Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Ik heb het kenteken even nagelopen op de RDW site: niet meer geldig!
Als ik bij het autobedrijf in de buurt ben zal ik vragen hoe het met die BX staat.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Geen origineel zonnedak, langs de achterlichten komt ‘t ook niet volgens mij. De druppels liggen namelijk hoger. Heb ‘t kofferbakrubber al afgekit en het 3e rechterzijruitje waterdicht gemaakt. Ook heb ik ‘t ‘schuimrubber’ in de ventilatieroosters vervangen. Nog steeds lekt ‘ie iets..
hogervp schreef:Ik heb het kenteken even nagelopen op de RDW site: niet meer geldig!
Als ik bij het autobedrijf in de buurt ben zal ik vragen hoe het met die BX staat.Patrick
Ik zie echt geen achterbank op de foto hoor.
Volgens mij gaat het gewoon om een TZD Turbo Break met vlakke laadvloer en origineel kenteken, waar je tegenwoordig “geel” voor betaalt. Oftewel wél de ruimte, maar niet meer de voordelen van “grijs” kenteken.
End of OT. ops:
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:Ik zie echt geen achterbank op de foto hoor.
Wat doet die zwevende hoofdsteun daar dan??
voge schreef:XBXG schreef:Ik zie echt geen achterbank op de foto hoor.
Wat doet die zwevende hoofdsteun daar dan??
Owja…
(volgende keer zal ik wat wakkerder zijn bij het bekijken van foto’s)
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Ik ga de auto wel een keer bekijken de de prijs opvragen. Komt ie geheid nog een keer langs hier!
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
voge schreef:Geen origineel zonnedak, langs de achterlichten komt ‘t ook niet volgens mij. De druppels liggen namelijk hoger. Heb ‘t kofferbakrubber al afgekit en het 3e rechterzijruitje waterdicht gemaakt. Ook heb ik ‘t ‘schuimrubber’ in de ventilatieroosters vervangen. Nog steeds lekt ‘ie iets..
Mmm, ook niet onder de achterbankrugleuning (roestluikje), of achter de kofferbakbeplating? Waar is het dan zo ongeveer nat?
Ich bin ein Breaker
karel schreef:voge schreef:Geen origineel zonnedak, langs de achterlichten komt ‘t ook niet volgens mij. De druppels liggen namelijk hoger. Heb ‘t kofferbakrubber al afgekit en het 3e rechterzijruitje waterdicht gemaakt. Ook heb ik ‘t ‘schuimrubber’ in de ventilatieroosters vervangen. Nog steeds lekt ‘ie iets..
Mmm, ook niet onder de achterbankrugleuning (roestluikje), of achter de kofferbakbeplating? Waar is het dan zo ongeveer nat?
Nee…..daar ben ik natuurlijk niet jaloers op, ik ken die problemen wel met een Break. ops:
Heb er ooit 3 gehad en 2 ervan hadden inderdaad ook last van wat waterlekkage.
Ben toen ook (tevergeefs) bezig geweest om te ontdekken waar dat water nu vandaan kwam.
Onder de rugleuning kan ik nog eens kijken. De kofferbakbodembekleding en de rechterwielkastbekleding heb ik er al uit (gehad, kofferbakbodembekleding weer terug gelegd). Het is begonnen met vochtig aanvoelen naast de rechterwielkast. Ondertussen voelt ‘t natuurlijk overal vochtig aan.
Als je de rugleuning opklapt en de bekleding weghaalt, zou t dan te zien moeten zijn?
voge schreef:Onder de rugleuning kan ik nog eens kijken. De kofferbakbodembekleding en de rechterwielkastbekleding heb ik er al uit (gehad, kofferbakbodembekleding weer terug gelegd). Het is begonnen met vochtig aanvoelen naast de rechterwielkast. Ondertussen voelt ‘t natuurlijk overal vochtig aan.
Als je de rugleuning opklapt en de bekleding weghaalt, zou t dan te zien moeten zijn?
Je zou de rugleuning er af moeten schroeven juist. De gaten rotten doorgaans in de bodem onder de ijzeren plaat waar de rugleuning op zit. Misschien kan je als je de zittingen opklapt in de hoeken onder de leuning korsten zien zitten; da’s vaak het begin.
Daar is overigens helemaal niets typisch breaks aan hoor Bram. Ik heb talloze doorgerotte berlines gezien; de doorgerotte uitlaatsteun (met medeneming van een flink stuk kofferbakzijwand) is ook zo’n typisch berline-kwaaltje.
Wat je ook nog kan dwarszitten is een lekkende achterruit, maar dat merk je dan ook op de hoedenplank.
Ich bin ein Breaker
karel schreef:Misschien kan je als je de zittingen opklapt in de hoeken onder de leuning korsten zien zitten; da’s vaak het begin.
Daar is overigens helemaal niets typisch breaks aan hoor Bram. Ik heb talloze doorgerotte berlines gezien; de doorgerotte uitlaatsteun (met medeneming van een flink stuk kofferbakzijwand) is ook zo’n typisch berline-kwaaltje.
Wat je ook nog kan dwarszitten is een lekkende achterruit, maar dat merk je dan ook op de hoedenplank.
Ik zal eens goed in de buurt van de achterbankbevestiging gaan kijken / prikken.. De hoedenplank was nog goed droog, dat zal ‘t dus niet zijn.
Er heeft een derde zitrij in gezeten, de bevestigingspunten daarvan zal ik ook eens goed controleren!
voge schreef:karel schreef:Misschien kan je als je de zittingen opklapt in de hoeken onder de leuning korsten zien zitten; da’s vaak het begin.
Daar is overigens helemaal niets typisch breaks aan hoor Bram. Ik heb talloze doorgerotte berlines gezien; de doorgerotte uitlaatsteun (met medeneming van een flink stuk kofferbakzijwand) is ook zo’n typisch berline-kwaaltje.
Wat je ook nog kan dwarszitten is een lekkende achterruit, maar dat merk je dan ook op de hoedenplank.
Ik zal eens goed in de buurt van de achterbankbevestiging gaan kijken / prikken.. De hoedenplank was nog goed droog, dat zal ‘t dus niet zijn.
Er heeft een derde zitrij in gezeten, de bevestigingspunten daarvan zal ik ook eens goed controleren!
Ja, dat is een mogelijk lek punt.
En die plakkers op de bodem; er _zou_ geen vocht door moeten komen, maar toch. En soms zijn er gaatjes in de bevestiging van de bodemplaat op de onderbalk (V-vorm) gerot en dan kun je daarmee wat water maken.
Ich bin ein Breaker