



























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
In iedergeval voor de vacuum.
Versnelt stationeer toerental
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
En alles wat met vacuüm te maken heeft moet goed zijn aangesloten zoals eerder al gezegd.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

















Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Ok, maar het dunne slangetje in het midden aan de achterkant bungelt los. Klopt dat?












































Totaal aantal Berichten: 25645
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
nee. dat moet vast zitten.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

















Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Ow, en waar moet dit uiteinde aan vast zitten?






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Geen idee… heb even gekeken, hier staat toevallig ook een 25IE automatic, maar daar zit het niet op!
Ik zou haast denken dat het bij een CX met katalysator hoort, ofwel het ook zou kunnen dat het samenhangt met het verhoogd stationair toerental als je de automaat inschakelt.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D














































Totaal aantal Berichten: 43341
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het hoort op auto’s met automaat en fabrieksairco.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

















Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
ook een idee waar dat slangetje heen moet lopen?




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
er zal vast wel een slangetje ergens achterliggen waar hij aan moet.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.






















Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Ik heb ook een automaat met fabrieksairco, maar ik heb me nu al 10 minuten suf zitten denken of dat ding er bij mij ook op zit, ik geloof eerlijk ook van niet?
Sowieso zoals Frank zegt, eens zoeken naar een ‘waarschijnlijk’ vast stukje leiding of een T-stukje wat in het bereik van je slangetje zit, want als het loshangt kan ie niet mooi (stationair) draaien.
(Ik probeer dit weekend eens mijn CX uit de stalling te rijden en ook eens te kijken)
Ik las hier trouwens iets over een verhoogd toerental bij inschakelen van de automaat? daar had ik nog nooit van gehoord?! voor zover ik weet zakt dat toerental bij alle CX automaten als je inschakelt?






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
demuywo schreef:voor zover ik weet zakt dat toerental bij alle CX automaten als je inschakelt?
Klopt, maar als dat ding er dus niet op zou zitten (cilindertje met die twee stekkertjes erop) dan zou hij geheel afslaan!
Ik heb nu ook een CX staan met airco en automaat maar die ‘ufo’ zit daar echt niet op.
En wat wordt verstaan onder fabrieksairco? Geldt dat niet meer als de dealer hem erop heeft gezet bij verkoop?
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D

















Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
demuywo schreef:(Ik probeer dit weekend eens mijn CX uit de stalling te rijden en ook eens te kijken)
Ik ben benieuwd. Ik heb ook al uren zitten zoeken op internet. Het wordt voor mij ook hoog tijd voor een cursus ‘electronische injectie’.
Van de week een liqui kantelbrug gekocht, nu zijn de dorpels aan de beurt.






















Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
haha, ik heb ook al zitten zoeken voor je, maar bijna alle foto’s zijn foto’s van de voorkant van het blok, of het is helemaal kaal. Ik laat hier zeker iets weten, ben zelf curieus (en ik zal de enige niet zijn )
Ik heb dat ding ook nog nooit gezien (niet dat dat heel veel zegt hoor )
Maar waar zit de andere kant aan? Aan de inlaat neem ik aan?
Zitten er ook stekkers aan? In dat geval zou je nog aan een econometer oid kunnen denken.
Anders misschien vacuum vervroeging of een extra injectie bij meer onderdruk.
Als je op de microfisches gaat zoeken op dit motornr en bouwjaar moet je toch iets kunnen vinden lijkt me.
Of het is iets wat later is ingebouwd?
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Mensen, het liet me toch niet los.
Ik heb er dus het onderdelenboek eens op doorgespit.
Dit is een schema van de luchtkanalen op een 25IE automaat met airco, maar daar staat hij echt niet bij:
(wel de klep voor verhoogd toerental, nummer 5)
Toen dus maar verder gespit en zou het dan wellicht kunnen dat jouw auto ooit uitgerust was met een ‘anti-pollution’ systeem, want daar zie ik dus wel iets dat erop lijkt (nummer 2):
Auto’s uit Zwitserland hadden dit systeem. Is deze auto wellicht ooit daar vandaan geïmporteerd?
Iets anders kan ik echt niet bedenken en ook niet terugvinden.
Blijfg de vraag waar het losse slangetje op moet, want als de rest er niet meer is, kan hij overal naartoe geleid zijn.
Probeer hem anders eens af te doppen en kijken wat er gebeurt?
En check nogmaals de harmonicaslang op je inlaatbuis, want 9 van de 10 keer is die gescheurd en vaak aan de onderzijde waar je het niet ziet. Spray anders eens remmenreiniger rond alle luchtslangen terwijl de motor loopt. Gaat hij ineens harder lopen, dan heb je een kier of gat te pakken.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D