vragen C5 tourer
Bernardo A.
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 29-12-2009

Gepost: 09 maart 2013 12:40 AM

Vrindjes y vrindinnetjes

Sinds januari rijd ik een C5 tourer 2.0 diesel, 100 kw. Met bollen, daar heb ik de auto wel op uitgezocht.

Nu zijn er een paar vragen.

- Is de vering weer stugger dan bij de vorige C5, van 2001?
- werkt die sportstand echt, of is dat een placebo-effect?
- Is een brandstofverbruik van 16 km/liter de bloody limit, of trap ik domweg te hard op het gaspedaal?
- Is de verdamper de reden dat de airco niet werkt?
- Hebben die auto’s een ochtendhumeur?

Overigens een erg mooie auto, die, ondanks wat minnen een paar klasses hoger rijdt dan mijn C5 break uit 2001.
De motor rijdt als een benzinemotor en is de eerste kilometers erg bokkig. Afremmen op de motor voelt als je eerste rijles.

Profiel  
 
Menno
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1806
Geregistreerd: 29-07-2003

- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Gepost: 09 maart 2013 08:30 PM
  [ # 1 ]

Vering is juist heel erg soepel in vergelijk met een ph1/2 ...
Sportstand werkt wel degelijk , en is goed merkbaar !


Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 09 maart 2013 08:31 PM
  [ # 2 ]

Het verbruik van 1 op 16 klinkt mij niet vreemd in de oren trouwens. Het is een zware wagen natuurlijk.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Menno
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1806
Geregistreerd: 29-07-2003

- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Gepost: 09 maart 2013 08:57 PM
  [ # 3 ]

Ik heb nu een tankje m’n best gedaan, en dan haal ik net aan 1 op 15 ( wel een automaat, en langzaam ga ik sowieso nooit Laughing ) , dus die 1 op 16 met handbak moet toch redelijk makkelijk haalbaar zijn ....


Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera

Profiel  
 
Bernardo A.
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 29-12-2009

Gepost: 17 maart 2013 11:20 PM
  [ # 4 ]

Ok. Mijn dank voor de reacties. Weet iemand iets over de airconditioning? Ik heb gehoord dat de verdamper nog wel eens stuk wil gaan bij deze auto. Klopt dat? En wat kost die reparatie?

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 17 maart 2013 11:25 PM
  [ # 5 ]

of de compressor of er zit geen gas meer in of hij lekt ergens of er is een steen door de condensor gevlogen etc.

kortom via het forum moeilijk te bepalen gewoon ff langs een airco boer gaan die hem afperst en kijkt of ie lekt en laten afvullen.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook