Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
PHoskam schreef:heeft er iemand een montageplaat voor de remaccu over ?
Het blikken plaatje dus wat voor op het subframe dit en waar de remaccu op gemonteerd is.
Plaatje wat ik heb is te slecht.
Is ie eral?
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
ja het plaatje is goed aangekomen frank.
Ik kreeg t met geen mogelijkheid voor elkaar te antwoorden VIA pb, zodra ik mn inbox wil openen, krijg ik een window foutmelding, erg vaag, tijd voor een verse pc denk ik.
De laatstectijd verder niet veel kunnen doen wegens drukte en griep.
Heeft er iemand fotos van de bevestiging van de koelfans, radiateur en condensor voor in de neus bij een Turbo?
Bij mij was dit door de schade afgebroken, ontzet of al deels gedemonteerd, maar nu ik nieuwe delen heb, ben ik nog zoekende hoe het precies moet zitten.
Wat is Citroën rijden toch formidabel !
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
De koelfans zitten met tap eindjes en busjes aan de radiator.
https://plus.google.com/photos/104808338418977024156/photo/5803356417714002610
https://plus.google.com/photos/104808338418977024156/photo/5803356438697286882
als je een van de twee linkjes aanklikt dan kun je zo ver kijken staan er nog meer foto’s
en bij de condensor zit er een freempje van kunstof omheen.
Maar ik weet niet of je een orginele condensor hebt?
anders moet de bevestiging waarschijnlijk aan gepast worden.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
de montage zoals bij jou, is volgens mij anders dan bij de turbo modellen.
Wat is Citroën rijden toch formidabel !
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Maak eens een foto van jou situatie.
Heb je een condensor over de volle breedte van de radiator?
Ik ga morgen naar dibbert zal eens kijken of ik daar een foto voor je kan maken.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
ik heb een frame met 2 koelfans en inderdaad een condensor over de hele breedte.
Als je naar citroville gaat en je zou een foto paar fotos kunnen en willen maken. Er staat vast wel een serie 1 turbo staalbumper.
Dat zou super zijn.
Wat is Citroën rijden toch formidabel !
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
er staat er bij dibert eentje te koop, 85’er turbo met airco, hetzelfde als in mijn auto, zou supper zijn als je daar wat fotos van de machinekamer kan en wil maken.
Wat is Citroën rijden toch formidabel !
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Goede middag,de cx bij wiebert was al verkocht.
maar ik heb effe navraag gedaan.en je hebt gelijk,de condensor zit tussen de twee verticale stukken https://plus.google.com/photos/104808338418977024156/photo/5611887491497128994
naast de koplampen vast hier hangt je condensor aan en ook de koelfans.
dus als je de radiator uit neemt blijft de rest hangen.
als het goed is zitten er bij jouw gaten in voor de bevestiging .
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
ik heb gisteravond eea eens bekeken en het frame past inderdaad precies tussen de beide koplamphuizen, dan komen er aan de bovenkant ook een aantal bevestigingsgaten overeen, nu alleen nog eens bekijken hoe het dan onder vast zou moeten zitten en hoe frame en condensor precies aan elkaar moeten. De radiateur kont er dan gewoon voor te staan, op de onderste dwarsbalk en vast aan het voorfront.
Verder gisteren eea in de epoxy gezet en voorbereid, zodat in het voorjaar de motorruimte in kleur kan worden gespoten.
Wat is Citroën rijden toch formidabel !
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Aan de onderkant zit niks hij hangt gewoon.
succes
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
ik wil de binnenkant van mn kokerbalken goed volspuiten met dinitrol, nu kunbje aan het begin en eind natuurlijk via de dop naar binnen, maar dan bereik je alleen de eerste 50 cm van de koker.
nu heb ik zitten denken hoe ik de rest kan behandelen en daarbij dacht ik aanbhet boren van 10mm gaatjes aan de binnenkant van de dorpel, daar waar de vloermat weer overheen komt, via deze gaten kan ik dan met mijn luchtspuit met 30cm slang naar binnen om alles zo goed mogelijk te behandelen, naderhand de gaatjes afdoppen met plugjes. Op deze maniervkan ik ook later nog eens nabehandelen.
Goed idee of heeft erviemand andere of betere tips ?
Wat is Citroën rijden toch formidabel !
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Dan kom je nog maar aan 1 kant.
je komt dan niet aan de buitenzijde van de dorpel.
Best is om er vanaf die gaten (wie voor en achter zitten)in te gaan en dan eerst aan de ene kant van het ‘gaten ‘profiel en dan aan de andere kant.
Succes
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
maar als je op de juiste plaatsen boort kun je toch met de slang door de gaten in het profiel.
Wat is Citroën rijden toch formidabel !
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Tuurlijk kan dat.
Maar als je het goed wild dan gewoon vanaf de kopse kanten er in.
Met een goede tectiel spuit.
heb je geen garage in de buurt waar je zo’n ding een weekend kan lenen?
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 9444
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Ik heb nog een aantal tekeningen met een overzicht van de tectyleerpunten van Dinitrol.
Zal ze even opzoeken en scannen, dan zal ik ze even plaatsen.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986