1 van de 5
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
aanrijding—> nu start ‘ie niet meer..
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 11 januari 2006 11:39 PM

Het AXje van m’n vriendin heeft de achterkant van een Toyota Avensis een klein kusje gegeven. Op zich is dat een goede daad natuurlijk maar de AX had helaas wat meer schade dan de Avensis.
De schade: bumper, koplampglas, rechter RAW glaasje, ??

Mijn vragen:

1. Hoe zit een bumper van een AX vast? Net als bij de BX schroeven aan de boven / onderkant en een schuifsysteem aan de zijkant?

2. De auto start niet meer. Er zit niet zo’n ‘botsknop’ op. Kan het zijn dat de ECU door de klap is overleden?

Het is een AX 1.1 TGE uit 1995 met DIS ontsteking. Hij krijgt volgens de sleepdienst nog wel vonk.

Als ‘t goed is komt de auto morgen terug naar Zierikzee..  Vooral over het niet starten zijn alle suggesties welkom!!!

Bedankt!

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 11 januari 2006 11:40 PM
  [ # 1 ]

Een post van Kakanox in een ander topic, waar ik hier eerst over was begonnen!!

Je kan eens proberen de ECU uit te lezen. Of even langs mij rijden (omg. Utrecht).

Ik heb nog een ECU liggen voor een Bosch injectiesysteem (dat eerst ff checken).

Die ik heb is de ECU voor een GT (1.4i), daar zou hij op moeten lopen, misschien niet goed omdat ie meer benzine krijgt.

Je kan even de beschermkap eraf halen en het nummer opzoeken.

Als ik me niet vergis is de mijne een BOSCH 0 280 000 752, met de BOSCH 0 280 000 751 (die vlgs mij std. op 1.1 zit) is dat wel uitwisselbaar.


Ik zal morgen als ‘ie thuis is eens naar ‘t nummer kijken, bedankt!

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 11 januari 2006 11:46 PM
  [ # 2 ]

Heh, vervelend zeg!!

Zit bij de AX de ECU met de bedrading in de motorruimte? Kijk eens of de bedrading naar de ECU dan niet beschadigd is.  Ik weet dat bij een P106 de ECU in elk geval in de motorruimte zit.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 11 januari 2006 11:57 PM
  [ # 3 ]
mpostma schreef:

Heh, vervelend zeg!!

Zit bij de AX de ECU met de bedrading in de motorruimte? Kijk eens of de bedrading naar de ECU dan niet beschadigd is.  Ik weet dat bij een P106 de ECU in elk geval in de motorruimte zit.

ligt in de motorruimte voor de rechtse veerpoot

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 12 januari 2006 12:01 AM
  [ # 4 ]
paso schreef:
mpostma schreef:

Heh, vervelend zeg!!

Zit bij de AX de ECU met de bedrading in de motorruimte? Kijk eens of de bedrading naar de ECU dan niet beschadigd is.  Ik weet dat bij een P106 de ECU in elk geval in de motorruimte zit.

ligt in de motorruimte voor de rechtse veerpoot

Inderdaad, loopt de bedrading langs de bumper? Dat zal toch niet?

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 12 januari 2006 12:35 AM
  [ # 5 ]

dit word giswerk.
het enigste wat ik voor kan stellen is om (inderdaad) eerst de ecu uit te lezen ,om vervolgens met de multimeter in de weer te gaan.

gissen naar wat het kan zijn is een makkie, van bobine tot BDP opnemer, van ECU tot een geklapte bougie, zoekt en gij zult het vinden…

maar in dit geval is er maar 1 mogenlijkheid.
METEN = WETEN.

dus gericht de oorzaak zoeken en niet lopen gissen gokken en frubelen.

greets van wupke:die het zo te nat vind om er met zn vinger naar te gissen… Wink

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 12 januari 2006 12:39 AM
  [ # 6 ]

Uitlezen moet zeker gaan gebeuren inderdaad, mijn vraag is vooral of ‘t een bekend euvel is dat een AX die van voren een klap heeft gehad ‘t niet meer doet..

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 12 januari 2006 12:43 AM
  [ # 7 ]
voge schreef:

Uitlezen moet zeker gaan gebeuren inderdaad, mijn vraag is vooral of ‘t een bekend euvel is dat een AX die van voren een klap heeft gehad ‘t niet meer doet..

het enigste zinvolle wat ik weet van de AX (in de eerste productie jaren) en dan met name de TGI is dit:
als hij onder een hoogspanningsmast doorreed hielden ze er spontaan mee op.
dit werd opgelost door de ECU in alufolie te wikkelen.
maw hij is magnetisch gevoelig.

welke schade de ECU daarvan ondervond is me niet bekend, dus of hij daardoor overleed, of het na een reset weer deed weet ik niet.

wat je dus als eerste kan proberen is /\ koppel de accu los en laat hem ongeveer 10 minuten los liggen, dan weer aansluiten en kijken wat er gebeurd.

verder is het domweg uitlezen en meten.

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 12 januari 2006 12:51 AM
  [ # 8 ]
kreazyV8wuppo schreef:

koppel de accu los en laat hem ongeveer 10 minuten los liggen, dan weer aansluiten en kijken wat er gebeurd.

Heb al tegen m’n vriendin gezegd dat ze dit morgen moest doen als ‘ie thuisgebracht wordt… Ik gokte maar wat, heb zo de ECU van m’n TZI eens een beetje geholpen. Het zou dus wel zinvol kunnen zijn?

Hier in Zierikzee zit een Citroën dealer, daar laat ik ‘m wel even uitlezen. Wat vragen ze daar ongeveer voor?

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 12 januari 2006 12:54 AM
  [ # 9 ]
voge schreef:
kreazyV8wuppo schreef:

koppel de accu los en laat hem ongeveer 10 minuten los liggen, dan weer aansluiten en kijken wat er gebeurd.

Heb al tegen m’n vriendin gezegd dat ze dit morgen moest doen als ‘ie thuisgebracht wordt… Ik gokte maar wat, heb zo de ECU van m’n TZI eens een beetje geholpen. Het zou dus wel zinvol kunnen zijn?

Hier in Zierikzee zit een Citroën dealer, daar laat ik ‘m wel even uitlezen. Wat vragen ze daar ongeveer voor?

Tja daar ben ik overvraagt.
ikzelf reken 20 euro voor een uitlees actie voor een vreemde klant.
wat er door de andere berekend word is net hoe de wind staat, alle kanten op dus.

maar rond de 20 euro is wel de gangbare prijs.
ben je er kind aan huis doen ze het ook wel eens voor noppes, of een glimlach van je vriendin… Laughing

greets wupke Wink

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 12 januari 2006 12:56 AM
  [ # 10 ]
kreazyV8wuppo schreef:

ben je er kind aan huis

Nee, dit zou mijn eerste bezoek worden.. Maar tussen de 10 en 25 euro vind ik nog wel redelijk hoor, bovendien—> was niet van plan om verder te gaan slepen met ‘t autootje..
Zal eens vragen of m’n vriendin meegaat om te glimlachen morgen Razz

Profiel  
 
Rob GT
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 505
Geregistreerd: 04-06-2004

- Saxo vts 1.4
Gepost: 12 januari 2006 01:04 AM
  [ # 11 ]

Als ik jou was dan zou ik ff langs Marc rijden, die kan hem ook zo voor je uitlezen! De dealer vroeg er bij mij 45 euro ofzo voor Shocked  je kunt het zelf ook vrij gemakkelijk doen.  Wink

En de bedrading loopt niet door de bumper.
Deze zit trouwens op 4 punten vast, zijkanten en links en rechts voor.

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 12 januari 2006 01:07 AM
  [ # 12 ]
Rob GT schreef:

rijden

Dat is nou juist ‘t probleem…  Laughing

Maar Marc kan ‘m dus ook uitlezen? Zou ‘ie dat zelfs op locatie kunnen? Zal ‘m eens bellen als ik ‘t autootje heb gezien!

Hoe zit de bumper vast? Gewoon geschroefd aan de boven / onderkant v/d bumper of met rare schuif/klik/breek verbindingen?

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 12 januari 2006 01:10 AM
  [ # 13 ]
voge schreef:
Rob GT schreef:

rijden

Dat is nou juist ‘t probleem…  Laughing

Maar Marc kan ‘m dus ook uitlezen? Zou ‘ie dat zelfs op locatie kunnen? Zal ‘m eens bellen als ik ‘t autootje heb gezien!

Hoe zit de bumper vast? Gewoon geschroefd aan de boven / onderkant v/d bumper of met rare schuif/klik/breek verbindingen?

haal ff je bril van je snufferd en steek een spannende blik achter de wielkasten, dan zie je meteen hoe de bumber vast zit.

exact weet ik het niet (meer) maar is een makkie.

greets wupke Wink

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 12 januari 2006 01:12 AM
  [ # 14 ]

Volgens mij zit ‘ie niet eens meer goed vast, zeker niet aan de zijkanten. Die spannende blik werp ik niet op de wielkasten hoor, dan start ‘ie helemaal nooit meer!
Maar goed, bumper kan nooit echt moeilijk zijn inderdaad, alleen ‘t is zo’n verrekte rotweer om buiten te prutsen Crying or Very sad

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 12 januari 2006 01:36 AM
  [ # 15 ]

bedrading ECU komt niet in de buurt van de bumper

bumper gaat er inderdaad af zoals je schrijft

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
 
1 van de 5
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook