3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 

BX 1.9 TRD van McKlei
McKlei
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 105

- BX TRD Turbo
Gepost: 04 maart 2013 11:01 PM
  [ # 31 ]

Dat klinkt overtuigend Smile
Ja, de pee in krimpen. Ik woon in Rotterdam, dus dat is aardig om de hoek. Ik zou ook gewoon langs de dealer kunnen gaan voor LHM gok ik?

Profiel  

Citrofreak Bram
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1141

- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Gepost: 04 maart 2013 11:07 PM
  [ # 32 ]

Haha, dat vind ik leuk!
Dat is het bedrijf van mijn vader Wink
Ik haal het ook altijd bij mn Pa, heb eigenlijk geen idee hoe de prijzen elders liggen Wink
Er staat voor mij een brug klaar indien gewenst, dus dan ga ik niet met eigen onderdelen slepen Wink
Uiteraard is het bij de dealer ook te halen, alleen betaal ik daar voor mijn gevoel altijd veel te veel Sad
Vorige week haalde ik er nog een originele voorraadbol voor mn Xantia, kostte €80,-....

Life’s too short to drive without comfort!!!

http://www.citroengsa.nl

Profiel  

Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6133

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 04 maart 2013 11:11 PM
  [ # 33 ]

Bollen, en ook LHM, kun je prima via de BX Club bestellen. LHM is van total, bollen IFHS, als ik me niet vergis, goede prijzen en netjes thuisbezorgd. je moet alleen wel lid zijn van de BX Club Wink

Profiel  

banaanepit
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1036

- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 04 maart 2013 11:33 PM
  [ # 34 ]

LHM kost bij de Citroën dealer €9,90,- per liter. Heb ik laats nog een flesje gehaald. had toevalig het bonetje nog liggen Wink

“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar

Profiel  

Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2198

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 05 maart 2013 12:48 AM
  [ # 35 ]

..dus kan je dat beter ergens anders halen. Smile

Profiel  

Citrofreak Bram
> 1100 berichten

- GS/GSA X1
Gepost: 05 maart 2013 12:56 AM
  [ # 36 ]

Zoals waar, met kwata kosta, Jeroen? Smile

Profiel  

Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 05 maart 2013 12:57 AM
  [ # 37 ]

Ik koop op Citro-Mobile altijd behoorlijk wat, de laatste keer heb ik 4,50 euro betaald per liter. Volgens mij hanteert de BX-club ook prijzen in die buurt.

Profiel  

Citrofreak Bram
> 1100 berichten

- GS/GSA X1
Gepost: 05 maart 2013 01:01 AM
  [ # 38 ]

Kijk, daar heb je wat aan Wink

En Citromobile is al bijna Very Happy

Profiel  

McKlei
> 100 berichten
RankRank

- BX TRD Turbo
Gepost: 06 maart 2013 11:54 AM
  [ # 39 ]

Ik heb gistermiddag bij de Pee iets van €7.50 per liter betaald, viel goed mee dus Smile
Meteen advies ingewonnen over het vervangen van de nokkenaskeerringen, misschien kan ik daar wel hulp bij gebruiken..

Is er iemand die een van de aankomende weekends zin en tijd heeft om samen met mij de keerringen (en dan meteen de riemen) te vervangen? Liefst in de omgeving van Rotterdam, maar een eindje rijden in een TZD is natuurlijk nooit een straf Smile
Ik wil er zelf ook vooral van leren en dus de handen flink uit de mouwen steken.
Het hoeft overigens geen, om maar een oude uitdrukking te gebruiken, oud papier liefdewerk te zijn.

Profiel  

Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 11739

- Xantia TD SX
Gepost: 06 maart 2013 08:07 PM
  [ # 40 ]

Is het een goed plan om, als die toestand los gaat, meteen eens naar de klepspeling te kijken? Die XUD dieseltjes op leeftijd kunnen daar een stuk fruitiger van gaan lopen. Meestal is er namelijk nog nooit naar gekeken. Stellen is wel een beetje gedoe, met vulplaatjes, maar je hebt nu wel een prima kans.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

McKlei
> 100 berichten
RankRank

- BX TRD Turbo
Gepost: 07 maart 2013 12:19 AM
  [ # 41 ]

Daar heb ik over gedacht, maar de motor loopt heel netjes op het moment.
Ik haal ook gemiddeld 1:18 - 1:19 op een tank diesel dus ik blijf er liever vanaf, dan kan het ook niet stuk gaan.

Profiel  

Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 11739

- Xantia TD SX
Gepost: 07 maart 2013 12:30 AM
  [ # 42 ]

Fair enough! Je moet inderdaad niet iets repareren wat niet stuk is Cool

Succes met de rest van de klus!

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

McKlei
> 100 berichten
RankRank

- BX TRD Turbo
Gepost: 11 maart 2013 12:18 PM
  [ # 43 ]

Afgelopen zaterdag de LHM vervangen. Het is inderdaad, zoals iedereen me zei, een leuk klusje Smile Alles lukte ook wonderwel in éen keer (al waren we bijna vergeten het filter terug te stoppen)!
Ik merk inderdaad duidelijk verschil nu de nieuwe olie erin zit. Ze veert nog steeds niet helemaal perfect voor mn gevoel, maar de stuurbekrachtiging doet het nu continue ipv alleen als het niet nodig is Wink
De oude olie staat nu te wachten tot ik weer eens langs de gemeentereiniging ga, het had echt de kleur van twee weken oud frituurvet… We hebben ongeveer een hele keukenrol gebruikt met het schoonmaken van de tank e.d. Very Happy

Ben toch een beetje huiverig voor die nokkenaskeerring, is die (en de D-riem) te vervangen zonder brug of maak ik het mezelf dan onnodig moeilijk?

Een heel andere vraag; ik heb vier speakers in mn auto. Twee in de deuren en twee in het dashboard vlak boven de zijruit-ontwasemer. Er zat geen radio meer in, dus ik heb een billig versterkertje gekocht uit China waar uiteraard geen citroën stekkers op passen. Smile Daarom zitten die boxen per twee in de linker- en rechter uitgang.
Als ik muziek luister hoor ik eigenlijk vooral de tweetertjes in het dash, wat natuurlijk geen heel mooi geluid veroorzaakt. Weet iemand hier een elegante oplossing voor?
Een originele citroën radio zou wel leuk zijn, alleen kan ik dan niet meer makkelijk op vanaf telefoon muziek luisteren..

Klopt het trouwens dat de radio alleen een continue stroombron heeft? Ik kan namelijk zowel in de kabelboom als in de vraagbaak geen geschakelde voedingsdraad vinden.

Profiel  

Vermond
> 2000 berichten

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 11 maart 2013 12:39 PM
  [ # 44 ]

Het vervangen van de riem klinkt heel moeilijk, maar in principe valt het reuze mee. Lees goed de vraagbaak/haynes wat de handelingen zijn en als er iets niet duidelijk is kan je het hier vragen.

Dit moet je een heel eind op weg helpen: http://www.citroenbx.nl/bx/techniek/motor-4-c.html

Profiel  

McKlei
> 100 berichten
RankRank

- BX TRD Turbo
Gepost: 25 april 2013 04:04 PM
  [ # 45 ]

Zo, dat is alweer even geleden. De afgelopen tijd had ik zowel te weinig tijd als geld (en zin met die rotkou) om veel aan m’n auto te doen.

Ze rijdt nog steeds als een zonnetje en het verversen van de LHM heeft volgens mij aardig geholpen. Smile Binnenkort de bollen laten doen en maar eens aan de slag met de keerringen!

Als er spannende dingen gebeuren hou ik jullie zeker op de hoogte!

Profiel  

3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook