Is het vervangen van de distributieriem bij de C5 veel werk voor wat betreft manuren ???
Er bestaan auto´s waarze de gehele dag mee bezig zijn.
Wie weet hoelang dat ongeveer duurt bij een C5 ?
Re: Distributieriem vervangen veel werk ?????
V strom schreef:Is het vervangen van de distributieriem bij de C5 veel werk voor wat betreft manuren ???
Er bestaan auto´s waarze de gehele dag mee bezig zijn.
Wie weet hoelang dat ongeveer duurt bij een C5 ?
vertel eerst eens wat voor c5 het is want elke motor is anders
Kennelijk een C5 HDI 110 PK. Als voorschot op eventuele antwoorden; mijn garagist, een Citroen specialist, rekent er 300 Euro voor. De officiele dealer in Arnhem 400.
kijk en da’s nou weer zo’n fictive.
niet dat voorschot maar wel de vraag(stelling)..
wat wil je..
alleen koud de riemen gewisseld?
of ook de olie filters en de rest gedaan hebben?
koud de riemen heb ik in een uurtje of 2,5 a 3 netjes (op mn gemakje) gedaan voor je.
de rest kost meer.
greets wupke
kreazyV8wuppo schreef:kijk en da’s nou weer zo’n fictive.
niet dat voorschot maar wel de vraag(stelling)..
wat wil je..
alleen koud de riemen gewisseld?
of ook de olie filters en de rest gedaan hebben?koud de riemen heb ik in een uurtje of 2,5 a 3 netjes (op mn gemakje) gedaan voor je.
de rest kost meer.
greets wupke
Is het dan ook niet verstandig gelijk de waterpomp te vervangen?? Ik weet dat ze dat bij mijn andere auto preventief gedaan hebben. De pomp koste een paar tientjes.
Citroën C5 HPi Break Exclusive
Burton (http://www.burtoncar.eu)
En een V6?
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100
kreazyV8wuppo schreef:
wat wil je..
alleen koud de riemen gewisseld?
Dat staat er toch?
Ik zou wel onderscheid maken in:
- wel of niet spanrollen vervangen
- wel of niet waterpomp preventief vervangen
Daarop kan idd nog een reguliere beurt komen.
exroosje schreef:En een V6?
hoe bedoel je?
riemen wissel?
zal tikkie langer duren ivm plaatsgebrek ,en je arm breken op 4 plaatsen om erbij te kunnen.
maar een uurtje of 5 zou toch afdoende moeten wezen (schat ik).
greets wupke
Eric van der Linde schreef:
Is het dan ook niet verstandig gelijk de waterpomp te vervangen?? Ik weet dat ze dat bij mijn andere auto preventief gedaan hebben. De pomp koste een paar tientjes.
dat is vaak verstandig.
persoonlijk zou ik boven de 100,000 km de pomp altijd adviseren.
bij wissel interval op 80,000 niet komt die dan op de 160.000 dan wel meenemen.
idem geld voor de steun/keerrollen.
die worden vaak vergeten,ze nemen dan wel de spanrol(len) mee maa die secundaire rollen laten ze zitten, terwijl die ook gelagerd zijn.
mvgr wupke
M&M schreef:Waterpomp is niet nodig in een C5 om preventief te vervangen ( zit anders in elkaar dan bij bv een Xantia ) ... volgens mijn garage dan hé
oke dan laten we het anders formuleren.
als de Distributie riem word gewisseld, dan is het wijsheid om alle door de riem aangedreven draaiende delen mee te vervangen.
als de waterpomp ed zoals bv in een CX niet samen aangedreven word door de Distributie riem, dan is het natuurlijk nutteloos om die ook te vervangen.
greets van wupke:
Officieel uurloon van Citroën even nagekeken voor een 2.0 HDI krijg je 2.90 wat goed te doen is.(voor een V6 krijg je dan maar 3.70 en daar durf ik niet aan beginnen dat neemt gemaklijk 5 U in beslag)
Het uurloon is uitgedrukt in honderdsten 2.90 is dus net geen 3 uur.
Het setje riem en rollen kost €109 voor de 2.0 HDi.(in België)
De waterpomp is net hetzelfde gebouwd als bij een xantia en kost €59.
Zo dan kan je snel zelf de rekenning maken.