Totaal aantal Berichten: 17396
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Hier is een interview met hoofdrolspeler Edward Fox. Minder cool dan in 1973, maar wel met humor…
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Misschien is hij hier al eens voorbij gekomen, maar kan hem niet vinden met trefwoord Johan.
Een maand geleden werd de doku: “Nr. 14 Johan Cruijff” weer vertoond. Dat geeft een prachtig tijdsbeeld uit de gloriejaren van Jopie. De film opent met het parkeerterrein voorafgaand aan een Ajaxtraining. Collega’s zoals Keizer, Neeskens, Haan, komen aanrijden in de top uit die tijd een 02, Alfa Coupé‘s, enz. Verlvolgens de trainer op de fiets en dan komt als laatste nr. 14 in een…....SM, 06-54-UD. Volgens de RDW heeft hij sinds 2011 de laatste tenaamstelling en een verlopen APK sinds 2008.
Later een kort interview met Johan rijdend in de SM. Hij is een liefhebber van autorijden en rijdt graag comfortabel
Adri
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Deze week heb ik met mijn zoon naar de trilogie Back to the Future zitten kijken.
Ik moet bekennen dat ik de films nog nooit gezien had, en ze erg leuk vond.
Ja soms moet je door je kinderen worden opgevoed.
Interessant ook, de stap terug in de tijd (1985->1955) is ongeveer net zo groot is als
de film nu oud is. In deel twee reist men inderdaad naar onze tijd (2015).
Leuk om te zien hoe men dacht hoe 2015 er zou kunnen uit zien.
Wat betreft de media had men het aardig bij het juiste eind. We kijken inderdaad op
meerdere schermen tegelijk naar nieuws, post, films etc.
Wat betreft de auto’s was men wat te optimistisch. “Roads? Where we’re going we don’t need roads”.
Nee zwevende auto’s bestaan nog niet.
Hoewel: De DS komt in de film voor, in zwevende toestand.
Maar in werkelijkheid zweefde de DS al in 1955, ze zweefde ook in 1985 en ze zweeft nog steeds.
En Avant Citroën!
JW
PS. Er bestaat een DVD over de ontstaansgeschiedenis van deze DS ->klik
Citroën in de film: The Day of the Jackal
Mee eens ..............
Een geweldige film waarin er wel enkele foutjes zijn te zien wat betreft de gebruikte auto’s
Maar nu 40 jaar verder is dit een te verwaarlozen detail.De sfeer van frankrijk in de 60 70e jaren is wat mij betreft goed getroffen De hotels, het verkeer, de kleding en natuurlijk de autotjes
Naast de prachtige citroen DS de renault 16 doet de alfa het ook heel goed
Ik heb de film al jaren in mijn bezit [een van de eerste dvd’s die ik kocht] en kijk er nog elk jaar een keer
EEN AANRADER
BX 1.4 serie 2 RE 1986
Dagobert II schreef:Ramon2cv schreef:...alleen is het wel raar dat het zich in America afspeelt ( daar zijn eenden toch niet toegestaan)...
Dan heeft Disneyworld een probleem.
Oh Nee.
Nou er is zelfs een club of zo die deze auto’s daar rondrijden.
Zie onderstaande link van de 2 franse dappere die met de C-zero door de USA gereden zijn.
En raad eens wat ze daar tegen kwamen!
zie onderstaande link.
http://www.flickr.com/photos/65912627@N06/7061246923/in/set-72157629172941320/
Oeps!
Foutje van mij.
Dit bericht hierboven verwijst naar een bericht op een eerdere pagina 2 of 3.
In’t kort er werd gesteld dat er geen 2 CV’s in America rijden.
Vandaar.
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Gisteren Potiche van François Ozon bekeken. In de films van Ozon komen in de regel
weinig auto’s voor. In zijn bekendste film Swimming pool is enkel een klein Peugeootje te zien.
In de meeste andere films niet veel meer, meestal spelen de films op één locatie.
In Potiche verrassend veel automobielen. De film is uit 2010 maar speelt in 1978, en is in overdreven
heldere kleuren gefilmd. Auto’s zijn aardig uit de juiste tijd, maar lang niet allemaal Frans.
De R16 en een Simca 8 Cabriolet(flash back) spelen een belangrijke rol.
De Citroën liefhebber moet het doen met een verdwaalde Eend en DS.
Maar aan het eind van de film dan toch nog een serieus shot van de auto van de eeuw, de CX:
JW
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Ik kwam vandaag toevallig deze foto van een gehalveerde CX tegen uit
de (verder tamelijk flauwe) filmserie de Olsen Banden.
Geïntrigeerd door dit beeld heb ik de film opgezocht. Merkwaardigerwijs blijkt
de gehalveerde CX even te voren nog een halve Toyota Cressida Station te zijn. ->klik
Op zich wel een verbetering natuurlijk. Maar hoe kan dit?
De serie blijkt in twee versies uitgegeven.
In de oorspronkelijke Deense serie (1977) is het een CX Break die door midden gaat. ->klik
(CX Break va. 1:57 min)
In de Noorse serie (1978) wordt echter Toyota Station gehalveerd
en wordt later de CX ingemonteerd. ->klak
(Toyota/CX v.a. 1:54 min.)
Tja, Toyota was de hoofdsponsor van Noorse films.
En bijna alle auto’s zijn dan ook in de Noorse versie vervangen door Toyota’s.
Tot zo ver, Skandinavie in the seventies.
JW
Hoi,
Nog een een 2 tal films toevoegen.
Ten eerste ‘Sky Fighters’ een film van Gerard Pires (Taxi)
Een film die je voornamelijk om de Mirage 2000 beelden draait.
hfd. rollen Benoit Magimel en Clovis Cornillac en een Citroën C5 ph2.
Ook gespot, een van de hfd rol spelers beweegd zich voor met een Meharie.
Ook Hierin hele mooie vliegshots die overal op you tube te zien zijn.
Oja ook met de mooie Geraldine Pailhas op hoge hakken, die wat wulps heen en weer loopt door de film.
Kortom leuke / goeie film.
Afgelopen zaterdag (VPRO)was ook een tv film met een C5 ph1 te zien in de Spaanse film “De Vierde Verdieping” over 4 zieke kankerpatientjes. Een film van Antonio Mercero een jeugdfilm ondanks het heavy onderwerp met toch wel happy end.
Tot slot een movie still van ‘Skyfighters’
Knipsel by Pabo5, on Flickr
Citroën C5 ph II Skyfighters by Pabo5, on Flickr
RensKorevaar schreef:van de voorpagina
Citroën in de film: The Day of the Jackal (1973)
De beste Citroën-reclame aller tijden is niet door de marketingafdeling van het merk gemaakt, maar door terroristen van de OAS. Hun aanslag op De Gaulle en diens ontsnapping in zijn DS spraken in 1962 tot ieders verbeelding. In 1973 waren deze gebeurtenissen nog eens in de bioscoop te zien, aangevuld met spannende fictie naar een boek van Frederick Forsyth. Citroën-cinema voor genieters.
vanavond
http://gids.publiekeomroep.nl/uitzending/327731859/the-day-of-the-jackal/
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 952
Geregistreerd: 23-07-2008
- CX 25 prestige automatic
- Ami 6 club break
- ZX 1.4i break
Nou dacht ik verdorie eens met iets origineels te komen. Maar inderdaad, gisteravond - zeg maar afgelopen nacht - werd de film vertoond. De eerste minuten lijken wel een DS reclame! Tot en met het moment waarop de lekgeschoten voiture van De Gaulle na de bovengenoemde aanslag op een sok en een halve voetbalschoen het strijdtoneel verlaat. Omdat de film zich voor de helft in Parijs afspeelt is er Citroëngewijs veel te beleven. De DS speelt de onbetwiste hoofdrol, zelfs met oog voor de toen beschikbare modellen. De auto’s die prominent in beeld komen reden in 1962 ook daadwerkelijk rond. Als ik het goed gezien heb figureerde er op de achtergrond wel ergens één of twee derde-neuzen. Kniesoor die daar op let.
Daarnaast opvallend veel Ami’s, een Panhard en ook HY’s, onder anderen voor de politie. Maar wat meer opviel: waar waren de eenden? Ik heb er niet eentje gezien! Waren die in 1962 uit de gratie?
Ook een leuke film trouwens voor liefhebbers van de andere Franse merken. Er kwamen ook heel wat iconische Peugeots en Renaults voorbij, en zelfs heb ik enkele Simca’s rond zien jakkeren. En omdat de film zich naast Frankrijk ook in Londen en Italië afspeelde veronderstel ik dat de fora voor Jaguar en Fiat nu ook vol staan. En dat van Alfa Romeo natuurlijk. De auto van de Jackal zelf is lange tijd een Giulietta Spider, en daarmee de tweede prominent van de film. Na de DS.
Ik heb de film ook gezien en ik heb genoten. Wat een prachtige straatbeelden komen daar in voor.
2CV’s heb ik wel gezien, al viel het aantal inderdaad wat tegen.
Volgens mij is er helemaal niet geprobeerd om het als 1962 te laten lijken. Er rijden heel wat auto’s door het beeld die in 1962 nog niet eens op de markt waren.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 952
Geregistreerd: 23-07-2008
- CX 25 prestige automatic
- Ami 6 club break
- ZX 1.4i break
Nou je het zegt, ik realiseer me nu pas dat de Ami6 Break pas in 1964 werd geïntroduceerd. Nouja, ik ben ook verre van een modellen-encyclopedie…
Totaal aantal Berichten: 6485
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Het was even doorbijten gezien het tijdstip maar inderdaad een erg leuk tijdsbeeld (ook al klopte het niet helemaal). Wat me vooral opviel, buiten het grote aantal DS-sen: best een leuke film, maar wat is ie traaaag. Er werd in 1973 toch op een heel andere manier over filmmaken gedacht dan nu. En heel bizar om te zien hoe eenvoudig de wereld zonder moderne technologie in elkaar zat: om te onderzoeken of iemand in een hotel in Parijs verblijft, laat je gewoon de kaartenbakken van alle hotels naar het politiebureau komen.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”