Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004
- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
Klopt, vervoerder heeft problemen met losse olie in de auto in de container.
In de VS is wel LHM verkrijgbaar, maar heel beperkt. Tot 1969 waren Amerikaanse ID’s en DS’en nog op LHS, omdat LHM nog niet toegelaten was. Een paar jaar later heeft Citroën zich teruggetrokken uit de VS.
Ik weet (nog) niet of er een Citroën / DS specialist in New York is. We zouden zeker zelf een voorraad naar het hotel kunnen verschepen. Maar dat is allemaal lastiger, met meer kans dat er iets mis gaat, dan als we het zelf mee kunnen nemen in de auto.
Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.
Misschien gewoon ouderwets smokkelen, spannend.. lekker de kinnebakken links en rechts volleggen,of zouden ze daar lhm-honden hebben?
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004
- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
Vandaag goed nieuws gekregen van de organisatie:
“De transporteur heeft intussen toegezegd dat deze olie in de bagageruimte van de Citroen meegenomen mag worden vanuit Nederland (en wat over is, terug vanuit LA naar Nederland).”
Daarmee is een van mijn grootste zorgen weggenomen. Wij werken er dus naar toe dat we mee kunnen, al hebben we het besluit nog niet definitief genomen.
Vandaag ben ik echt begonnen het plaatwerk van de Break te restaureren. 2 gelaste voorschermen gescoord voor een heel redelijke prijs (2 NOS achterschermen had ik al), en de rotte schermen heb ik vandaag al bijna uit elkaar gepeuterd. Vrijwel alle onderdelen komen goed los en zijn in goede staat. Die kan ik hermonteren zonder werk eraan hoeven doen.
Dan moeten de voordeuren nog en een klein stukje van de linker achterdeur, en dan kunnen we beginnen met afhangen en spuitklaar maken. Wat er technisch moet gebeuren is overzienbaar. Dus dat moet lukken op tijd. Geeft vertrouwen.
Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.
Michelidds schreef:(...)
Qua CO2 is vooral de vliegreis belastend. Vliegen doe ik zo min mogelijk. (...)
Ga met een gerust geweten Michel,... die vliegkilometers zijn (uitgewerkt p.p.p.km) de minst belastende kilometers die je in je leven maakt
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 10-12-2006
- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Van de site http://www.milieucentraal.nl:
=====
Voor reizen binnen Europa kunt u vaak kiezen uit vervoermiddelen. Milieu Centraal heeft de milieubelasting op een rij gezet. Op 1 de minst belastende keuze:
de touringcar;
de internationale (hogesnelheids)trein;
de auto met meerdere inzittenden;
het vliegtuig/ de auto met slechts één inzittende.
Hierbij moet wel opgemerkt, dat voor auto’s een grote variatie bestaat in milieubelasting, afhankelijk van het aantal inzittenden, wel of geen caravan, en het bouwjaar en de zuinigheid van de auto.
=====
Nou zijn de eerste drie geen optie voor Amerika, maar vliegen is NIET gunstig vwb CO2 en andere milieueffecten; met de auto mee te varen op de grote boot zou oneindig veel beter zijn. Maar om een paar duizend kilometer met een oude benzineslurper zonder geregelde katalysator door Amerika rossen met geen ander doel dan de ‘joie de vivre’ stond toch al niet hoog op het groene lijstje… Soit!
‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé
Totaal aantal Berichten: 808
Geregistreerd: 08-05-2005
- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
We gaan off-topic, sorry daarvoor. Echter, bovenstaande bewering is niet waar. Lopen en fietsen zijn de minst milieubelastende reiskilometers die je kunt maken, daarna volgen de bus, de trein, de hogesnelheidstrein, de auto, het vliegtuig en het cruiseschip.
Vliegtuigkilometers, ook omgerekend naar CO2 uitstoot per passagier per kilometer, hebben een hogere CO2 uitstoot dan bijvoorbeeld bus- of treinkilometers. Afhankelijk van de afstand stoot je per vliegtuigkilometer 6 tot 10x zoveel CO2 uit als per buskilometer. Hoe verder je vliegt, hoe kleiner de CO2 uitstoot per kilometer. (1)
Wil je naar de VS, dan heb je echter weinig keuze. Je zou met een cruiseschip kunnen als je veel tijd hebt, echter de CO2 uitstoot per passagierskilometer van een cruiseschip is nog vele malen hoger dan van een vliegtuig. Zo bezien is het vliegtuig de milieuvriendelijkste manier om naar de VS te komen (2)
(edit, nltecoko is me al voor, )
ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004
- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
Vliegen is enorm belastend, omdat er veel kilometers afgelegd worden en de schadelijke stoffen vooral in een kwetsbaar deel van de atmosfeer uitgestoten worden.
Natuurlijk is autorijden ook milieubelastend. Maar als je milieubelasting het enige argument laat zijn, kun je bijna niets meer doen. Dan zou ik ook geen auto meer kunnen rijden.
Ik probeer een evenwicht te vinden. Dat er geen nieuwe auto voor mij gemaakt is (die tegenwoordig na 10 jaar alweer gesloopt moet worden vanwege onverkrijgbaarheid van onderdelen…) maar ik klassiekers zo lang mogelijk in goede conditie hou, vermindert de milieubelasting weer. Ik ga zo min mogelijk met het vliegtuig.
Wat mij betreft genoeg hierover, voor de VS reis heb ik dat besluit al genomen; wij willen graag mee gaan.
Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.
Goed nieuws dat de LHM mee kan.
Ook leuk Michael dat jullie graag mee gaan, al een definitief besluit genomen?
CO2 en milieu ja daar moet ik ook wat geweten sussende woorden aan spenderen: met de fiets naar het werk, met de trein als het even kan ( ook al kostte mij dat vorige week meer dan 3 uur om van Delft naar Apeldoorn te komen), zonnepanelen op het dak. Ook doen wij maximaal 1 maal per 2 jaar een vliegvakantie. Zo laat ik voor de Route66 een goed en leuk congres in Amerika schieten. En inderdaad ik denk dat doordat ik geen nwe auto laat maken, dat het onzuinige rijden van de DS in zijn levensloop makkelijk compenseert.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Mischien off topic, maar als je het milieu wil helpen moet je accuut stoppen met het gebruiken van Melkpoeder! Een derde van alle gebruikte energie in dit land wordt gebruikt om van melk, melkpoeder te maken.. De chinezen hebben dat nu ontdekt en we kunnen niet meer aan de vraag voldoen…..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gaan Jullie DS,en met het zelfde vliegtuig?
of gaan die per boot?
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Als Icarus. Aerodynamisch genoeg! Twee vleugels eraan en een propeller door het slingergat.
Nee, F.SvM; net als de koninklijke familie mogen DS en eigenaar nooit in hetzelfde vliegtuig!
Daarom gaan ze in een container, per boot.
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
F.SvM schreef:Gaan Jullie DS,en met het zelfde vliegtuig?
of gaan die per boot?VgF
Een auto in het vliegtuig is wel heel erg duur, dus die zal een paar weken eerder op een boot gezet worden
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Dubbele belasting dus voor de natuur
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
http://www.kpnvandaag.nl/#algemeendagblad/metklmopfrituurvetnaarnewyork/
Nou nog allemaal massaal naar het frietkot!
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik stel voor dat we hier nu weer on topic verder gaan
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste