram
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012

- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Gepost: 04 maart 2013 09:40 PM
  [ # 26 ]

Als je de LHM wilt verversen doe je het zo:

-Laat de auto in de laagste stand zakken.
-Draai voor je eigen zekerheid de ontluchtingsschroef een slag lost, en weer vast! (hier komt geen
vloeistof uit)
-Haal het deksel los, met de bijbehorende leidingbundel, en pak het LHM reservoir eruit.
-Het reservoir leeg maken en reinigen, net als de filters.
-Daarna de filters en het reservoir terugplaatsen.
-Het reservoir vullen met verse LHM.
-Daarna de auto in de hoogste stand zetten, en een paar x de onluchtingsschroef open draaien.
Je hoort de lucht eruit “fluiten”. Zodra dat stopt, even wachten, en nog keer, enz.
-Vervolgens iemand in de auto zetten en laten remmen.
-Dan per wiel de nippel op de remklauw opendraaien om de leiding door te spoelen, tot er verse  
LHM uit komt.
Wat eruit komt doe je uiteraard niet terug in het reservoir Wink

Succes, tis een leuk klusje! Smile

Life’s too short to drive without comfort!!!

http://www.citroengsa.nl

Profiel  
 
Citrofreak Bram
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012

- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Gepost: 04 maart 2013 09:45 PM
  [ # 27 ]

En waarom zou je haar spoelen?
Zo best is dat spul niet voor het systeem, en je hebt geen problemen met het veersysteem toch?

Vers groen bloed volstaat bij een BX in 99 van de 100 gevallen!!

Life’s too short to drive without comfort!!!

http://www.citroengsa.nl

Profiel  
 
McKlei
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 11-09-2012

- BX TRD Turbo
Gepost: 04 maart 2013 10:32 PM
  [ # 28 ]

Bedankt voor het stappenplan Smile Moet de auto per se vlak staan? Anders rij ik de voorwielen op een paar tegels zodat ik van de onderkant bij die schroef kan komen.

Nee, niet echt problemen, maar de hoogteregelaars blijven soms hangen en de stuurbekrachtiging doet het maar matig..
Spoelen zou ik doen omdat de monteur die mn auto weer in elkaar heeft gezet na mijn klus/faal-weekend vermoedde dat de olie er misschien al tien jaar inzit. Daarnaast wil ik het graag goed doen aangezien ik voorlopig wil blijven rijden en haar daarna als hobby aan wil houden.
Er zijn volgens mij al aardig wat discussies voorbij gekomen over het wel of niet gebruiken van hydraurincage. Het lijkt mij wel een goed idee want er zal aardig wat troep opgehoopt zijn door de jaren heen.

Ergens deze week maar even langs de Pee voor olie, of kan ik mezelf nog wat geld besparen door het elders te gaan halen?
Zijn die oliefilters trouwens nog nieuw te krijgen?

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 04 maart 2013 10:46 PM
  [ # 29 ]

Verse LHM en GOED “bleeden” via de ontluchtingsnippels, dan ken je de auto niet meer terug hoor. Valt het dan nog tegen, dan kun je altijd nog met agressievere stoffen gaan werken.

In de club adviseren we meestal bij ernstig verwaarloosde systemen om de LHM te vervangen en dan na een kilometer of 2 á 3000 (of een maand of twee, drie als je niet zoveel rijdt) nog een keer.

Profiel  
 
Citrofreak Bram
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012

- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Gepost: 04 maart 2013 10:47 PM
  [ # 30 ]

Graag gedaan he!
De auto moet niet vlak staan, maar dat is er het makkelijkst denk ik.
Je kan hem rustig op tegels zetten, lijkt me geen probleem.
Alleen wordt het wat moeilijker om zonder te knoeien het reservoir eruit te halen.

De hoogteregelaar spoel je ook als je bij de wielen de nippels door laat lopen.
Eventueel de auto voor en na het verversen lekker een paar keer hoog en laag zetten scheelt al de hele wereld.

Ik heb in mijn monteurstijd nooit een Bx gespoeld, alleen ververst.
Bij een Xantia of Xm met hartnekkige problemen was het wel eens nodig, verder niet.
Maar goed, dat mag je zelf beslissen Wink

Langs de Pee voor olie?
Welke de Pee bedoel je daarmee?
Uit Krimpen aan den IJssel?

Oliefilters kent het LHM systeem niet, alleen zeefjes/filters.
Die spoel je uit met remmenreiniger oid, en weer terugmonteren Smile

Life’s too short to drive without comfort!!!

http://www.citroengsa.nl

Profiel  
 
 
2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook