De toekomst van bollen,
Het lijkt erop dat Citroen om marketing redenen (lees veiligheid en kosten) afstand neemt van het zweven.
De productie van de C6 is na iets meer dan 20000 eenheden in 7 jaar, 3000 per jaar dus ongeveer, gestaakt.
Het enige model dat nu nog met bolletjes leverbaar is (volgens mijn kennis) de C5.
Hoe gaat dat dat verder?
Wordt Citroen VW of Skoda en wordt de aantrekkingskracht gereduceerd tot het hapklare brokken niveau dat de huidige autowereld bepaalt?
Wat gaan wij nog beleven aan dit merk dan, uiteraard buiten de erfenis waar we mee bezig zijn.
Waar halen we de inspiratie vandaan, de eigenzinnigheid….
Als ik nu een gloednieuwe auto mocht uitzoeken tussen 10 en 100 k zou ik het niet weten eerlijk gezegd.Niet omdat het niet goed rijdt…tuurlijk wel. Ik vind er niks aan.
Ben benieuwd naar jullie ideeen.
Kan dat niet beter onder diverse staan? http://www.citroen-forum.nl/forums/viewforum/5/
Volgens mij wel spijtig dat de C6 stopt maar langs de andere kant als het niet verkoopt.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Prima, als het daar beter past…mod?
hoor net van RensKorevaar dat ie met het laatste model C6 160000 km heeft gemaakt….leaseauto dus dat gaat niet heel lang meer duren…..wat is de opvolger?
Totaal aantal Berichten: 17394
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Numéro 9 met bollen
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
ja? veel te vet en wordt ie geleverd met bollen dan?
Als ik hem nu zo terugzie…het heeft ook wel wat zon Audi neus met een DS5 kontje
Maar aan het model te zien gaat ie geen HP krijgen…of vergis ik me? past gewoon niet
Dus is er wel toekomst voor zweven? Alles wordt sneller, sportiever, agressiever….zijn bollen gewoon te sloom voor deze tijd?
Totaal aantal Berichten: 17394
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Nu PSA de “Hybrid Air”-techniek ontwikkeld heeft, is er misschien ook weer toekomst voor hydraulisch veren…
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 17394
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Hoewel de moderne snelheids- en veiligheidseisen de bollen en vooral de electronica eromheen inderdaad weleens onbetaalbaar complex gemaakt zouden kunnen hebben…
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
RensKorevaar schreef:Nu PSA de “Hybrid Air”-techniek ontwikkeld heeft, is er misschien ook weer toekomst voor hydraulisch veren…
leg eens uit want dit ken ik niet
Totaal aantal Berichten: 17394
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Kijk eens hier...
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
RensKorevaar schreef:Hoewel de moderne snelheids- en veiligheidseisen de bollen en vooral de electronica eromheen inderdaad weleens onbetaalbaar complex gemaakt zouden kunnen hebben…
Waarom?
HP is een meerprijs denk ik tov “stalen veren” maar biedt ook meer. En zeker in het hogere segment. Techniek is betrouwbaar. De ervaring die Citroen sinds de TA opgebouwd heeft zou het haalbaar moeten kunnen maken en houden.
RensKorevaar schreef:Kijk eens hier...
tja….maar dat is echt wat anders….ik ben echt benieuwd wat iedereen denkt van de toekomst van bollen….en van Citroen
Ok stelling: Citroen maakt zichzelf overbodig….. we hebben al genoeg eenheidsworst
Totaal aantal Berichten: 17394
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Hybrid Air is heel iets anders, maar wordt wel gepresenteerd als deel uitmakend van de hydraulische traditie van Citroën.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
en zo houdt iedereen iedereen voor de gek