Onze c4 hdi 110 pk uit 2005 met inmiddels 260000 km ervaring heeft last van het volgende:
* de motor loopt niet meer zo mooi rond, loopt wat rauwer
* bij stilstand trilt de motor erg, je voelt het ook in het interieur, als je de koppeling intrapt wordt het langzaam minder
Garage denkt aan het massavliegwiel en een niet optimaal presterende verstuiver maar weet het pas zeker als de bak er onder uit is en de verstuivers gedemonteerd en getest zijn
Kortom heeeeel veel geld, hebben jullie ideeën waar het aan zou kunnen liggen ?
Evt adressen voor gereviseerd verstuivers en massavliegwiel
Dat is een dubbelmassavliegwiel in de 110pk, dus met 99% zekerheid is dat de oorzaak.
Rammelt het chassis ook niet bij het starten en/of stilleggen van de motor?
Kostenplaatje is wel gepeperd, helaas…
:: C4 :: 2007 :: 5-DEURS SEDAN :: 1.6 HDi 92 (DV6ATED4) ::
Klinkt inderdaad als een versleten bimassa-vliegwiel. Deze zijn niet te reviseren en een complete LUK set zal +/- 500,- aan materiaal zijn. Ik weet niet wat ze aan uren kwijt zijn maar reken minimaal op een totaal van 1000,- tot 1200,- voor het vervangen. Overigens is 260000km met je eerste koppeling/vliegwiel best netjes. Kijk hier (http://www.autopartswinkel.nl/doc/zoek-op-kenteken.html) maar eens naar de prijzen mbv je kenteken.
Nieuwe verstuivers zitten rond de 400,- per stuk, kan je daar ook opzoeken onder ‘Brandstofsysteem’ maar ik acht het minder waarschijnlijk dat dat het is.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Dank voor jullie reacties, zal dan eerts wel het vliegwiel en de koppeling laten vervangen en dan kijken of het over is
( is al genoeg over gezegd, maar wat is zo een vliegwiel duur !!)
Voor sommige modellen is er van Valeo een vervangingsset met een normaal vliegwiel verkrijgbaar welke goedkoper is, de zogenaamde Valeo 4-p kit. Je zou kunnen kijken of deze voor jouw auto beschikbaar is.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Inmiddels uit een schade auto een gebruikt massa vliegwiel en koppeling ( 24K) gemonteerd
Auto loopt weer als nieuw, nooit geweten dat een massavliegwiel zoveel impact zou hebben
Verstuivers vervangen totaal niet noodzakelijk
Totaal aantal Berichten: 107
Geregistreerd: 18-01-2013
- C4 (2004-heden) C4 1.6 e-HDi 115 Airdream BMP6 98g Exclusive
T(h)ijs schreef:Overigens is 260000km met je eerste koppeling/vliegwiel best netjes.
Tja , dat is dus de instelling van tegenwoordig .
Wederom moet men referenen naar “vroeger” waar het zo goed als ondenkbaar was dat zulk onderdeel stuk ging.
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Mijn bmw, een 524 td van 1985, had al een duo-massa vliegwiel. Was na 250.000 km ook op.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste