3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
   
Keerring en dichtring aandrijfas links demonteren
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 04 maart 2013 11:48 PM
  [ # 31 ]
cxj schreef:

Dan moest ik er gewoon maar eens aan beginnen. Als er rare dingen zijn meld ik het wel.

Leon begin er niet aan ,als je niet over een brug of goede oprij steuntjes kan beschikken als die linker as niet wil dan wordt het echt een martelgang.

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1250
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 05 maart 2013 04:12 PM
  [ # 32 ]

Nou, dat geeft de burger moed. Sad

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 05 maart 2013 04:39 PM
  [ # 33 ]

ik heb het twee keer gedaan op de grond. Pootjes eronder en lekker hoog krikken. borgboujes lossen en kijken of ie niet gelijk eruit plopt. anders tikken met bijtels en vorken.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 05 maart 2013 04:58 PM
  [ # 34 ]

Dat is voor de rechter as boog Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 05 maart 2013 05:59 PM
  [ # 35 ]

ow ja..  links is een eitje! pootjes eronder. wiel eraf en trek die as eruit!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 05 maart 2013 06:08 PM
  [ # 36 ]

Niet helemaal. Het tripoidehuis kan links verschrikkelijk vast komen te zitten in de bak. Dan moet je met twee flinke beitels aan de gang.. 1 om de tripoide klem te zetten en de andere om hem met een megaklap los te laten schrikken.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 05 maart 2013 08:15 PM
  [ # 37 ]

Ja,en dat allemaal vanaf de grond op je rug valt dus niet mee!!Ooit eentje compleet in de bankschroef gehad,alles onder de hand maar niet los te krijgen.

Dus in dit geval eerst denken dan doen.

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1250
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 05 maart 2013 08:22 PM
  [ # 38 ]

Als ik het goed begrepen heb kun je voordat je alles demonteert eerst proberen of de as los wil. Dit schijnt te kunnen omdat er genoeg speling in het geheel zit. Klopt dat?
Bovendien, als de auto hoog genoeg opgeklost is werkt dat dan veel lastiger dan wanneer je een brug hebt? Voor de rechterkant lijkt me een brug onmisbaar, maar voor links ook?

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 05 maart 2013 08:28 PM
  [ # 39 ]

Brug is in dit geval verschrikkelijk handig,en scheelt een hoop ergernis.Op je rug met beitels en andere hulpstukken is toch wel verdomd lastig.

Ik denk dat het moet lukken of van te voren even te checken of het huis los wil.Met een koevoet willen ze wel eens los schieten.

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 05 maart 2013 09:18 PM
  [ # 40 ]

Dit zijn natuurlijk wel de drama verhalen.
Voor hetzelfde geld heb je hem er zo uit, gebeurt ook hoor Wink

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9457
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 08 maart 2013 05:45 PM
  [ # 41 ]

Inderdaad, het kan ook heel simpel.
In het TRD Turbo 2-blok van m’n donor-Break zaliger zaten de aandrijfassen er ook nog in.
Vanmiddag maar eens een poging gedaan en wat denk je?
Links alleen van bovenaf een zetje met een koevoet, er kwam geen hamer aan te pas, en hij kwam al los!
Rechts, dus eigenlijk de simpele kant, wilde eerst niet.
Bleek op het steunlager te blijven hangen, dus aan de achterkant van het tripoïdehuis met een lang stuk zwaar ijzer en een moker even een paar klappen en ook deze kwam.
Wel viel de homokineet aan wielzijde er spontaan af.
De borgring bleek niet meer aanwezig te zijn.
Ga deze assen voorzien van nieuwe hoezen en steunlager en dan monteren in m’n Berline.
Wie heeft er nog zo’n borgring liggen overigens?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 08 maart 2013 05:49 PM
  [ # 42 ]

Doe daar maar een nieuwe op,want als die niet goed zit.wordt het een lastig klusje om hem goed te krijgen.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 08 maart 2013 07:18 PM
  [ # 43 ]
daan schreef:
cxj schreef:

Dan moest ik er gewoon maar eens aan beginnen. Als er rare dingen zijn meld ik het wel.

Leon begin er niet aan ,als je niet over een brug of goede oprij steuntjes kan beschikken als die linker as niet wil dan wordt het echt een martelgang.

Nou jah,dat is toch geen reden om er niet aan te beginnen?? Ik rijd nu ongeveer 13 jaar CX als dagelijkse auto heb al die tijd geen brug gehad. Ik heb motoren en vanalles gereviseerd bij die krengen….
Reken maar dat ik dus ook regelmatig met assen heb moeten demonteren. Ik heb nog NOOIT meegemaakt dat het niet los ging. Overigens een maand of 2 geleden precies deze reparatie uitgevoerd. Sans problème, sans pont.

Natuurlijk ken ik ook de verhalen dat ze vast kunnen zitten, maar dat zitten ze ook op een brug.

Ik vind het nogal erg demotiverend om iemand onnodig bang te maken. Gewoon dat kreng op bokjes dus en die as eronder uit trekken!

Oja vervang ook even die rubber ring, dan weet je zeker dat ie daarna weer dicht is!

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1250
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 08 maart 2013 08:58 PM
  [ # 44 ]
René Jongejan schreef:

Inderdaad, het kan ook heel simpel.
In het TRD Turbo 2-blok van m’n donor-Break zaliger zaten de aandrijfassen er ook nog in.
Vanmiddag maar eens een poging gedaan en wat denk je?
Links alleen van bovenaf een zetje met een koevoet, er kwam geen hamer aan te pas, en hij kwam al los!
Rechts, dus eigenlijk de simpele kant, wilde eerst niet.
Bleek op het steunlager te blijven hangen, dus aan de achterkant van het tripoïdehuis met een lang stuk zwaar ijzer en een moker even een paar klappen en ook deze kwam.
Wel viel de homokineet aan wielzijde er spontaan af.
De borgring bleek niet meer aanwezig te zijn.
Ga deze assen voorzien van nieuwe hoezen en steunlager en dan monteren in m’n Berline.
Wie heeft er nog zo’n borgring liggen overigens?

Had je de rest al gedemonteerd, of heb je eerst gekeken of hij los ging?
Je hebt niet toevallig een fotootje van de plaats waar je de koevoet tussen gestoken hebt?

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 08 maart 2013 09:06 PM
  [ # 45 ]

Gewoon tussen tripolihuis en de bak en dan kracht zetten.
Begin je er morgen nog aan? of schuif je het door.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
 
3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook