Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 02-03-2013
- 2CV 2cv6
- ID/DS 19
- CX 25 TRD Turbo 1
thx, ga ik doen!
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 10-03-2013
- Xsara Picasso 1.8 16v
Wel zo netjes dat ik me ook even voorstel.
Mijn nickname is GiJaRoSha, maar het leven ga ik door als Robert, ben 28 jaar en bezit een donkerblauwe Xsara Picasso 1.8 uit 2002, die hoofdzakelijk door mijn vrouw gereden wordt (woon/werk). Wij wonen met onze kids in Den Haag.
Ik ben op dit forum gekomen na het vele googlen over het vervangen van de standaard fabrieksradio en dit forum heeft me al goed op weg geholpen.
Wellicht heb ik een onjuiste volgorde gehanteerd om eerst een topic te openen met mijn vraag en me dan pas voorstellen, sorry daarvoor ops:
Gr. Robert
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Welkom Robert!
Komt goed Robert, sommige stellen zich nooit voor dus dat streepje heb je al voor, welkom.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Welkom.
Op het eerste zicht een propere Xantia, schoonheidsfoutje rechtsachter, maar hij lijkt me niet verkeerd.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Net voor het achterwiel lijkt de wielkast beschadigd.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Bekend met de XantiaClub? Het instructieboekje staat daar gewoon online: http://www.xantiaclub.net/instructie/instructie1a/
En op het forum is veel kennis: http://www.xantiaclub.net/forum/
overigens heeft het instructieboekje een speciaal vakje, links van het stuur. Best verstopt. Daar heb je al gekeken? Het wil wel eens voorkomen dat de mensen niet weten waar die zit.
En gefeliciteerd met je aankoop natuurlijk!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Veel geluk ermee en als je toch een keertje een vraag hebt maak dan gewoon een topic aan over je auto (eerst wel even de zoekfunctie gebruiken misschien heeft er iemand alles al voor je uitgezocht.).
Eerste km al gereden? Zal wel een wereld van verschil zijn tegenover de degelijke maar ongelooflijk stijve Golf.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Laat ik me ook maar even voorstellen; ik ben Michiel, 30 jaar oud, woonachtig in Utrecht en sinds enkele dagen in het bezit van een Xsara Coupé VTS (167PK) uit 2001.
Welkom Michiel.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Hallo !
Ik ben nieuw op het forum dus stel ik me even voor !
Ik ben Sascha,man,18 jaar oud wonend te Limburg.
Ik ben een weekje geleden geslaagd voor mijn rijbewijs B
Heb ondertussen een tweedehands auto gekocht,en de keuze is geworden: een Citroen C2 VTR !
(Bouwjaar 2007/Km stand 24000km)
Ik hoop via dit forum een beetje wegwijs te worden in de Citroen autowereld
ben ook van plan in de toekomst een aantal dingetjes te veranderen aan de auto
heb inmiddels wel al nieuwe velgen erop liggen (SWH Black Ice 17 inch)
verder hoop ik in de toekomst eens een meeting mee te kunnen maken !
Mvg.
Citroën C2 VTR 1.1
Welkom Sascha.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Ik ben Vroem1964 en ook actief onder de naam Vroem op het alfaromeo164register.nl.
En ja zo komt van het een het ander.
Immers ik had een 3 tal 164 Alfa’s (97-96-93 en een Mercedes 250d(91) en een Mitsubishi Colt (91) en 2 grote honden…zie je het probleem..? Nee?
Nou na de plechtige uitvaart van onze Ford Taurus Wagon uit 88 2 jaar geleden moesten we ijskasten, tuinschotten, autoonderdelen en meubels verslepen met…een Alfa 164 maar daar ook onze honden in laten springen.
Kortom een onpraktische janboel van jawelste. Dus al een hele tijd zaten wij te denken over een busje. Ooit hadden we eens een T3 Volkswagebus gekocht in een verschrikkelijke toestand en dat was zo’n geweldig leuk en praktisch ding met karakter dat we nadat we hem verruild hadden voor een vrij jonge Toyota Hi-Ice dubbel cabine en verlengd toch al heel snel gingen missen. Immers mijn gerollerde vol deuken zittende rammel en kabaal bus had zoiets als karakter en die Toyota was gewoon een luxe auto behalve het sturen (geen stuurbekrachtiging.
Goed dergelijke voertuigen kosten nu in desolate toestand een vermogen in aanschaf en gebruik zijn zwaar en meestal diesel. Dus veel belasting, sinds grijs kenteken afgeschaft is.
De Taurus was net geen oldimer, en zwaar. Het was een mooie luxe confortable auto, 3 banken, elektrische verselling enz. etc maar steeds weer geklooi met een plotseling heel heftig lekkende automaat (12 liter a 10 euro per liter en een plas olie…TJEEE!. De Duitse milieupolitie is nog steeds op zoek naar mij denk ik sinds ons laatste ritje door de Eifel met die Taurus) Maar goed op een dag was ik zo kwaad dat hij weer kapot was dat ik hem met volle tank naar de sloper heb laten brengen. Ik heb gezegd tegen de afsleper en de Anwb man…je mag hem hebben voor niks. Slechts de Automaat is kapot, pas gekeurd, nieuwe dure brede banden en volle tank…maar niemand wilde hem…raar volk, rare ik, zo implusief als ik was/ben soms.
Nou ja, en dus was ik aan het loensen naar Opel Combo achtige dingen op Marktplaats. En op een goede dag stond er die C15 op de parkeerplaats. Beschilderd, gerollerd, kinderen hadden erop getekend en nu had ook nog iemand de bumper eraf gereden. Dat was hem! Liefde op het eerste gezicht. DE vervanger van mijn Volkswagenbus, YES! Dus impulsief een briefje onder de ruitenwisser geduwd. De eigenaar dacht dat de veroorzaker van de schade zich had gemeld.
Een paar dagen later telefoon. En uiteindelijk naar wat aarzelen van beide kanten de auto gekocht van een heel sympathieke jonge man die mijn dochter ook nog kent want ze zijn ongeveer even oud.
Nou, de C15 kende ikwel van vroeger van het werk (Akcros Roermond) Ik heb toen met die auto verhuisd van Sittard naar Roermond.
Kijk hier staat hij in het water tijdens het hoog water in Rermond.
http://i1200.photobucket.com/albums/bb338/ABosmaT/Hoogwater Roermond 93/2012-07-29143957.jpg
Ik heb toen nog een aanrijding gehad met dat wagentje. Ik stond stil een een klungelig meisje reed met het stuur van haar Vespa tegen mijn rechter spiegel en viel voor de auto. Niks ernstigs gelukkig gebeurt maar ik werd gelijk belaagd door een menigte die mij wilde lynchen want ik zou hebben gescheurd als gek, dat deden die gasten met die bestelauto’s allemaal. Ik ben door de politie onzet geworden en heb moeten voorkomen een paar jaar later. Daar kreeg ik 100 gulden boete opgelegd. Die boete kwam omdat ik de schuld maar op me genomen had. Geen voorrang verleend aan doorgaand verkeer bij afbuigen naar rechts…Maar goed ik stond gewoon stil te wachten tot mevrouw met de brommer lang zou rijden, zucht. Directeur van het bedrijf had daarna boos alle documenten kapot gescheurd en tja ik werd uiteindelijk gedagvaard omdat niemand mij een boete had toegezonden. Ook heb ik nog eens 2 big bags van 300 kg produkt met deze wagen naar DSM (HDPE-fabriek) gebracht omdat de inkoper daar een verkeerde spoedorder had geplaatst bij ons. Iedereen stond destijds te kijken dat ik ee bigbag met de heftruck in die C15 propte. (Moest er wel weer uit want ik moest de wielkasten uitkloppen want deze waren ingedeukt en nu bij dat gewicht liepen de banden tegen die deuken aan. Maar goed dat ging prima. Dus er was een beetje oude bewondering voor dit wagentje, de C15. Hij reed lekker en is praktisch en een beetje appart zoals Citroen behoort te zijn, toch?
Verder heb ik regelmatig staan kijken en peinzen bij een Citroen. GS, GS-A, CX, BX, Xantia, XM ik stond er steeds aan maar durfde niet. Citroen niks als rare techniek en problemen dat was wat veel mensen zeiden maar rijdt wel heerlijk…
Nou ja en dat is eigenlijk ook zo’n Alfa vooroordeel dus tja..we weten wel beter, toch?
Wat heb ik zoal gehad in mijn leven aan auto’s (let wel de laatste decenia heb ik meestal 3-5 auto tegelijk gehad)
Renault 17TS (76)
Zastava Yugo 45 (83)
Mazda 929 Legato Hartop coupé (78)
Sunbeam 1500TC (73)
Lada 2105 83(gas
Lada 2105 82 (gas)
Mitsubishi Lancer 18D (85)
Rover 3500 SD1 81 (?)
Alfa 33 1500 TI (type 1 83?)
Renault 11 (8..?)(gas)
Volkswagen bus Diesel T3 81
Ford Scorpio 2.8i (86?)
Ford Taurus 3.0i Wagon (88)
Toyota Hi-Ace verlengd dubbel cab Diesel (9..?)
Ford escort 1.3L (83)
Ford Escort 1.6L (84)
Volvo 440 1.8. (?) Gas
Fiat Tipo 1.4i
Mitsubishi Lancer Hatchback 15gli (91)
Mitsubishi Colt 1.3 (91) *
Alfa Romeo 164 2.0i twinspark facelift (93)*
Alfa Romeo 164 2.0i twinspark Super (96)**
Alfa Romeo 164 3.0 24v Super (97)*
Mercedes 250D 5 cilinder W124 (91)*
Land Rover 109 (auto van de zaak, leger)
Daf YA4440 (vrachtauto 4x4 van de zaak, leger)
C15 14 caburateur versie***
Mogelijk ben ik nog wat vergeten…?
* geschorst momenteel
** Dagelijkse rijder
*** Dagelijkse rijder en project
Nou tot nu toe doe ik bijna alles zelf aan de auto’s. Slechts als de onderdelen met montage goedkoper zijn dan zelf prutsen en met APK zie je mij in de garage.
Van E-storingen, tot cilinderkop en koppeling vervangen enz. ik heb het allemaal zelf gedaan.
I
Meer gekke avonturen:
http://www.facebook.com/ton.bosma1
http://s1200.photobucket.com/user/ABosmaT/library/?page=1
n mijn dagelijks leven verdien ik de kost als Chef van Dienst bij Air Liquide Acetylene te Geleen, Chemelot. Daar geef ik leiding aan een ploeg die de cilinders vullen met acetyeleen gas dat van de 2 naftakrakers van Sabic komt. U kent dat gas wellicht van het autogeen lassen (met vlam)
Enige tijd geleden was ons bedrijf onderdeel van Sabic en daarvoor DSM Limburg.
Ik heb een dochter, die woont al zelfstandig samen met haar vriend. We hebben 2 honden een Hollandse Herder met de naam Darko en Bowie een chocolade Labrador. Beide honden zijn 2 jaar en wildebrassen.
Met de honden de hei op of het bos in doe ik graag.
Over de regio limburg/Brabant heb ik een aantal garages waarin auto’s staan en prul is opgeslagen. In De regio Geleen heb ik een garage waarin ik wel eens wat knutsel. Het is heel erg behelpen want geen licht en klein en eigenlijk mag ik er niet klussen…mja..
Het grotere werk en het brug werk doe ik meestal in de DHZ garage te Heerlen, Palemig (van de Ven). Daar kwam ik al begin jaren 80.
Soms kan ik wat klussen bij iemand anders klus plekje van de Alfa164 club. Maar ja dan moet ik meestal 200 km rijden om er te komen.
Het meest leuke vind ik een auto voor heel weinig te kopen, op te knappen en veel mer kilometers te rijden dan mesne die tig tienduizenden uitgeven aan een auto.
Ben nu met de alfa 3 maal via Frankrijk naar Midden Italie geweest (telkens pakweg 5000km) met de Volkswagen Bus 2 keer naar Polen Tjechie en Hongarije. En met de Mercedes heb ik inmiddels bijna 400.000 gereden en deze wagen heeft in totaal al 3/4 miljoen kilometers gereden. De alfa’s bijna 3 ton. Met de excortjes zijn we vroeger tig keer naar Oostenrijk geweest en naar Euro Disney. En het waren allemaal auto van pakweg 250-750 gulden en of Euro. De Mercedes, de Taurus, de Mitsubishi Lancer Diesel en de Reneault 11 en de Hi-Ace overigens niet, dat waren allemaal redelijk dure goed onderhouden relatief jonge auto’s. De Zastava was nog geen 3 maanden oud.
Maar pakweg het meeste plezier en avontuur en vaak ook nog de meest betrouwbare auto’s waren de auto’s die ik van de sloper heb gered.
Nou, dat was toch wel genoeg tekst, toch?
Groetjes,
Ton en Brigit en een poot en lik van Bowie en Darko
Meer gekke avonturen:
http://www.facebook.com/ton.bosma1
http://s1200.photobucket.com/user/ABosmaT/library/?page=1
Dat is de voorstelling van het jaar! Welkom en genieten van die C15 want eigenlijk rijden die erg fijn.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017