Binnenkort moet ik de distributieriem vervangen van mijn 1992 BX turbodiesel 325.000 km.
Omdat de auto al een poosje een zwart plasje lekt onder de krukas, zal ik de oliekeerring moeten vervangen, als ik de boel toch open heb.
Kan je dit doen zonder speciaal gereedschap ? Kan het tandriemwiel van de distributie op de krukas er makkelijk af, of heb je daar ook speciaalgereedschap voor nodig ?
Alle tips zijn welkom….......BX-je moet nog heel wat jaartjes mee, want bevalt al vier jaar prima…..
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Het tandriemwiel schuift er zo af als de poulie er af is, en dan kan je makkelijk bij de keerring.
Ah…dat is fijn te horen ! Bedankt
Hoe haal je de keerring eruit ? Ik heb het een keer bij een andere auto gedaan door er een paar parkers in te draaien en de keerring er vervolgens met een tangetje uit te wrikken. Werkt dit bij de BX ook ?
Ik weet het allemaal graag van te voren, want ik ga elders sleutelen en wil na afloop wel graag weer naar huis rijden
Inderdaad gewoon een parkertje er in draaien, dan trek je de keerring er zo uit! Stelt niet heel veel voor.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Ah… perfect ! Dat gaan de buren fijn vinden….elke dag weer een klein zwart plasje maakt de straat zo vies
De benaming in de Olieslager Vraagbaak is leuk; lipoliekeerring…...als je de klemtoon verkeerd legt is dat ineens een heel vreemd woord