Hulpveren montage, hulp gevraagd!
markwerkman
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 27-07-2006

- Xsara Ligne Prestige 1.8 16 v Break
- Saxo 538 spot
Gepost: 14 maart 2013 07:14 PM

Heb een nieuwe set hulpveren voor mijn Xsara break gekocht, nu staat er in de handleiding dat je het aanslag rubber moet verwijderen en daar een spacer en een andere kunststof rong tussen moet monteren.
Nu komt de hamvraag, hoe krijg ik dat aanslagrubber los?
Het zit namelijk in een soort kommetje gemonteerd en je moet er een moer afdraaien om het rubber te verwijderen, hoe kom ik bij die moer, heb al verschillende manieren geprobeerd maar kom er niet bij, iemand een antwoord op mijn vraag?
Het is trouwens een Xsara break van 1999, benzine, heb al gezocht op het forum, maar kwam deze vraag niet tegen.

Als je er geen verstand van hebt, zorg dan dat je het wel krijgt   ballon

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7775
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 14 maart 2013 08:31 PM
  [ # 1 ]

Het rubber zit los in dat ‘kommetje’. Onder het rubber zit de moer. Omdat het rubber waarschijnlijk flink uitgedroogd is zal hij niet zonder slag of stoot los willen..

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
markwerkman
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 27-07-2006

- Xsara Ligne Prestige 1.8 16 v Break
- Saxo 538 spot
Gepost: 14 maart 2013 08:40 PM
  [ # 2 ]

Dus als ik het goed begrijp, moet ik het aanslagrubber zo kunnen verwijderen, daarna kun je bij de bout om het schoteltje er af te draaien, correct me if i’m wrong, het rubber zit er gewoon opgedrukt of zoiets?

Als je er geen verstand van hebt, zorg dan dat je het wel krijgt   ballon

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7775
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 14 maart 2013 08:53 PM
  [ # 3 ]

Ja, geklemd in dat kommetje. Het rubber moet er uit.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
markwerkman
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 27-07-2006

- Xsara Ligne Prestige 1.8 16 v Break
- Saxo 538 spot
Gepost: 14 maart 2013 08:59 PM
  [ # 4 ]

Morgen maar eens weer kijken, dacht vandaag, van dat doen we even, maar dat viel toch wel tegen, er stond ook niets in het handboek van olving over het verwijderen van het rubber.

Als je er geen verstand van hebt, zorg dan dat je het wel krijgt   ballon

Profiel  
 
markwerkman
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 27-07-2006

- Xsara Ligne Prestige 1.8 16 v Break
- Saxo 538 spot
Gepost: 21 maart 2013 10:48 PM
  [ # 5 ]

Het is gelukt, inderdaad moet je het aanslagrubber verwijderen door hem gewoon uit het stalen schoteltje te wippen, simpel, als je het weet.
Alle ringen en opvulstukken gemonteerd, en toen moest de veer er tussen, de schokbreker los gehaald, stond in de beschrijving, draagarm laten zakken, en dan tot de ontdekking komen dat de draagarm eigenlijk niet ver genoeg wil zakken om de veer er tussen te drukken.
Met veel pijn en moeite de veer er tussen gekregen door hem, zo goed en kwaad als het ging, in te drukken en vast te zetten met een sjorband, is volgens mij niet de goede manier, maar het werkte.
Is het normaal dat de draagarm niet ver genoeg kan zakken, of zie ik wat over het hoofd?
Ook zit er een gaatje in de beugel die op de draagarm ligt, is dit gaatje bedoeld dat je de beugel vast kan zetten met een boutje? Houd wel in dat je een gaatje moet boren in je draagarm, en er draad in moet tappen, wat vinden jullie? Boren en tappen is geen probleem, maar kan dit zomaar?

Als je er geen verstand van hebt, zorg dan dat je het wel krijgt   ballon

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7775
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 21 maart 2013 11:31 PM
  [ # 6 ]

Als ik komend weekend tijd heb ga ik kijken of ik de foto’s van mijn hulpveren nog voor je kan vinden.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
markwerkman
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 27-07-2006

- Xsara Ligne Prestige 1.8 16 v Break
- Saxo 538 spot
Gepost: 21 maart 2013 11:33 PM
  [ # 7 ]

Helemaal goed

Als je er geen verstand van hebt, zorg dan dat je het wel krijgt   ballon

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7775
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 21 maart 2013 11:35 PM
  [ # 8 ]

Dat aanslagrubber zit toch op de koets? Dus niet op de draagarm?

Voor zover ik me in ieder geval kan herinneren ligt de veerschotel los op de draagarm, hij kan toch nergens heen.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook