Beste mensen,
Na lang twijfel heb ik de knoop doorgehakt en ben voor de schoonheid gegaan van de ds5 voor de volgende leasewagen. Het ging trouwens tussen de 3008 h4 en ds5 h4. Moest een 14% zijn!
Nu heb ik een vraag mbt een dakkoffer voor deze wagen. Wat is een goede en vooral ruime dakkoffer voor deze wagen? Zelf zit ik te denken aan de thule motion 900. Heeft iemand ervaring hiermee met de ds5 ism deze dakkoffer?
Alvast dank.
Totaal aantal Berichten: 69
Geregistreerd: 23-10-2012
- DS 5 Hybrid4 Business Executive
Ik heb inderdaad zo’n Thule Motion 900 op mijn DS5. Wat is er van te zeggen? Past prima (heb originele Citroen dragers op de auto). Kan veel in… Ben er enkele weken terug mee op skivakantie geweest.
Ziet er goed uit, ook op de DS5.
Beste Yo-1,
Dank voor je reactie. Waar het mij eigelijk om ging is, of deze koffer in formaat is met de wagen. M.a.w. zijn de verhouding tussen koffer/wagen ok. Ik heb de koffer in de winkel gezien is vond deze wel erg groot. Steekt deze niet uit (voor en/of achter)?
Grt.
Totaal aantal Berichten: 69
Geregistreerd: 23-10-2012
- DS 5 Hybrid4 Business Executive
Nee hoor, ik vind hem prima passen. Hij hangt uiteraard wel iets ‘boven’ de voorruit en boven de dakruit van de kofferruimte, maar ja, het is tenslotte een skibox… Kofferdeksel kan nog steeds prima open zonder de bak te toucheren..
En dan kon ik er tenminste één snowboard, 4 paar ski’s plus stokken, 5 paar ski/snowboardschoenen, 2 gourmetstellen en nog een hele boel losse items in kwijt…....
Perfect spul van Thule: van beide zijden te openen, 6-punts sluiting…
Je moet tenslotte wat op een auto die geen zinnige bagageruimte heeft, en je toch met 4 personen op vakantie wil….
Wat is nou het voordeel van zo’n box van 600+ euro boven een Hapro, of zelfs een ‘Camtek’ van 139 euro (zie http://www.marktplaats.nl/a/auto-diversen/accessoires-dakkoffers-en-skiboxen/a1002342259-nieuw-camtek-500-liter-5-jaar-garantie.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr ).
Als je ‘t ding max 2x per jaar gebruikt, is een goedkope koffer dan niet net zo goed?
Totaal aantal Berichten: 69
Geregistreerd: 23-10-2012
- DS 5 Hybrid4 Business Executive
Misschien wel, maar dat was niet de vraag van de topicstarter….
Die Camtek ziet er ook wel leuk uit, maar heb geen idee van de kwaliteit.
Hapro vind ik er in 90% van de gevallen niet uit zien, m.u.v. die Zenith, maar bij vergelijkbare inhoud kost die net zoveel als Thule.
Persoonlijk vind ik dat een dakkoffer er sowieso niet uit ziet. Ga je dan honderden euro’s extra betalen voor een ‘mooiere’ koffer?
Totaal aantal Berichten: 69
Geregistreerd: 23-10-2012
- DS 5 Hybrid4 Business Executive
Ja, ik wel. En jij?
Wat en onzin vraag….
‘persoonlijk vind ik hybride rijden en die rare EGS bak sowieso een belabberd economisch en technologisch compromis. Ga ik dan duizenden euro’s extra’s uitgeven voor de ‘mooiere’ DS5?’ Ja dus… Ik had ook een goedkopere Prius of Lexus of wat dan ook kunnen nemen, maar die zien er ook niet uit…
Dat is jouw mening. De mijne staat hierboven. Niet echt netjes om die als ‘onzin’ af te doen.
En BTW een DS5 levert ook meer luxe en comfort dan een Prius, dus je vergelijking loopt mank. Als iemand mij kan overtuigen dat die duurdere koffer beter is, omdat het brandstofverbruik een liter per 100 Km lager is, of omdat ‘ie minder rijgeluiden veroorzaakt, dan hoor ik dat graag. Alleen het uiterlijk van de koffer is voor mij geen argument om 4x zoveel te betalen.
Totaal aantal Berichten: 69
Geregistreerd: 23-10-2012
- DS 5 Hybrid4 Business Executive
Je mening vind ik geen onzin, de vraag die je stelt wel . Ik respecteer jouw keus om het uiterlijk van een box ondergeschikt te vinden aan de prijs.
Ik vind het echter onzin dat je mij vraagt of uiterlijke schoonheid een prijs mag hebben en ik bereid ben die te betalen.
Waarom is dat onzin? We hebben het over een baggagebox die 4 keer (!!) zo duur is als een vergelijkbaar ‘merkloos’ exemplaar. Een koffer boven op je auto is sowieso niet echt een fashion statement, dus is het vreemd als ik me afvraag waarom iemand 4 keer zoveel voor iets betaalt alleen omdat het ‘mooier’ zou zijn?
smaken verschillen zullen we maar zggen en iedereen heeft zijn prijs die hij/zij wil uitgeven voor zoiets. Wij hebben ook gelijk orginele dakdragers bij besteld (met korting t/m eind december) om daarop een dakkoffer aan te schaffen. Zal dit topic goed volgen voor tips.
Citroen DS5 Hybride 4 business executive (blanc nacre)2013
Saab classic cabrio 16V Turbo 1987
Totaal aantal Berichten: 69
Geregistreerd: 23-10-2012
- DS 5 Hybrid4 Business Executive
thijs1979 schreef:Waarom is dat onzin? We hebben het over een baggagebox die 4 keer (!!) zo duur is als een vergelijkbaar ‘merkloos’ exemplaar. Een koffer boven op je auto is sowieso niet echt een fashion statement, dus is het vreemd als ik me afvraag waarom iemand 4 keer zoveel voor iets betaalt alleen omdat het ‘mooier’ zou zijn?
Tja, waarom roept de helft van de DS5 rijders hier dat ze extra geld uitgeven aan duurdere/grotere velgen, terwijl er toch 4 mooie Houston wielen bij de prijs van de auto inbegrepen zijn? Waarom heb ik ook houston’s in mijn winterbanden zitten, terwijl er goedkopere alu velgen (of mooie zwarte stalen) geleverd kunnen worden….
Een forum als dit is nuttig om ervaringen, productinformatie , tips uit te wisselen. Wat we van elkaars uitgavenpatroon vinden lijkt me hier totaal niet relevant…..
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Als eenieder elkaar nu even in zijn waarde laat, dan kunnen we hier weer ON TOPIC.
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 25-06-2014
- DS 5 DS5 THP 200 Sport Chic
Beste Jaap,
Ik ben ook voornemens om een dakkoffer te kopen.
Wat is het in jouw geval geworden en wat is jouw ervaring hiermee.
Ik zou graag een langer koffer willen hebben in verband met de wintersport.
Maar ik vraag me af of de koffer niet al te veel aan de voorzijde uitsteekt en of de achterklep nog wel bereikbaar is.
Gr Sjoerd
Voor wie niet meer ervoor wilt uitgeven: