41 van de 146
« Eerste  < Vorige 39 40 41 42 43 Volgende >  Laatste »
   
Steely Dan, la CX Break de Bogarde VERKOCHT
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10305
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 15 maart 2013 12:34 PM
  [ # 601 ]

Eerst een lektest laten doen?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 15 maart 2013 12:56 PM
  [ # 602 ]

Hebben we gedaan. Met bijna 1 bar overduk met warme motor liep de druk niet terug… Maar de motor rookt ook niet wit…
Kopset is geregeld. Nu snel de oude kop van steely ophalen..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Gepost: 15 maart 2013 01:39 PM
  [ # 603 ]

De meeste gescheurde koppen zijn intern gescheurd en dat zie je echt niet vanaf de buiten kant door goed te kijken. Het komt helaas erg veel voor bij CX Turbodiesels. Viezerik zal er ook al last van gehad hebben. Zeker gezien het feit dat er bruine meuk uit het koelsysteem kwam (roestwater)  is het mogelijk dat interne corrosie de boel heeft bespoedigd.

Heb vorige week 3 van die koppen weggebracht om te laten afpersen en één van de drie was kapot. Scheur tussen klepzetel en verbrandingskamer. Optisch niets aan te zien, maar toch kapot. Nouja, gelukkig waren er twee wel goed.

Heb zelf ook zo’n apparaat staan met precies dezelfde symptomen. Zit reeds 120 uur werk in. Been there…...

P.S. En mijn Teef rookt ook niet wit!

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 15 maart 2013 02:12 PM
  [ # 604 ]

Lekker probleemloos dieselen zeiden ze…. Wat een bullshit…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 15 maart 2013 02:14 PM
  [ # 605 ]

Doe ik al jaren,alleen afgelopen jaar ging het gewoon goed mis.(na 380.000 kilometer)
Ander blok erin en probleemloos verder dieselen.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 15 maart 2013 02:23 PM
  [ # 606 ]

Hij wel…. Hij weer wel…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Gepost: 15 maart 2013 02:24 PM
  [ # 607 ]
bogaard77 schreef:

Lekker probleemloos dieselen zeiden ze…. Wat een bullshit…

Ik snap ook werkelijk niet waar die uitspraak vandaan komt.
Ja, bij mensen met een Mercedes wellicht?

Maar enige nuance is wel op zijn plaats: koop je een goed onderhouden diesel waar altijd op tijd beurten aan gegeven zijn, dan valt het inderdaad mee. Maar het zijn de achterstalligheden die juist de diesels uiteindelijk noodlottig worden. Juist omdat het ‘toch wel altijd loopt’.  Wink

- Waarom zouden we dure koelvloeistof gebruiken als gewoon water ook werkt?
- Kleppen stellen, is dat nodig dan?
- Luchtfilter vervangen? Weet je wel wat zo’n ding kost??!!
Dat dus….

 

Echt: ik zie het hier keer op keer.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Gepost: 15 maart 2013 05:59 PM
  [ # 608 ]

Terug van het revisiebedrijf. En weer iets geleerd. Uit één van de koppen (gek genoeg eentje van de twee exemplaren die wel goed waren) kwam een soort buis gevallen. Nooit geweten dat die erin zat, maar is blijkbaar voor waterdistributie binnen de kop.

Bij gebruik van leidingwater kan hij er zo uit komen te zien, ernaast een gaaf exemplaar:



Dat koelt dan dus voor geen meter meer, waardoor het ene deel van de kop véél heter wordt dan het andere deel. Go figure….

Ben dus heel benieuwd hoe bij de meeste D/TD koppen die buis eruit ziet! Voortaan tik ik ze er preventief uit om te inspecteren. Zegt dan natuurlijk nog niet alles, maar toch…


P.S. Hier nog even nagevraagd, maar het scheurtje dat Erik op de foto had gezien was bekend en gezien. Althans door Sjors. Komt echter vaker voor en is niet kwalijk, want niet tussen waterkanaal-verbrandingskamer.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 15 maart 2013 06:05 PM
  [ # 609 ]

leuk! Deze buis kwam ik ook bij Basis tegen. Geen idee waar die zit! Kan je een foto van de plaats mailen? Dikke kans dat de steely kop dit probleem ook heeft..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 15 maart 2013 08:12 PM
  [ # 610 ]

die zit toch direct achter de pomp,andere zijde gaat deze naar binnen.
(waar normaal het afdek plaatje zit.
deze zit net wat laleo zegt alleen in de TD
ook in de 2.5 liter

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Gepost: 15 maart 2013 08:13 PM
  [ # 611 ]

Nee hoor, ook in de gewone D.
Echter niet in benzinekoppen.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10305
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 15 maart 2013 09:28 PM
  [ # 612 ]

Zelfs in de kop van een traction zat ook al zo’n soort buis

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 15 maart 2013 09:32 PM
  [ # 613 ]

Kwam laatst ook die buis tegen. Het gekke vind ik wel dat zowel in die buis als rondom die buis koelvloeistof hoort te zitten. Wat is dan het nut vroeg ik me af. Iemand hier die daar een verklaring voor heeft?

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 15 maart 2013 10:25 PM
  [ # 614 ]

simpel: stroming creëren.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 15 maart 2013 10:43 PM
  [ # 615 ]

koude vloeistof op 4 plaatsen tegelijk in de kop krijgen. De benzine = DS kop heeft dit niet inderdaad…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
41 van de 146
« Eerste  < Vorige 39 40 41 42 43 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook