Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 12-05-2009
- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
Ik ben degene die de auto opgehaald heeft.
Die rit was een regelrechte ramp, voor mijn gevoel met gevaar voor eigen leven! Maar na 2 helse uren sturen kwam het ding aan in Lieren. Eigenlijk zonde van die rit en heb er achteraf ook spijt van. Was eigenlijk niet verantwoord.
Overigens ben ik het er mee eens dat de manier waarop de auto verslechterd is binnen de korte tijd wel heel erg is. Maar persoonlijk vind ik niet dat deze personen voor ‘varkens’ uitgemaakt kunnen worden.
Huidige Citroëns:
Citroën Xantia 2.0i-16v Break 08-DX-HT
Citroën BX 1.9 TGI Routière 1992 FS-ZR-05
Citroën XM 2.0i-16v 1999 26-KDN-5
Citroën BX 16TGi Break 1991 ZV-77-PT
Citroën BX Biarritz 1989 XP-83-LH
Ex: AX (4x) BX (6x) Xantia (6x) C4 (1x) XM (3x) Xsara (1x) GSA (2x) C5 (1x)
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Is de XM nu dermate slecht uitgelijnd dat je continu moet tegen sturen, of waren er nog andere zaken die de rit zo hels maakten?
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nou, met zulke slijtage is er maar één conclusie mogelijk Hogervp: de voortrein is zo krom als een ouwe…..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
hmmm, dat zou niet best zijn.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Meestal goed op te lossen met een setje andere veerpootjes en draagarmen. Als het subframe zelf echter een tik gehad heeft wordt het vervelend.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
hopelijk valt de het mee voor Punaxio.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 12-05-2009
- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
We vermoeden dat het de stuur en/of fusee kogels zijn. Een krom subframe zou me persoonlijk behoorlijk verbazen want dat moet naar mijn idee de klappen van een stoeprand wel kunnen opvangen. Kogels daarentegen zijn natuurlijk minder sterk.
De rit was hels doordat de hoogteregelaars totaal de weg kwijt zijn. De auto danst daarom van voor naar achter en dat gaat om de halve minuut ongeveer. Iedere keer als de auto wisselde van stand kreeg ik een behoorlijke ruk aan het stuur dus goed corrigeren was continu noodzakelijk. Daarbij zijn de voorbanden natuurlijk zeer slecht en dat maakte de rit eigenlijk onverantwoord waardoor ik er achteraf ook spijt van heb.
De achterruiten willen niet meer sluiten dus ik zat ook bij -4 in de tocht.
Overigens maakt het mij zelf nu niet veel meer uit. Iedereen, behalve Bram91, heeft nu van het project afgezien dus laten we voor Bram hopen dat het allemaal meevalt.
Huidige Citroëns:
Citroën Xantia 2.0i-16v Break 08-DX-HT
Citroën BX 1.9 TGI Routière 1992 FS-ZR-05
Citroën XM 2.0i-16v 1999 26-KDN-5
Citroën BX 16TGi Break 1991 ZV-77-PT
Citroën BX Biarritz 1989 XP-83-LH
Ex: AX (4x) BX (6x) Xantia (6x) C4 (1x) XM (3x) Xsara (1x) GSA (2x) C5 (1x)
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Punaxio schreef:De rit was hels doordat de hoogteregelaars totaal de weg kwijt zijn. De auto danst daarom van voor naar achter en dat gaat om de halve minuut ongeveer. Iedere keer als de auto wisselde van stand kreeg ik een behoorlijke ruk aan het stuur dus goed corrigeren was continu noodzakelijk.
Dat alles wijst mijns inziens toch vooral op kromme draagarmen hoor
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Ik ben heel benieuwd, we zullen het wel horen van Bram tzt.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Zijn er al vorderingen? Ik vind dit toch echt een prachtig ding, hopelijk blijft ‘ie rijden.
Way out in the water, see it swimming.
Als ik die verhalen zo lees vraag ik me toch af wat er nu zo verrekte bijzonder is aan deze XM. Het is een serie 1in een kleur die je zelden tegenkomt.
Is het speciale die kleur? of is het speciale dat de wagen in 6 maanden van ok naar verrot is gereden?
Zou het ook zo bijzonder zijn als het een gewone serie 1 in donker groen was geweest? Ik vermoed van niet. Is het dan niet veel praktischer een goede serie 1 te pakken en die in die speciale kleur te laten spuiten? Overigens, het is idd een verdomd mooie kleur maar laten we wel wezen, afgezien van dat is het gewoon een XM die dusdanig gaar is dat er stevig aan gebraden moet worden, je er behoorlijk wat euri aan moet besteden om het weer strak rijdend te krijgen.
Yep, ik denk echt dat spuiten van een mooie goedkoper is dan deze weer strak maken….
just my 2 cents. Het doet me ook denken aan een BX die hier werd aan geboden in een uiterst zeldzame kleur. Ding moest naar de sloop en iedereen schreeuwde moord en brand. De eigenaar bood dat ding gratis aan aan ieder die hem wilde hebben… en toen bleef het stil..
Naar mijn mening hebben de verhalen hier het erger doen lijken dan het is. Kom toch regelmatig auto’s tegen met mijn werk die in slechtere staat zijn maar gewoon rondrijden. Ja, de auto is gebruikt als auto om op te rijden maar als het een andere kleur was geweest had iedereen dat prima gevonden.
Was het een andere kleur was geweest had het ding idd al lang op de sloop gelegen. Ik vind de kleur en interieurcombi erg mooi. Als de auto eens een wasbeurt en interieur schoonmaakbeurt heeft gehad zal deze al enorm opknappen. Voor mij is het gewoon een erg leuk low-budget project voor erbij.
Daarnaast is de motor mooi lekvrij, zit er een nieuwe koppeling in, zijn de veerbollen nog goed, distributie recent vervangen…
De kosten vallen dan dus ook mee. Inclusief aankoop zal ik straks niet meer kwijt zijn dan ik zou zijn om een andere XM te kopen van deze leeftijd en in goede staat te krijgen. En daarvoor gaat de XM dus ook niet naar dealers e.d., doe veel zelf en voor de dingen die ik niet zelf kan weet ik goedkope adressen. Ik heb maar even mijn stukje van vandaag van het XM forum gekopiëerd:
Inmiddels ben ik al even bezig geweest aan de XM. Andere voorbanden zijn geregeld net als een set andere nette deurpanelen. Tevens viavia een goedkoop adres gevonden om het nieuwe plaatwerk straks te laten spuiten.
Aan de ophanging zag ik geen al te vreemde dingen. De schade door de aanrijding is echt beperkt gebleven tot het voorscherm, grille en bumper(?). Het binnenscherm is niet geraakt. De linker spoorkogel heeft nogal wat speling maar ik denk niet dat dit iets met de aanrijding te maken heeft. Wel zag ik dat de draagarmrubbers niet meer de beste zijn. Dit zou best een veroorzaker van het sporingprobleem kunnen zijn.
Morgen ga ik de XM weer een bezoekje geven. Roest aan de dorpel opmeten om te zien of ze zo door de APK komt. Zo op het oog leek dat nog het geval. Zodra alle apk-punten dan opgelost zijn kan ze gewoon over de weg richting lasadres en zulke zaken.
De XM APK-klaar maken valt nog best mee; tot nu toe zag ik voorbanden,linker ashoes, linker spoorkogel, einddemper, debietregelaar lekt.
Optisch werk bestaat uit vervangen en spuiten van de grille en het voorscherm, plekje deur en spoiler. Dan nog alle stootlijsten weer voorzien van chroomlijstjes en het interieur netjes maken. Morgen eerst eens beginnen met de auto goed stofzuigen.
Nu dus op zoek naar een goede of gereviseerde debietregelaar, s1 grille en linker voorscherm.
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Toen de huidige eigenaar de XM van de vorige eigenaar terugkocht, kende hij de toestand. We hoeven hier de vorige eigenaar dus niets te verwijten. Adviezen voor de opknapbeurt blijven welkom!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Bram91 schreef:
Nu dus op zoek naar een goede of gereviseerde debietregelaar, s1 grille en linker voorscherm.
Heb ik liggen. PB?
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
PB!