ik wil graag weten of de LED verlichting ook permanent kan branden ik zag laatst een DS3 rijden met zn LED en Dimlicht aan.
weet iemand of dit ingesteld kan worden ?
Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Probeer de zoekfunctie van het forum eens. Je staat er soms versteld van wat je allemaal kan vinden.
Totaal aantal Berichten: 562
- DS 3 e-HDi 90 So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 82 ETG Feel
Totaal aantal Berichten: 346
- DS 3 Flipje: e-HDI 90 2011
Het kan, maar het mag officieel niet: De LEDs (of welke dagrijlichten dan ook) zijn te fel om als ‘stadsverlichting’ door te kunnen.
People buy horsepower, but drive torque
Diesel for life!
Flipje: DS3 1.6 e-HDi 2011 124.000km 11-4-2015 / nu
Ioor: C3 1.6 16v Exclusive 140.000km 21-7-2015 / nu
Ex: Pino. C5 2.0HDi 110pk 2003, 352.000km 14-12-2013 / 11-4-2015
Ex: Calimero DS3 1.6 e-HDi 2012, 124.500km 10-2-2012 / 31-1-2014
Ex: Elmo. Opel Corsa 1.7D 1997, 303.000km 19-7-2013 / 25-7-2015
Ik zelf heb de Leds aan in combinatie met stadslicht zodat ik overdag ook brandende achterlichten heb. Als dimlicht aan gaat dan gaan de Leds uit. Dit is door de dealer in te stellen.
Totaal aantal Berichten: 38
- DS 3 e-HDi 90 Airdream So Chic
Dus de opmerking van de chef werkplaats “dat is voor ons softwarematig geblokkeerd vanwege de wetgeving”, is dus simpelweg niet waar?
Dat is bullshit ja… Mijn dealer zei dat ook.
Wat blijkt, ze kunnen het wel zo instellen dat als je koplampen in de UIT stand staan (of auto-stand overdag), dan kunnen ze de stadslichten bij de LED verlichting inschakelen. Resultaat is dan overdag altijd werkende LED-lampen en achter ook werkende lampen.
Ik durf het niet zeker te zeggen, maar ik denk dat als ik mijn auto in de stand stadslicht zet, dat mijn LED lampen uit blijven. Dit is volgens mij inderdaad geblokkeerd in Lexia…
Totaal aantal Berichten: 38
- DS 3 e-HDi 90 Airdream So Chic
Hoe is dit dan nu op te lossen? Zelf een (neppe) Lexia kopen zie ik ook niet zitten. De volgende keer maar naar een andere dealer toe? De LEDs hoeven van mij niet perse samen met het dimlicht aan, maar samen met de achterlichten zou wel erg fijn zijn…
Klopt wel van die chef, wettelijk is het in Nederland verboden, in Scandinavië is het juist weer verplicht volgens mij dat ook je achterlichten branden. Bij mij kreeg ik ook een opmerking van de garage, maar voor eigen risico wilde ze wel de instelling aanpassen met de Lexia.
Oja samen met alleen de achterlichten kan software matig niet.
Bij mij was het bij het motorhuis.. Die zeiden gewoon dat het onmogelijk was. Toen ik vertelde dat andere dealers het wel konden kwam er een werkplaatsmedewerker die dat ook wilde en waar tegen ze ook hadden gezegd dat het onmogelijk was.. Toen ik mijn auto ‘s middags op kwam halen was het geregeld.. Laat ze anders even bij het motorhuis in Gouda informeren hoe ze dat hebben gedaan…
Totaal aantal Berichten: 562
- DS 3 e-HDi 90 So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 82 ETG Feel
Bobbus schreef:De LEDs hoeven van mij niet perse samen met het dimlicht aan, maar samen met de achterlichten zou wel erg fijn zijn…
Het is ook niet eens mogelijk om de LED’s samen met het dimlicht te laten branden, alleen samen met de stadsverlichting kan worden ingesteld met de Lexia III.
Mannen, erg vervelend, maar we hebben al een soort gelijk topic gesloten.
Het is tegen de wet, dus bespreken we het ook niet op dit forum
2. Wettelijke bepalingen
Het is niet toegestaan handelingen te bespreken die bij wet verboden zijn. Hieronder vallen onder meer het overschrijden van de maximumsnelheid, het rijden op de openbare weg met een auto die niet is voorzien van een geldig kenteken en het vervalsen van een voertuigidentiteit. Houd je ook aan de auteurswet en plaats geen tekst- of beeldmateriaal dat auteursrechtelijk is beschermd.
Het staat hier > http://www.citroen-forum.nl/forums/viewannounce/219325_104/