Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Een afwijkend motor nr dus, een “standaard” 25 GTi/IE is een M25/659 zover ik even snel zie.
Hier meer info: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/178540/#360094
Ik zou even proberen te onderzoeken of alles wat op deze motor hoort er ook op zit, misschien zitten er wel bepaalde M25/659 onderdelen op wat er voor kan zorgen dat er iets niet 100% werkt.
Ik kan me voorstellen dat hier weer een ander type LMM op zit.
En die slang zien aan te sluiten natuurlijk…
Totaal aantal Berichten: 9361
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
[quote date=“1341865172”]
AZ schreef:
De auto loopt prima, alleen een aantal dingen moeten vervangen worden;
- stuurkogel
- hydrauliekleiding voor tot achter
- 2 trx-en
Hoe kan het eigenlijk dat ie dat nu niet meer doet,maw wat heb jij veranderd.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Ja loopt prima, maar niet top. Mooi ding trouwens als ik m zo weer zie liggen.
La Léo schreef:Klopt, maar dat was bij al die types Joost. (serie 2 CX 20/22)
Ze noemen dit in het boek ook ‘anti-pollution’, maar dat is niet hetzelfde wat hierboven beschreven wordt. Dat is veel uitgebreider. Meer een uitlaatgassen recirculatiesysteem.
oooow.. oke das duidelijk dan. Ik had begrepen dat dat kleine vacuüm doosje bij de carburateur ook was ivm het milieu.
gr, joost
AZ schreef:Ja loopt prima, maar niet top. Mooi ding trouwens als ik m zo weer zie liggen.
Mede gezien d’r kuren en eisen lijkt het me meer een ‘ze’. Ze staat wel lekker droog nu. Grotendeels dan
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Paparazzo
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Shalom74 schreef:Ik had begrepen dat dat kleine vacuüm doosje bij de carburateur ook was ivm het milieu.
gr, joost
Dat is ook zo! (echter geen idee of het helpt hoor)
Maar is dus niet zo drastisch als die auto’s met dat andere systeem.
Ik heb het overigens ook nog nooit ergens werkend op zien zitten.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Hierbij nog wat pics;
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
dat is inderdaad hetzelfde systeem wat ik op mn prestige met 2400ie motor had, die motor had ook een andere motornummer dan een gewone 2400ue.
Ik zal eens kijken of ik er nogbiets van terug kan vinden op fotos, ben t merendeel van mn fotos van die autobkwijt door een systeem crash toendertijd.
Wat is Citroën rijden toch formidabel !
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Op deze cx (van medeforummer Baroen) is te zien dat het slangetje naar een potje gaat en naar het spruitstuk.. ook nog een aftakking voor een later gemonteerde de cruise control.
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Bedoel je dat achterste metalen potje op de bovenste foto? Dat is toch de benzine druk regelaar? Die heeft elke 2500.
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
AZ schreef:
Ook opvallend: jouw 2500 heeft een metalen inlaatspruitstuk. Dit is normaal altijd van kunststof!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Loopt o.a. naar dat potje inderdaad
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
2500 met EGR heeft een metalen inlaatspruitstuk.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Precies. Vandaar dat dit dus zo bijzonder is. Motornummer M25/663 komt in de Vraagbaak van Olving niet eens voor.
Hier zijn nog wat foto’s, misschien wordt je daar wijzer van AZ? http://cx.zapto.org/gallery/album51
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D