die van mij heeft ook weer zn kuurtjes….143000 km nu….pffff…toch maar een duitser?...
Ik ga ervan uit dat je met die kuurtjes , de automaat bedoelt want onder je foto’s merk ik een DS op een andere schone zonder automaat.
Als de olie reeds vervangen is geweest en je geen resultaat hebt ok, dan sta je voor verdere ingrepen maar die wegen niet altijd op tov het genot van la grande dame c6
Eerst olie verversen en dit bekijken als een onderdeel van het grote onderhoud want dit hoor je toch regelmatig te doen zo wist ook de automatenspecialist me te vertellen.
Tussen de 60.000km en 90.000km adviseerde hij me en dit voor iemand die het moet doen met klanten van automaten die stuk zijn.
Die automaat heb ik in Belgie laten reviseren vermits dat dichterbij is voor mij maar je kunt steeds advies inwinnen bij Oldenhage in Nieuw Vennep.
Een duitser ??????? Brrrr???? Daar zou ik zo dadelijk nog niet aan denken
De olie is 10000 km terug vervangen en dat heeft heel veel geholpen….merk dat ie toch af en toe aan het denken is welke gang zal ik kiezen….
Toen destijds de olie bij mijn wagen werd vervangen merkte ik wel enige verbetering doch na nog geen 500km begonnen de schokken en slippen terug te komen.
Als je al 10.000km geleden de olie hebt laten vervangen en je merkt het nu pas , zou ik me eerst toch even informeren in het algemeen vooraleer je de grotere kosten doet.
Let wel die 500km bij mij komen er vlot binnen de week op. Ik bedoel dat het schokken en dergelijk pas na enige tijd, dus als de wagen warm werd , kwamen. Als je beperkte km doet, 30km-50km bijvoorbeeld , dan koelt de wagen uiteraard af en bij mijn C6 deed het probleem zich voor op de afstand van Nieuw Vennep -Gent en later Gent Turnhout dus de dag zelf van de oliewissel .
De wagen was dus warm en had al wat km achter de boeg toen.
Eveneens het uitlezen kan helpen alsook het reinigen van het brein maar dit is geen garantie want als er iets stuk is is het eenmaal stuk en dat was bij mij het geval. Helaas zit je bij dit laatste al bij een automatenspecialist dan.
De auto is toen uitgelezen en vertoonde geen gebreken. Ik heb het idee dat het een zwak punt is van de bak…het gebeurt af en toe , op lange afstanden en bij een bepaalde snelheid (115-120)
er valt mee te leven vind ik
Zojuist offerte gekregen om automaat te spoelen en van nieuwe olie te voorzien: 1600 eu…
Hmmm, daar heb je bijna een nieuwe / gereviseerde bak voor lijkt me?
1 liter olie zou al 150 eu kosten en er moet 8 liter in?
Volgens de garage is de bak van de 3.0 HDI van een ander type dan de 2.7 HDI en is olie verversen niet nodig?
Ik moet zeggen: na 100.000 km schakelt de bak nog smetteloos. Toch maar doorrijden dan?
Current:
Citroën C5 Aircross Shine 181 pk Puretech EAT 8
Predecessors:
Citroën C4 Cactus 1.2 110 PK Shine (2015)
Citroën C6 3.0 HDI Exclusive EAT6 (2009)
Citroën C3 1.6 Exclusive (2002)
Citroën C5 II Break Exclusive 2.0 16v HDIF 136 PK (2006)
Citroën C5 I Break Ligne Prestige 2.0 110 PK (2002)
Citroën Xantia 1.8 16v Tentation (1997)
Citroën Saxo 1.0 Ben (2000)
Citroën BX 1.6 Chic (1991)
Citroën BX 1.4 (1988)
Van wie heb je die offerte gehad?
Niet van GJO, naar ik aanneem.
En dat de 3.0 HDi een compleet andere automaat zou hebben dan de 2.7 is niet juist.
Voor deze automaat wordt dezelfde JWS 3309 olie gebruikt.
Zie verder ook de posting van Andre Smulders http://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/1689792/
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Offerte komt op mijn eigen verzoek van mijn eigen dealer waar ik overigens hele goede ervaringen heb.
Ik dacht: waarom helemaal naar Nieuw Vennep rijden als het ook om de hoek kan… Wel vreemd dat het prijsverschil zo groot is hoor. Gebruikt Oldenhage andere olie dan? Of koopt hij goedkoper in? In de tijd zit het blijkbaar niet.
Dus nieuwe overwegingen:
Wat gebeurt er als ik niks doe? Gaat de bak dan bij 200.000 km stuk? Wat kost een revisie?
Voor dat geld misschien toch een keer een ritje naar Nieuw Vennep plannen?
Wat zijn de lange termijn ervaringen na zo’n bakspoeling eigenlijk? Ik lees in dit topic namelijk verschillende berichten…
Current:
Citroën C5 Aircross Shine 181 pk Puretech EAT 8
Predecessors:
Citroën C4 Cactus 1.2 110 PK Shine (2015)
Citroën C6 3.0 HDI Exclusive EAT6 (2009)
Citroën C3 1.6 Exclusive (2002)
Citroën C5 II Break Exclusive 2.0 16v HDIF 136 PK (2006)
Citroën C5 I Break Ligne Prestige 2.0 110 PK (2002)
Citroën Xantia 1.8 16v Tentation (1997)
Citroën Saxo 1.0 Ben (2000)
Citroën BX 1.6 Chic (1991)
Citroën BX 1.4 (1988)
150 euro per liter olie….ik denk dat ie zich een nulletje verschrijft
Ik vond het ook al veel, maar blijkbaar is dat toch echt de prijs…
Current:
Citroën C5 Aircross Shine 181 pk Puretech EAT 8
Predecessors:
Citroën C4 Cactus 1.2 110 PK Shine (2015)
Citroën C6 3.0 HDI Exclusive EAT6 (2009)
Citroën C3 1.6 Exclusive (2002)
Citroën C5 II Break Exclusive 2.0 16v HDIF 136 PK (2006)
Citroën C5 I Break Ligne Prestige 2.0 110 PK (2002)
Citroën Xantia 1.8 16v Tentation (1997)
Citroën Saxo 1.0 Ben (2000)
Citroën BX 1.6 Chic (1991)
Citroën BX 1.4 (1988)
lijkt me niet kloppen, Oldenhage zegt dat ie de enige in NL is die dit kan, hij heeft apparatuur op maat laten (ver)maken. Prijs was 275 meen ik, incusief olie
Hij doet dit samen met Total, die de olie levert ook.
Nou, dat verhaal klopt niet helemaal. Bij mijn garage kunnen ze dat ook gewoon. Verschil zit’m duidelijk in de prijs (en kwaliteit?) van de gebruikte olie. Een rondje Google leert dat daar veel goedkopere alternatieven voor zijn. Mijn garage gaat waarschijnlijk uit van de originele en dat heeft eerlijk gezegd ook mijn voorkeur…
Current:
Citroën C5 Aircross Shine 181 pk Puretech EAT 8
Predecessors:
Citroën C4 Cactus 1.2 110 PK Shine (2015)
Citroën C6 3.0 HDI Exclusive EAT6 (2009)
Citroën C3 1.6 Exclusive (2002)
Citroën C5 II Break Exclusive 2.0 16v HDIF 136 PK (2006)
Citroën C5 I Break Ligne Prestige 2.0 110 PK (2002)
Citroën Xantia 1.8 16v Tentation (1997)
Citroën Saxo 1.0 Ben (2000)
Citroën BX 1.6 Chic (1991)
Citroën BX 1.4 (1988)
Ligt er aan, de meeste garages “verversen”. Dat is iets HEEL anders dan het spoelen dat Oldenhage doet…
Op de manier van Johan wordt alles ververst.. Een wezenlijk verschil met een rondje aftappen en bijvullen wat de gemiddelde dealer doet, want daarbij ververs je maar een klein gedeelte.
Ik kan alleen zeggen wat Johan mij vertelde.Fabrikant vd bak (Aishin?) zegt dat het voor het leven is. Samen met Total heeft Johan dit gedaan, er worden monsters afgenomen en naar een lab (total?) gestuurd (ook bij die van mij)
De bak schijnt idd zo geconstrueerd te zijn dat je hem niet leeg kunt laten lopen (er blijft dus altijd oude olie achter). Vandaar dat spoelen….helemaal nieuw wordt de olie niet….
Ik heb het met de dealer besproken en die kunnen naar eigen zeggen ook spoelen, dus niet alleen maar verversen… Bovendien zou alleen verversen dan in ieder geval goedkoper moeten zijn (kost minder tijd) dan ook nog spoelen, uiteraard is dat ook weer afhankelijk van de gebruikte olie…
Current:
Citroën C5 Aircross Shine 181 pk Puretech EAT 8
Predecessors:
Citroën C4 Cactus 1.2 110 PK Shine (2015)
Citroën C6 3.0 HDI Exclusive EAT6 (2009)
Citroën C3 1.6 Exclusive (2002)
Citroën C5 II Break Exclusive 2.0 16v HDIF 136 PK (2006)
Citroën C5 I Break Ligne Prestige 2.0 110 PK (2002)
Citroën Xantia 1.8 16v Tentation (1997)
Citroën Saxo 1.0 Ben (2000)
Citroën BX 1.6 Chic (1991)
Citroën BX 1.4 (1988)