Bestaat dat eigelijk wel een dakrek voor een zx?
Je ziet het wel vaker bij een VW golf, een metalen dakrek met dan gadjets op enz.
Maar zou dit ook kunnen voor op men zx?
Ik heb het nog nergens gezien en vroeg me dit af. (Zou wel cool staan vind ik)
zo een mooie retro heb ik nog nooit gezien op een zx, maar een imperial erop kan natuurlijk wel gewoon !!
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl
Op zo’n ouwe Golf is het wel leuk, maar dat is op een ZX toch geen gezicht….
Moet het een ding voor de sier zijn (zoals bij veel van die Golfjes) of moet je er ook nog wat aan hebben? Dan toch gewoon een imperiaal kopen?
Alleen even van verzekerd zijn dat je daar de bevestigingspunten voor hebt op je dak
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 2114
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Ik heb volgens mij nog wel een setje dakdragers liggen voor de Zx. Gratis af te halen….
Staat wel cool op een VW golf
Maar misschien welook op men zx dacht ik dan
Is wel voor het uiterlijk (maar natuurlijk ook voor te gebruiken om op vakantie te gaan ofzo)
Maar ik weet niet of dit wel mogelijk is moet je daar iets speciaals voor kopen (bevestigings vijzen ofzo?) Ik heb wel zo een rail onder de plastieke afdichting.
Maar bagagedragers vind ik niet zo leuk, maar wil er wel eens over nadenken.
Dak rek bestaat wel voor de citroen zx. of eigenlijk dakdragers. Ik heb de originele op de mijne. Moet zeggen is wel erg amerikaans hoor. Op marktplaats worden ze aangeboden.
Heb hem er nl ook vandaan.
groetjes
watje
michael.
Du pain, du vin, et toujours le citoen hihihi.
Heb je daar soms een foto van?
Of een link waar ze die verkopen?
Kijk eens op marktplaats, en dan bij de onderdelen van de zx. Daar werden er twee paar aangeboden geloof ik….
Heb die van mij ook van marktplaats vandaan. Evt bij onlinedakdragers. linken weet ik even niet hoe het moet. Maar het zijn de dakdragers voor de zx die tussen de dakrails passen. Het giert wel een beetje als je rijdt, maar heb er al weel plezier mee gehad.
En je raad het al…. geen batterijen voor het fototoestel.
watje
michael.
- ID/DS D super
- C35 Fiat 242
Jij hebt echter een break met dakrails. TS heeft volgens mij geen stationwagen…..
De dakdragers liggen er overigens nog
Ik woon in België dus is wat moeilijk om naar Nederland te komen.
En inderdaad ik heb geen break
Totaal aantal Berichten: 1656
- Xantia Ambulance, GiFa
Die rekken die je bedoelt zijn kant en klaar en gebaseerd op montage in regengootjes.
Vroeger heel normaal bij oude karren, tegenwoordig compleet uitgestorven om diverse redenen.
Wat je wel kan doen is twee dak dragers pakken, en daar een rek weer op vast maken.
Bouwpakket zeg maar.
Of je kan een rek pakken, paar lange slotbouten, 4 afstandsbussen en 4 gaten in het dak boren.
Typisch rat look.
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
- ID/DS D super
- C35 Fiat 242
Ik zit nog geen 15 km van de Belgische grens en echt streng controleren ze niet meer hoor tegenwoordig, denk dat je er wel tussendoor kunt glippen
Was niet echt duidelijk, of het een station wwagen was, of niet….
In dat geval bestaan er ook voor personen sedans.. dakdragers…
watje
michael.
Dakdragers of een dakrek is toch heel wat anders.
Maar inderdaad misschien op de dakdragers een dakrek lassen.
Jammer genoeg ben ik geen lasser dus is dat geen oplossing.
Totaal aantal Berichten: 1656
- Xantia Ambulance, GiFa
Lassen?
Ik had mijn dakrek, van een bestelbus, destijds met slangklemmen vast op de dragers…
3 klemmen, links, rechts en midden per drager. Wel de profi slangklem uiteraard, die niet snel doordraait.
Dat heeft toch een ritje of 3 aan vakanties gewerkt. Totaal dus goed voor +/- 10000km
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard