PM maar wat je precies hebt als je wilt
Het interieur uit mijn TRI kan ook wel wat stof gebruiken.
Mijn Fotosessie’s
_____________________________________
Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91
Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94
Erg mooie BX met hele gave foto’s.
Bedankt voor het delen.!!
Citroën BX Cannes // 1991
De ventilatie is een probleem in de witte GTI.
Om even te beginnen met een vraag:
Moet ik het hele dashboard demonteren om de kachelhuis te vervangen???
Mijn Fotosessie’s
_____________________________________
Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91
Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94
Hoezo kachelhuis vervangen, waarom wil je dit?
Totaal aantal Berichten: 27894
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gewoon de fan in zijn huis bedoel je?
Die zit in de paravanbak onder je motorkap.
Het gaat om de kleppen die de ventilatie regelen, warmte regelen en de ventilatie richting regelen.
De kabels regelen de kleppen niet goed onder het dashboard.
Of de unit vervangen moet worden is de vraag, wellicht valt het nog te repareren…
Mijn Fotosessie’s
_____________________________________
Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91
Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Als je het tapijtje onder je dashboardkastje weg haalt, en voor het gemak ook even het dashboardkastje eruit haalt, zie je de kachelkraan zitten met een kabel er op van je draaiknop, die is makkelijk te controleren. Waar de andere 2 kabels vast zitten, weet ik ook niet precies. Maar ik denk met zowel je bovenste als je onderste dashboardkastje eruit dat je dan al heel veel kan zien als je via die zijkant achter je dashboard koekeloert.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Er loopt 1 kabel geloof ik naar een klep tussen de paravanbak en nog een kabel naar een klep voor het richten van de luchtstroom. Ik denk dat die twee bij elkaar zitten. Maar voor het soepel laten lopen van de knoppen zou ik toch de regelunit uit elkaar halen om vooral te smeren. Ik vind het nooit zoveel werk. De roostertjes terugzetten vind ik alleen irritant. Op de site van Roel is een mooie handleiding.
Zelf haal ik het dan uit de auto. Gooi dat hele kunststof frontpaneel (vergeet de aansteker er niet uit te halen) in een sopje. Echter het achterpaneel is lastig los te krijgen vanwege die kabels, maar als je die losschroeft en dan een beetje naar voren haalt, dan kun je in de kabels wat smeer spuiten en de tandwielen van de knoppen invetten. Ik spuit dan ook wat contactspray in het regelplaatje voor de ventilator. Vergeet de lampjes niet te vervangen.
Ik garandeer je een als nieuw ervaring!
Huidig: Ford Focus Wagon MK1 tddi
Ex: 2x BX 19 TZD Automatic, BX 19 TRS Automatic
Probleem is nu duidelijk.
De bedieningsknoppen doen zo goed als niets meer, behalve de aanjager die werkt enigsinds.
Onder de motorkap handmatig de klep open gezet voor de ventilatie en het dashboardkastje
gedemonteerd om de kachel handmatig op lekker warm te zetten.
Voorlopig ben ik weer geholpen
Maar binnenkort toch maar eens het hele kachelhuis repareren.
Dan moet ik het hele dashboard er uit halen toch??
Mijn Fotosessie’s
_____________________________________
Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91
Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Ligt het niet aan de kabelaansluiting achter je knoppen?
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Je bent me net voor Timo. Ik zou eerst de knoppenpaneel eraf halen. Als je kachel het doet en de klep kan open lijkt met mechanisch niet mis. Als je het achterpaneel verwijderd (het is rotwerk om het terug te krijgen) kun je volgens mij overal bij.
Huidig: Ford Focus Wagon MK1 tddi
Ex: 2x BX 19 TZD Automatic, BX 19 TRS Automatic
De BX doet het nog steeds erg goed!
Het blijft een ontzettend fijn ding!!!
Er zijn nog steeds wel wat dingen die beter kunnen, maar niets is essentieel
In ieder geval al wel wat leuke onderdeeltjes gekocht.
Dorpellijsten zijn binnengekomen en binnen kort sideskirts ophalen!
Mijn Fotosessie’s
_____________________________________
Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91
Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94
Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012
- BX 16 TZI Automaat
veel succes met de sideskirts haha hopelijk krijg je ze er goed op
“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar
Morgen of dinsdag is het helaas dan over en uit voor de TRI, een laatste tripje naar het sloperij.
Het condoleanceregister zal dan geopend worden
Maar ik heb de ruimte ook wel weer nodig want ik ben vrijdag weer eens gaan kijken bij een BX!
Even een nachtje over geslapen maar ik ben toch weer voor de bijl gegaan.
En daar ben ik nu al helemaal blij mee!
Dinsdag wordt ze opgehaald, wordt vervolgd!!
Mijn Fotosessie’s
_____________________________________
Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91
Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94
banaanepit schreef:veel succes met de sideskirts haha hopelijk krijg je ze er goed op
Ik krijg ze in nette staat binnen.
Als ik ze er opzet besteed ik dat toch uit, dus niet mij probleem
Maar door bovenstaande worden investeringen in de witte GTI even uitgesteld.
Mijn Fotosessie’s
_____________________________________
Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91
Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94