Schakelproblemen C4 benzine 1.6i 2006
Sw@tLorD
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 29

Gepost: 11 maart 2013 03:51 PM

Dag allemaal,

Vooraleerst wil ik mij even voorstellen. Ik ben een 26 jarige jongeman uit Antwerpen die enkele weken zijn Ford Fiesta 1.2 16v automatic ingeruild heeft voor een Citroen C4 2006 1.6i 16v met 47.000 km op de teller. Het is de exclusive uitvoering.

Tot hiertoe reed ik dus met een automatische wagen, waardoor ik niet genoeg ervaring heb opgedaan met een handgeschakelde wagen. Het schakelen gaat vlot en ik moest mij niet zo zeer aanpassen omdat ik naast de wagen ook een motor heb. Dus ik snap het systeem van het schakelen wel.

Sedert enkele dagen begin ik vreemde dingen te merken aan de C4, en dat vooral tijdens het schakelen.

- af en toe, bij het terugschakelen, wilt ‘ie niet in 1e versnelling. Alsof er iets in de weg zit.
- Af en toe heb ik het krrrrrrrr geluid. naar mijn mening valt hij dan uit versnelling, maar het kan ook mijn schuld zijn doordat hij niet goed in versnelling zat (door mijn toedoen).
- Ik voel soms weerstand om de wagen in 1e en 2e versnelling te zetten bij op en terugschakelen.
- De achteruit geeft soms het ‘signaal’ aan, maar als ik de koppeling los dat krijg ik het krrrrr geluid weer.

Zijn dit ernstige problemen? Of zouden ze vooral ontstaan door mijn ‘onkunde’?

Profiel  

hebru
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18

- C4 (2004-heden) 1600 vtr+
Gepost: 12 maart 2013 01:37 AM
  [ # 1 ]

Hoi, voor een C4 is dit vrij normaal,mijn 1600 coupe heeft het zelfde `probleem.
Maar het stoort niet,hiervoor 8 volvo´s gehad welke beter schakelen maar ik vind het geen probleem,inschakelen achteruit geeft inderdaad een Krrr, zoals je het noemt

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook