Een Berline interieur (TZI/GTI) in een Break (Bixnix) overzetten, kan dat?
Ik wil graag zeker weten dat het past voor ik een compleet interieur koop en blijkt dat het niet gaat werken.
Deze zaken ben ik van plan over te zetten:
- voorstoelen
- achterbank in delen neerklapbaar
- deurpanelen voor
- deurpanelen achter
Hoedenplank die ik nu heb wil ik graag houden denk ik.
Ik heb al verschillende verhalen gelezen op dit forum dat het Zou Moeten Kunnen, maar wie heeft ervaring met het overzetten van een berline interieur naar een break?
Dyane ‘81 blauw met bruine roest, broemt altijd goed
BX 16 RE BREAK K6 ‘89 AKA Das Boot 19TZI
HY ex-brandweer ‘77, restauratie te volgen op: https://www.facebook.com/groups/149847185089247/
GSpecial ‘79
XM ’ sept. 2000 -kopen?-
Naar mijn weten verschilt enkel de kofferbak beplating en hoedenplank, maar die wil je behouden.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
is geen probleem!
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Heb ik al eens gedaan: BX Chic interieur in m’n TGD Breek geknutseld. Past 1 op 1, geen enkele aanpassing noodzakelijk. Losschroeven, omwisselen, vastschroeven en klaar. Eitje!
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
En hoe zit t met handmatig bediende spiegels? Gaat dat met GTI deurpanelen?
heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Ja. Daar zit namelijk een doppie met van die borsteltjes voor waar de steeltjes door gaan, en bij een GTi ‘blinde’ dopjes. Die dopjes kun je omwisselen (zitten geklikt).
Edit: alternatief kun je het hele plastic voorste gedeelte van de deurpanelen omwisselen als de panelen losliggen (3 parkertjes per kant).
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Dat is haast te makkelijk
Dan als laatste, nu zit er een ondeelbare achterbank in, ik neem aan dat een gti standaard een deelbare bank heeft, ik dacht ergens gelezen te hebben dat er dan extra strips nodig zijn om t ding te kunnen bevestigen. Als die er niet bij zijn, zijn die dan zelf te maken? Of zijn t heel erg ingewikkelde dingen?
Greetzzzzzzz
heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Dat is een goeie vraag: ik had al een deelbare achterbank Geen idee of daar extra strips voor nodig zijn…
Overigens zijn er volgens mij wel GTi’s geweest met een ééndelige achterbank (zwart leren interieur).
Overigens ook aardig om te weten: de ééndruksbediening (pijltje/bolletje knoppen) voor de linker vorruit van een TZx/GTi/16v kun je ook in een ander interieur met elektrische ramen (met alleen pijltjes) hangen. Je kunt ofwel dat hele voorstuk van de bekleding dus over schroeven of alleen het draadboompje met de extra relaiskast en de andere schakelaar overklussen; dat past zo op de kabelboom van de auto. De laatste actie werkt bij mijn weten ook om een pijltje/bolletje set in de rechterdeur te klussen mocht je dat om een of andere reden willen. Een BX is wat interieuruitrusting betreft net Lego®...
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Voor het mooie zou je een extra gat moeten boren als je van een enkele bank naar een deelbare gaat om de zitting vast te zetten. Alleen boor je dan boven de tank en dat kan wel spannend zijn.
M8 blindklinkmoer(soort pompnagel met draad erin) en dan zit ie top. Je kan het ook laten daar zie je niets van als je hem in de zit stand hebt. Alleen als hij opgeklapt is zit ie dan niet zo mooi.
Komt helemaal goed dan, blindklinkmoeren heb ik en als je zeker wil weten dat je niet doorschiet bij t boren van een gat kun je een buisje om de boor zetten zodat de boor net genoeg uitsteekt om het materiaal te doorboren!
Greetzzzzzzz
heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??
die gaten zitten al lang in de vloer.
Geen probleem.
He enige wat je gaat missen zijn de strips op de rugleuningachterkant en de strips onder de zitting.
Die zijn wigvormig en zorgen dat je zitting niet te laag komt.
En dat je flatcable van de achterlichten doorslijt.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Heeft iemand toevallig een picje van de genoemde strips?
Dan kan ik die namaken! Lijkt me niet bijster ingewikkeld!
Greetzzzzzz
heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??
Kan je die strips niet uit een BX op de sloop halen, of zijn die dusdanig eenvoudig te maken, dat dat niet loont?
Eerst maar s dat interieur scoren, dan komt dat vast wel goed, en ik heb op mijn werk allerhande plaatbewerkingsmachines, dus een stripje zetten is geen probleem!
heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??
Mannen, dank!
Het is mij duidelijk: een berline interieur overzetten in een break is mogelijk zonder ingewikkelde oplossingen te moeten bedenken.
Steuntjes om de zitting op de juiste plekjen te laten steunen en het vastzetten werkt iets anders, maar het gat zit er al.
Wat ik alleen nog niet weet is of de deurpanelen over te zetten zijn achter.
Wie weet of die zo over te zetten zijn?
Dyane ‘81 blauw met bruine roest, broemt altijd goed
BX 16 RE BREAK K6 ‘89 AKA Das Boot 19TZI
HY ex-brandweer ‘77, restauratie te volgen op: https://www.facebook.com/groups/149847185089247/
GSpecial ‘79
XM ’ sept. 2000 -kopen?-
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Je kunt alle deurpanelen van Berlines en Breaks gewoon zo over klikken, ook de achterste. Sterker nog, je kunt de complete deuren van Breaks en Berlines gewoon verwisselen. Ook de achterste
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!