Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Nog een vraag:
Net onder de warmte wisselaar zie je links een sensor met een wit kapje. Waar is die voor? Hij zit nu niet aangesloten. In de oude vieserik wel, maar daar zit een Temp meter in..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Wat bedoel je?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 9408
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
bogaard77 schreef:Is er verschil tussen de koppakking van een 25D en een 25TD?
Ja, in dikte
Koppakking voor een D 1, 5 mm
Koppakking voor een TD 1,7 mm
Kijk maar even hier bijvoorbeeld http://www.reinz.de/root/eng/aftermarket_1102_ENG_HTML.php
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Toch handig zo’n afdakje wat je haar droog houdt tijdens het sleutelen.
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Idd, verschil in dikte pakking. Volgens mij maakt dat samen met de vorm van de zuigers ook het verschil in compressie tussen diesel en turbo diesel.
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Kay..
Net ff proefrijden naar Peter bonhof in Epe. Een uurtje 110 gereden. Geen problemen. Terug met 120 en vanaf Amersfoort 130. Thuis zat het vat weer onder de KVS…
Het was niet leeg, maar het wordt er wel uit gegooid.
Bij p bonhof een sensor en meter gescoord om te zien of het kip of ei is….
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Vanochtend gechecked. Vat zo goed als leeg. Kop had lucht. Radiator ook… Volgegooid. ontlucht en naar mn werk gereden. Niet harder dan 100. Geen problemen..
Ik denk dat ik de kop er maar af ga trekken…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
zal waarschijnlijk de koppakking zijn waar je de koelvloeistof verliest!
succes!
gr,shalom
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Tsja.. DIe zit er nieuw tussen…2 maanden geleden.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
das balen zeg! maar zoals jij verteld is er niets anders mogenlijk dan de koppankking denk ik ?
gr, joost
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik denk dat de kop gescheurd is.. En helaas.. Dan zou Erik kuyper gelijk krijgen…
Als er harder gereden wordt dan 110 dan blaast ie druk in de KVS…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Tjonge jonge….het houd echt niet op met deze CX.
Nu dus maar op zoek naar een nieuwe kop.
Succes!
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
bogaard77 schreef:Ik denk dat de kop gescheurd is.. En helaas.. Dan zou Erik kuyper gelijk krijgen…
Als er harder gereden wordt dan 110 dan blaast ie druk in de KVS…
wens je succes!
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
bogaard77 schreef:Ik denk dat de kop gescheurd is.. En helaas.. Dan zou Erik kuyper gelijk krijgen…
Als er harder gereden wordt dan 110 dan blaast ie druk in de KVS…
1 ding snap ik niet,als Erik bij een foto al een vermoeden heeft.
Dan hadden jullie het toch zeker moeten zien,toen je hem in handen had?
In ieder geval mooi klote,dus succes maar weer.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
We hebben hem heel goed bekeken. Leek ok…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>