













































Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Siliconekit lijmt niet genoeg. Je hebt een polyurethaan kit nodig, siliconenkit gaat niet lang werken.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste






















Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Dit heb ik meegekregen: Terostat 9220 ‘Powerlijm’
“hard elastisch-hoge verouderings-, weers-, uv- en zoutwaterbestendigheid-voorrtreffelijke afdichtingseigenschappen-snelle uitharding-siliconenvrij-oplosmiddelenvrij-Isocyanatenvrij-reukloos”
?














































Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat is dus géén siliconen kit hé
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste






















Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
T zit in een tube hé, dan is dat voor mij silicone, hahaha
Maar wat denk jij waterman, OK? Want in de zaak moesten ze toch even nadenken wat ze mij gingen meegeven…














































Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
T zal wel werken.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste






















Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic






















Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Beetje laat, maar toch al enkele fotootjes:






















Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Vandaag de CX uit de stalling gereden, op de betonvloer een mooie kring…. hmm
Naar huis gereden en de blokjes erronder. Motor en boite klein druppeltje hangen, afgeveegd. Ondertussen standlicht/pinker vervangen rechtsvoor. Daarna even op de vloer kijken, weeral een vijftal druppels olie!
Blijkbaar komt het van boven het vliegwiel, op het vliegwiel, op de uitlaat, op de grond… is dit de krukaskeerring die de laatste loodjes legt?






















Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Vandaag cx even gewassen, en er dan een dik halfuur mee rondgetoerd. Oliepeil van boite en motor blijft lekker tussen de streepjes, dus dat is al goed. Maar ze blijft dus hier en daar een (paar) druipertjes achterlaten
Wel lijkt de snelheidsmeter er geen zin meer in te hebben, hij reageert o zo traag, je ziet de naald haast niet bewegen. Even die verbinding onder de motorkap uit elkaar halen en bekijken… Je staat dan stil bij de lichten en je naald staat op 60






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
demuywo schreef:
Blijkbaar komt het van boven het vliegwiel, op het vliegwiel, op de uitlaat, op de grond… is dit de krukaskeerring die de laatste loodjes legt?
Kun je zien/voelen/ruiken of het ATF of motorolie is?
Kan trouwens ook je nokkenaskeerring zijn. Of de pakking van het ‘huis’ van de ontsteking (die er niet opzit, maar het huis nog wel)
Als je pech hebt is het de krukaskeerring. Of prise-as keerring.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gooi er anders eerst effe zo’n wondermiddeltje in,Misschien helpt dat nog.
Want hij lekt nog maar heel iets.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.






















Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Nou, ruiken kan ik niet zo bijster goed, maar ik heb 1 groot voordeel: de vloer in mijn garage is witgrijs. En onder de boite ligt altijd al wel een druppeltje rode olie (Dexron) en dat wordt nu vergezeld van een (paar) bruin/zwart druppeltje(s) van het vliegwiel.
Ik heb daarnet nog eens met het licht zitten kijken, maar bovenaan kan je daar dus niks van zien hé, alles zit daar in de weg…
Ik weet niet of je op één of andere manier, zonder dus vanalles uit te bouwen, kan weten welke keerring het kan zijn? Sowieso lekt het zowel bij draaiende als bij stilstaande motor.
Ik ga misschien wel Frank zijn tip gebruiken, voorlopig er iets in gieten, en dan deze zomer eens bij een specialist binnen doen.












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Denk wel even goed na over een lapmiddel.
Als het eenmaal in je motor zit en het krijgt ongewenste bijeffecten krijg je het er nooit meer uit.
Persoonlijk houd ik ervan om de bron op te zoeken en het goed op te lossen.
oil saver liquid moly bvb. welk ongewenst bijeffect verwacht je daar?
Zelf ook net zoiets (maar van dat merk met grafiet, kan er even niet opkomen) in gedaan, merk alleen een dikke plus.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Dat soort spulletjes werkt alleen als het een keerring betreft. Een gescheurde pakking of een lekkende oliedrukschakelaar wordt een stuk lastiger om te dichten, zo niet onmogelijk.
Waarom niet eerst even op een brug gereden, alles schoon spuiten, kijken en dan pas een plan trekken. Wat Arjan zegt: als de bron kan worden opgelost is dat altijd beter.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D