Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 24-02-2009
- BX Bx 19 GTi 16v MK2
- BX BX 19 GTI 16V MK1
- C3 C3 1.4i Exclusive
Heeft iemand ervaring met het vervangen van een voorraad pot?
Zijn er dingen waar ik aan moet denken?
Simpel klusje.
Eerst de klem bovenop losmaken door hem aan de voorkant naar beneden te drukken.
Dan de hele tuit met die slangen eraan uit de pot wurmen. Oppassen dat het grote filter niet loskomt en achter de rand blijft hangen. Die hele tuit hang je dan even in een bakje of een tasje, want die blijft wel even druppelen.
Daarna kun je in principe de pot vol LHM eruit pielen, beetje schuin houden en naar boven halen etc.
Je oude pot is zeker doorgeroest van buitenaf?
En vergeet niet om beide filters en vlotter even los te halen en goed schoon te maken.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 24-02-2009
- BX Bx 19 GTi 16v MK2
- BX BX 19 GTI 16V MK1
- C3 C3 1.4i Exclusive
de pot is nog goed zover ik kan zien maar ik wil hem een likje verf geven.
ik ben de motorruimte een beetje aan het opfrissen.
kan ik meteen onder de pot de zaak even schoonmaken.
bedankt voor de tips