3 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
BX 16 TGI - Progress: barst, mag weer weg!
Gepost: 11 maart 2013 12:39 AM
  [ # 31 ]

Nee, na de startmotoroperatie was er niets aan de hand. Het toerentaleuvel kwam later. Fijn al die grollen hier, maar ik hoef inderdaad zelf geen gas te geven. Het is alleen niet zo comfortabel als ik met lage snelheid rijd. Uiteraard zal ik slangen en stekkers meenemen in de controle. Het schemerlampsnoer laat ik vooralsnog even aan de lamp op zolder zitten.
Overigens vond ik elders op het BX-forum ook wel toerentaleuvels, maar de tips die daarop werden gegeven variëren van een tik op de stappenmotor tot ‘nee, er zit geen stappenmotor op, het is iets heel anders’ en alles wat er aan slangen en stekkers tussenin zit loshalen en vastzetten. Het maakt me nieuwsgierig.

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 11 maart 2013 12:42 AM
  [ # 32 ]

Een dergelijke toerental variatie had ik met mijn 16 TZI ook, de oplossing was toen een andere stappenmotor monteren ;

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 11 maart 2013 12:44 AM
  [ # 33 ]

Dat denk ik ook ja, er zal wel wat geraakt zijn. Lijkt mij verdachte nr. 1!

EDIT: Tijdens het lezen was er al e.e.a. geplaatst, loop alweer achter zie ik.

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Gepost: 11 maart 2013 08:15 AM
  [ # 34 ]

Dan zal dat het wel worden vrees ik. Dank voor het meedenken in ieder geval!

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
FRVisser
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 266
Geregistreerd: 05-11-2010

Gepost: 11 maart 2013 09:54 AM
  [ # 35 ]

Enne… Nu je hem toch omwisselt. Misschien wil je de oude bij mij door de bus doen, dan ga ik in het lab op school eens onderzoeken waar die dingen nou eigenlijk aan kapot gaan. Dan doe ik verslag op het forum en als ik hem werkend krijg, krijg je hem weer terug. Je weet nog waar ik woon toch? tongue wink

Huidig: Ford Focus Wagon MK1 tddi
Ex: 2x BX 19 TZD Automatic, BX 19 TRS Automatic

Profiel  
 
Gepost: 11 maart 2013 11:30 AM
  [ # 36 ]

Moet ik eerst even een ander versieren, maar ik vind het wel een mooie uitdaging!

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
Gepost: 11 maart 2013 11:30 AM
  [ # 37 ]

dubbel

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 11 maart 2013 12:09 PM
  [ # 38 ]

Check ook even of je carterventilatie slang niet verstopt zit met sludge. Kan ook van deze verschijnselen geven.

Profiel  
 
Gepost: 11 maart 2013 12:17 PM
  [ # 39 ]

Slang neem ik mee in de controle, het blok produceert inderdaad aardig wat sludge. Vraag ik me af: als dat de oorzaak is, is het variëren van het stationair toerental dan ook zo regelmatig? (de intervallen zijn altijd bijna even lang, alsof het echt automatisch gaat…).

Overigens heb ik inmiddels ook ergens een draadje gevonden waarin staat dat je de stappenmotor schoon kunt maken. Lijkt mij ook het proberen waard.

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 11 maart 2013 07:06 PM
  [ # 40 ]

Als de motor slecht loopt kun je proberen de stekker van de Stappenmotor eraf te trekken Wink zoals hier bij mijn oude BX
http://m.youtube.com/watch?v=_qvW-s94yuU

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
Gepost: 17 april 2013 03:33 PM
  [ # 41 ]

Mijn achterportierruit moet eruit. Bovenlangs lijkt me. Is er een handigheidje voor? Iemand? Deurbekleding is er reeds uit, raamsnor ook. De ijzeren rand aan de onderkant is verrot, vandaar.

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
Gepost: 17 april 2013 03:56 PM
  [ # 42 ]

Hebbes!

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 17 april 2013 04:44 PM
  [ # 43 ]

Mooi!!! Ben nieuwsgierig hoe je dat hebt gefixt.

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 17 april 2013 05:00 PM
  [ # 44 ]

Ze gaan er redelijk makkelijk uit toch? Ik kan me niet herinneren dat ik daar lang mee heb lopen kl*ten.. Smile Het rubber eruit halen maakt het wel makkelijker.

Profiel  
 
Gepost: 17 april 2013 05:10 PM
  [ # 45 ]

Inderdaad, rubbers eruit en het plastic deeltje dat langs de geleider zit (naast dat kleine pokkeruitje dat er slecht uit wil) en dan komt het hele ding er zo uit. Nieuw probleem is even het donorraam erin. Hoe krijg je die kunststof bolletjes weer in de twee stukjes profiel onder aan het raam? Moet dat gelijk bovenaan bij het inzetten, of is er een handigheidje voor? Alvast dank voor het meedenken!

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
 
3 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook