Sinds vandaag heb ik een trekhaak onder de C1 !! Een gewone, mét kogel. Aanhanger trekken mag niet, maar dan passen tenminste alle fietsdragers, en niet alleen dat ene dure type Twinny Load.
Ik gebruik zelf een eenvoudige schaardrager van plm. 15 euro. Ik heb geen electriciteit laten monteren. Dat kost extra en gebruik ik toch nooit. Bovendien zijn achterlichten (hoog!) en nummerbord (laag) redelijk goed te zien.
De trekhaak is gewoon geleverd door de Citroën-dealer, en is van een Apeldoornse fabrikant. De kogel is eenvoudig afneembaar - zonder gereedschap. Het ding kost € 190,-
Grappig: ik moest wel een knullig ogend verklarinkje tekenen dat ik géén aanhanger zou gaan trekken!
Totaal aantal Berichten: 1184
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Leuk, mijn moeder is ook op zoek. Is de prijs inc. montage? Zo ja, wat kost het zonder? Hang ik hem er zelf wel ff onder.
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
Totaal aantal Berichten: 3221
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
En toch krijg je een prent voor een slecht leesbare kentekenplaat, er waren destijds peugeots 309 met trekhaak die zonder pardon op de bon geslingerd werden omdat de kogel voor de plaat zat.
Nu heb jij een demontabele kogel , dus dat probleem heb je niet meer, maar ik geef je wel de tip om een kentekenplaatje bij te bestellen om op de fiets te knuppen…
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Dat lijkt me ook verstandig. Verder heb ik een fietsendrager met verlichting, dus als er een mooi kabelsetje is wil ik dat er ook bij.
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Politieagenten zijn ook maar mensen en mensen hebben dikwijls last van een slechte bui en beginnen ze overal op te zeuren, ik zou het risico niet willen lopen.
Totaal aantal Berichten: 2120
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Ik heb een hekel aan TL’s, maar dat terzijde, waarom zou je met zo’n karretje geen aanhanger mogen trekken?
Een C1 kan toch wel iets meer aan dan een 2cv?
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
inderdaad, als je met een 50 pk visaatje een aanhanger van 750 kg geremd mag trekken
Ik heb het ook altijd vreemd gevonden. Zo’n klein vouwwagentje of bagagewagentje moet toch gewoon kunnen?
Totaal aantal Berichten: 2039
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Vandaag een fietsendragertrekhaak laten monteren door de dealer. Afneembare kogel maar de kogel is zo gevormd dat wel alle merk fietsendragers erop passen maar geen aanhanger. De kogel is aan de voorkant en achterkant afgeplat en er zit een extra pennetje bovenop. Merk is Terwa.
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Van de week dezelfde trekhaak als Gerard besteld, komt volgende week binnen, samen met dorpelbeschermers en zonnewering achter
Voilà, comme ça!
Jacquesko
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Wat een leuke konstruktie, hoe zit dat vast?
Verkrijgbaar bij,
€156,-
http://www.towing-equipment.co.uk/index.html
of:
http://www.trekhaakplaza.nl/index.php?main_page=product_info&manufacturers_id=33&products_id=3643
Voilà, ça marche!