metro2005 schreef:Over oliedruklampjes gesproken, in mijn gti heeft het oliedrukmetertje wat aanloopproblemen lijkt het, het lijkt wel een VU meter de eerste paar meter rijden. (hij ligt meestal in de buurt vd 1 bar dan) Daarna gaat ie naar 4 bar en bij harder rijden naar 6 bar dus dat lijkt me gewoon normaal.
IS zeg maar de eerste 2 km ofzo, daarna werkt ie gewoon goed.
Dat VU meter effect wordt veroorzaakt doordat het een gecombineerde oliepeil/oliedruk wijzer is. Eerste tijd (+/- 30 seconden) geeft de wijzer het oliepeil aan, gecombineerd met een schaalverlichting die inderdaad wat aan een VU meter doet denken. Gaat dit lampje uit, dan geeft ie in TZI Break/GTI/16V uitvoering de oliedruk aan. Als de wijzer bij jou ongeveer 1 bar aangeeft gedurende de eerste 2 km, zou ik het oliepeil eens handmatig controleren.
cwg schreef:metro2005 schreef:Over oliedruklampjes gesproken, in mijn gti heeft het oliedrukmetertje wat aanloopproblemen lijkt het, het lijkt wel een VU meter de eerste paar meter rijden. (hij ligt meestal in de buurt vd 1 bar dan) Daarna gaat ie naar 4 bar en bij harder rijden naar 6 bar dus dat lijkt me gewoon normaal.
IS zeg maar de eerste 2 km ofzo, daarna werkt ie gewoon goed.Dat VU meter effect wordt veroorzaakt doordat het een gecombineerde oliepeil/oliedruk wijzer is. Eerste tijd (+/- 30 seconden) geeft de wijzer het oliepeil aan, gecombineerd met een schaalverlichting die inderdaad wat aan een VU meter doet denken. Gaat dit lampje uit, dan geeft ie in TZI Break/GTI/16V uitvoering de oliedruk aan. Als de wijzer bij jou ongeveer 1 bar aangeeft gedurende de eerste 2 km, zou ik het oliepeil eens handmatig controleren.
Dat de meter de eerste paar seconden het oliepeil aangeeeft weet ik en dat doet de meter ook goed (vrij nauwkeurig zelfs) maar zodra het metertje de oliedruk moet gaan aangeven zwabbert de meter af en toe van 1 naar 6 naar 1 naar 5 naar 2 naar 6 bar waarna hij zich uiteindelijk stabiliseert op 6 bar.
Oliepeil is in orde (controleer ik regelmatig met de hand)
Denk dat de meter gewoon gaar is, als ik de airco aanzet valt de meter soms ook ineens naar links en daarna weer terug
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Leerzaam topic, zeker wat mee te doen. Maar nu hetvolgende: Hoe krijg ik mijn oude diesel de toerenteller aan de gang??
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
GoodOldDiesel schreef:Leerzaam topic, zeker wat mee te doen. Maar nu hetvolgende: Hoe krijg ik mijn oude diesel de toerenteller aan de gang??
Door de juiste toerenteller te gebruiken (die van een diesel dus) en te zorgen voor een goed werkende BDP-sensor.
Je zou even moeten spitten in het forum-archief; er zijn al enkele uitgebreide draadjes over geweest in het verleden.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Ja nee, dat spitten logisch, tuurlijk doen we even dacht ik ook al…
Maar ik heb geen rechten zei meneer de zoekmachine tegenmij…
Dus ja….
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
karel schreef:GoodOldDiesel schreef:Leerzaam topic, zeker wat mee te doen. Maar nu hetvolgende: Hoe krijg ik mijn oude diesel de toerenteller aan de gang??
Door de juiste toerenteller te gebruiken (die van een diesel dus) en te zorgen voor een goed werkende BDP-sensor.
Je zou even moeten spitten in het forum-archief; er zijn al enkele uitgebreide draadjes over geweest in het verleden.
Sensor doormeten (stekker ligt ergens tussen bak enn schutbord (volg de de sensor die achterop het blok tegen het vliegwiel aan zit). Sensor moet rond de 70 ohm weerstand hebben. Soms moet je hem wat dichter tegen het vliegwiel afstellen. Als de weerstand neit kopt moet je de sensor vervangen. Ze gaan vaker kapot.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
vast al aan de orde gekomen maar toch nog:
Toerenteller in een 1400!!!!
ik heb 2 toeren tellers liggen 1 van de chic en 1 van een TZI welke kan ik pakken en hoe gaat dat??
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
McDean schreef:vast al aan de orde gekomen maar toch nog:
Toerenteller in een 1400!!!!ik heb 2 toeren tellers liggen 1 van de chic en 1 van een TZI welke kan ik pakken en hoe gaat dat??
Is ook al regelmatig ter sprake gekomen. Ff de zoek functie gebruiken. Als de TZI een multipoint was met Bosch onsteking gaat t werken. Van een 1.6 of 1.9 monopoint niet.
Edit:
deze foto hoort dus eigenlijk hier thuis:
Zo ziet ‘t eruit in een TZD Turbo…
voge schreef:deze foto hoort dus eigenlijk hier thuis:
Wel een beetje een suffe snelheid.
mpostma schreef:voge schreef:deze foto hoort dus eigenlijk hier thuis:
Zo ziet ‘t eruit in een TZD Turbo…Wel een beetje een suffe snelheid.
en weinig brandstof
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Totaal aantal Berichten: 771
Geregistreerd: 26-01-2005
- BX 1600 tzi automaat
Dat was zeker binnen de bebouwdekom D D
Citroen Bx 1.6 TZI Automaat 1991 117.000km
Citroen Jumpy 2020 6700km
Citoen C5 exclusieve 2006 172.000
Peugeot 205 generation 1997 101.000km
Peugeot 205 xad bestel 295.000
mpostma schreef:voge schreef:deze foto hoort dus eigenlijk hier thuis:
Wel een beetje een suffe snelheid.
Tsja, ik zat achter een astra, dan krijg je dat…
En niet binnen de bebouwde kom maar op een weg waar je 100 mag
Tanken ben ik mee gestopt…
hel1 schreef:mpostma schreef:voge schreef:deze foto hoort dus eigenlijk hier thuis:
Zo ziet ‘t eruit in een TZD Turbo…Wel een beetje een suffe snelheid.
en weinig brandstof
valt mee het lampje brand nog niet
citroenc2 schreef:hel1 schreef:mpostma schreef:voge schreef:deze foto hoort dus eigenlijk hier thuis:
Zo ziet ‘t eruit in een TZD Turbo…Wel een beetje een suffe snelheid.
en weinig brandstof
valt mee het lampje brand nog niet
da’s waar
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar