Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Zodra mn Bx uit zn winterslaap komt kan ik het wel eens laten doen…
Life’s too short to drive without comfort!!!
Nou ik vind 1600 euro een bedrag dat buiten elke realiteit staat.
Ik heb destijds bij Oldenhage de olie laten verversen. Het bedrag was ongeveer een 300 euro tesamen met een kleinigheidje wat hoorde gedaan te worden.
Vervolgens werd het brein gespoeld voor ongeveer hetzelfde bedrag.
Let wel de wagen bokte en er was werkelijk schade bleek achteraf.
Het bedrag dat je hier vernoemde was het bedrag dat tal van mensen voor de revisie van de automaat voorstelden.
Uiteindelijk werd de mijne hersteld bij een automatenspecialist. Die man beweert dat regelmatig spoelen het lange leven van je automaat is. Als de wagen echt niet als een gek bokt zou ik toch eerst eens me informeren bij iemand als Oldenhage. Dit is tenslotte ook een Citroengargage die heb ik de indruk toch redelijk zijn .
Ik vind het een prima, servicegerichte, vriendelijk en serieuze dealer, die ook op innovatief gebied (alternatief voor vreselijk dure rubber blokken bij de wielophanging, die bij iedere C6 een keer vervangen moeten worden)mi goed bezig is.
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
1 liter olie zou al 150 eu kosten en er moet 8 liter in?
De olie is verpakt per 2 liter. Zo’n 2 literfles kost 108 euro.
Volgens de garage is de bak van de 3.0 HDI van een ander type dan de 2.7 HDI en is olie verversen niet nodig?
Ik moet zeggen: na 100.000 km schakelt de bak nog smetteloos. Toch maar doorrijden dan?
Preken voor mijn eigen parochie.. ik zeg verversen preventief. Als jouw garage het kan, gewoon daar doen en elders de olie kopen. Maar 1600 euro, is meer een indicatie van “we doen het liever niet”
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
Kijk misschien even naar het volgende
http://www.youtube.com/watch?v=zae-ujp3OA8
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
TonW schreef:Nou ik vind 1600 euro een bedrag dat buiten elke realiteit staat.
Helemaal mee eens. Echt een ripdeal.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
nou, beter kan ik het niet uitleggen…wat ik niet snap is dat er 8 liter olie in gaat, 2liter per verpakking a 108 euro=4x108 euro =432 euro….arbeidsloon, installatie…ik heb 275 euro betaald
GJO gebruikt hiervoor de goede olie, de Mobil/Esso ATF 3309, die kost echt geen € 108 voor twee liter.
Heeeeeeel veel info over de achtergronden van dit flushen zijn te lezen in dit draadje
Daarin is ook te lezen dat GJO inmiddels iets van 100 Aisin-6 bakken geflushed heeft.
En die van mij was de eerste in die rij
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
oldenhage schreef:1 liter olie zou al 150 eu kosten en er moet 8 liter in?
De olie is verpakt per 2 liter. Zo’n 2 literfles kost 108 euro.
Volgens de garage is de bak van de 3.0 HDI van een ander type dan de 2.7 HDI en is olie verversen niet nodig?
Ik moet zeggen: na 100.000 km schakelt de bak nog smetteloos. Toch maar doorrijden dan?
Preken voor mijn eigen parochie.. ik zeg verversen preventief. Als jouw garage het kan, gewoon daar doen en elders de olie kopen. Maar 1600 euro, is meer een indicatie van “we doen het liever niet”
Of hebben we het over massageolie?...
Dat leek me ook niet maar het staat daar wel…jeetje wat mag goede olie nou kosten zeg…15 euro is echt wel de max lijkt me. Johan had het over Total btw
Johan gebruikt Total olie in de AL4 en in de 4HP20.
In de AM6 gaat de Mobil/ESSO ATF 3309.
In het door mij gelinkte draadje zie je dat, op een van de plaatjes.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Even voor de goede orde: ik denk dat het eigenlijk niet zou mogen kunnen dat een bak die zo gemaakt is (voor het leven van de auto) na zo weinig km’s kuren heeft….daar heeft Citroen nog wel wat te leren…denk dat dat bij Audi/BMW niet gebeurt
JW schreef:Johan gebruikt Total olie in de AL4 en in de 4HP20.
In de AM6 gaat de Mobil/ESSO ATF 3309.
In het door mij gelinkte draadje zie je dat, op een van de plaatjes.Groet,
JW
Ok, hij zei Total en ik heb een C6 6-bak. En het is ongetwijfeld goed spul allebei en kost niet meer dan 15 euro een litertje….elke olie die duurder is heeft een geurtje….Chanel?
Totaal aantal Berichten: 1800
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
De C6 heeft dezelfde bak als de C5 hoor ...
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
TonW schreef:Even voor de goede orde: ik denk dat het eigenlijk niet zou mogen kunnen dat een bak die zo gemaakt is (voor het leven van de auto) na zo weinig km’s kuren heeft….daar heeft Citroen nog wel wat te leren…denk dat dat bij Audi/BMW niet gebeurt
Daar zou ik me niet te veel illusies over maken.
Ook bij die merken is sealed for life niks anders dan de tijd die de normale leaserijder er mee doet.
Oftewel, het is een marketing verhaal, bedoeld voor de Leasemaatschappijen.
Hetzelfde hebben we gezien bij de verversingstermijnen voor de LHM. Die is om commerciële redenen verlengd, met alle ellende van dien.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor