1 van de 5
 1 2 3 Volgende >  Laatste »

mooie BX 1.4 erbij ( update pagina 5, te koop )
Jdt
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 819

Gepost: 11 januari 2006 09:13 AM

Sinds gisteren kan ik mijzelf de trotse nieuwe eigenaar van een uiterst mooie (bijna showroomstaat) BX 1.4 uit 1989 noemen Very Happy , 71.000 Km op de teller en deze was nog van de 1e eigenaar. Altijd binnen gestaan, nergens een putje roest/deukje/krasje te ontdekken (ok ok de velgen maargoed), kofferbak bodem bij de uitlaatsteun en binnenspatborden bij de motor zijn keihard.

Om nou een lang verhaal kort te maken, op de terugweg uit Veldhoven nadat we al ruim 100km terug hadden gereden begon de BX ineens te licht te trillen/schokken alsof je over een slecht wegdek reed. Ik dacht hmm slecht wegdek, maar bleek dat als je gas gaf de motor zoiets had van; accelleren nee hoor Evil or Very Mad  Goed, mag het nou net zijn dat er een bocht aankwam waarje met 50 doormoet dus terug schakelen naar de 3 (het is een 4-bak met een Carburateur denk ik?  (er staat k9 op het kenteken, waar dat dan voor staat?)) en waarempel het was over. Hij reed weer vlot en zonder in te houden, na 10min verder te hebben gereden begon het weer opnieuw dit maal zonder over te gaan tot aan huis toe (15min rijden)..

Nu vraag ik mij dus af wat zit zou kunnen veroorzaken? Ik moet er wel bijzeggen dat er de laatste 1 a 2 maanden niet meer dan 1x per week een blokje om mee is gereden en de goede man maar slechts 2x per jaar buiten veldhoven kwam in zijn BXje (had kennisen in het noorden oid).
Wat ik bovendien ook merkwaardig vond was toen ik thuis achter de auto stond en een licht verbrande rubber lucht rook Confused  Dit rook ik niet onder de motorkap…

Ik zal binnenkort als ik de auto gewassen heb en gepoetst wel eens een paar mooie plaatjes schieten :photo

edit: volgens mij gewoon het oude type blok met carburateur, na een vlugge blik zag ik vanochtend aan de achterzijde van de motor een huis met WEBER erop..  Smile

Profiel  

rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1162

Gepost: 11 januari 2006 12:47 PM
  [ # 1 ]

Een 1.4 met K9 op het kentekenbewijs is het ‘nieuwe’ TU blok met ongeregelde katalysator en 65 PK. Je aankoop klinkt wel als een speld in een hooiberg, dus gefeliciteerd.

Profiel  

voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508

Gepost: 11 januari 2006 02:13 PM
  [ # 2 ]

Misschien dat de meeste klachten wel overgaan door er gewoon eens een paar keer een lekker lang stuk mee te rijden. Als ‘ie warm is ook gewoon lekker doorrijden dan!

Verder—> gefeliciteerd met de aankoop!  :photo Confused:

Profiel  

Jdt
> 800 berichten

Gepost: 11 januari 2006 02:24 PM
  [ # 3 ]
mssl schreef:

Je hebt hem net voor mijn neus weggekaapt Shocked ! Ik was de eerste, allen moest ik even vervoer regelen, toen was jij er net tussendoor dus gegaan haha!

Mag ik vragen hoeveel jij er uiteindelijk voor hebt betaald?

Laughing  ik had al zo een vermoeden dat het iemand van het forum kon zijn.  Wink  Ik dacht bij mezelf; bellen en meteen langs gaan om te kijken want dit kom je niet vaak tegen, toen ik daar was kreeg ik dus ook te horen dat er nog iemand had gereageerd en hij ‘s avonds al wou komen kijken.

Ik heb er uiteindelijk 500 euro voor moeten betalen en dat is voor een auto in deze staat niet echt veel Exclamation

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 11 januari 2006 02:28 PM
  [ # 4 ]

Dat is geen gekke prijs man! Enneh, we willen ook wel foto’s als hij nog niet gepoetst is hoor. Wij kijken daar wel door heen.

Wat die stank betreft, zit er ook een nieuwe uitlaat onder?

Profiel  

Jdt
> 800 berichten

Gepost: 11 januari 2006 02:32 PM
  [ # 5 ]
patje74 schreef:

Dat is geen gekke prijs man! Enneh, we willen ook wel foto’s als hij nog niet gepoetst is hoor. Wij kijken daar wel door heen.

Wat die stank betreft, zit er ook een nieuwe uitlaat onder?

Durf ik niet te zeggen, lijkt er al een tijdje op te zitten (omdat er al een redelijk laagje roet inzit).

Profiel  

stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865

Gepost: 11 januari 2006 02:34 PM
  [ # 6 ]

nou da’s pas een koopje veel succes ermee Wink

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8156

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 11 januari 2006 02:56 PM
  [ # 7 ]

Gefeliciteerd met je aankoop, beniweuwd naar de :photo
We lezen het wel op het forum hoe het verder gaat, motorisch gezien.
Rustig warm rijden en dan regelmatig een lekker rondje toeren. Es kijken of de problemen dan terug komen.

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865

Gepost: 11 januari 2006 02:59 PM
  [ # 8 ]

een ouder wagen met zo weinig km moet echt met zorg behandeld worden anders rij je alles kapot op het netjes te zeggen.

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  

Rob GT
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 505

- Saxo vts 1.4
Gepost: 11 januari 2006 05:03 PM
  [ # 9 ]

Sorry, beetje offtopic:

mssl schreef:

@Renz, de GTI is inderdaad erg mooi, alleen ik zoek er eigenlijk eentje zonder kat (stuk sneller Razz ) en via een PB heb ik te horen gekregen dat deze wel een kat heeft. Stukje minder interessant voor mij. Sad

En dan wil je een 1.4 kopen? En als de auto van voor eind 1992 is dan mag de katalysator er gewoon onder vandaan.

@ topicstarter:
Verder ben ik benieuwd naar de foto’s en ik hoop dat dit mankement snel wordt opgelost/verdwijnt.

Prachtige Sport heb je trouwens!!

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105

Gepost: 11 januari 2006 07:23 PM
  [ # 10 ]

maar aangezien ik geen haast heb wacht ik nog even

Als je geen haast hebt is een GTi met kat toch ook goed Wink

Ik ben het met je eens dat een katloze GTi merkbaar leuker is dan eentje met kat (ook al ben ik dan een kattenmens). Het verschil is ook meer dan alleen die kat; het injectiesysteem is anders, nokkenassen schijnen anders te zijn en hij heeft een dubbele gasklep ( Cool ). Maar hou er wel rekening mee dat zo’n katloze GTi wel erg veel karakter heeft; stationair lopen vindt ie niet fijn, en enig raffinement is ‘m ook vreemd.

Er is al eens een heel draadje geweest over het verschil tussen katloze en katvolle GTi’s, zoek dat maar eens op Wink

Profiel  

Jdt
> 800 berichten

Gepost: 11 januari 2006 10:34 PM
  [ # 11 ]

Even een update:

Net de motor eens aangehoord tijdens de stationairloop, hij maakt een metaal achtig pruttelend geluid dat duidelijk van de motor vandaan komt.  Confused Geen idee of dit met een oliepeil van 1cm boven het minimum-niveau te maken heeft, zou geen probleem moeten geven lijkt mij?
Shocked

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 11 januari 2006 11:57 PM
  [ # 12 ]
Jdt schreef:

Even een update:

Net de motor eens aangehoord tijdens de stationairloop, hij maakt een metaal achtig pruttelend geluid dat duidelijk van de motor vandaan komt.  Confused Geen idee of dit met een oliepeil van 1cm boven het minimum-niveau te maken heeft, zou geen probleem moeten geven lijkt mij?
Shocked

Oliepeil boven min is genoeg, al lijkt het me wel een kwestie van érg oude olie (want zoveel hoort een 1400 met weinig kms niet te gebruiken!). Is het geen rammelend geluid? Onder het klepdeksel ligt een ijzeren plaat die los kan trillen als de afstandbusjes verbrokkeld zijn. Ik heb er destijds busjes van een stukje alu horprofiel tussen gezet.
Ook kan een slang van de pulsair lekken; dat geeft ook een raar gepruttel.

Verder, over het inhouden: heb je de zomer/winterstand handle op de luchtinlaat wel op winter staan? Check ook even de slangetjes aan de luchtinlaat.

De rubberlucht kan gewoon een kwestie zijn van een auto die voor het eerst in zijn leven écht warm wordt. Ik heb er zo ook wel gehad.
Ook zou het bijv. een aanlopende handremkabel kunnen zijn.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 12 januari 2006 12:13 AM
  [ # 13 ]
Jdt schreef:

Even een update:

Net de motor eens aangehoord tijdens de stationairloop, hij maakt een metaal achtig pruttelend geluid dat duidelijk van de motor vandaan komt.  Confused

Ik zit even te denken, maar is dat niet de distributieketting?

Profiel  

mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1120

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 12 januari 2006 12:19 AM
  [ # 14 ]

Maakt ie dat geluid ook als je de koppeling in trapt?

My other car is a broomstick.

Profiel  

patje74
> 15000 berichten

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 12 januari 2006 12:21 AM
  [ # 15 ]
mathijs schreef:

Maakt ie dat geluid ook als je de koppeling in trapt?

Dat maakt niets uit. Ik heb een 205 1.4 gehad die ook rammelde, dat mocht ook wel trouwens, ze had er meer dan 3 ton opzitten namelijk.

Profiel  

1 van de 5
 1 2 3 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook