1,2 VTi 82 of 1,4 HDi 70
imtay
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 18-03-2013

Gepost: 18 maart 2013 03:53 PM

Hallo iedereen,

Ik ben vanplan deze maand een nieuwe C3 (Exclusive) te kopen. Ik twijfel alleen het motortype, 1,2 VTi of 1,4 HDi.

Ik rij gemiddeld 70km per dag (2x een trip van 35km), op express- en secundaire wegen. Ik neig ernaar een diesel te kopen, o.w.v. de betere koppel bij lage toeren. Ik vrees alleen dat de afstanden die ik rij te kort zijn om de motor warm te krijgen en de roetfilter schoon te houden (geen goede verbranding).

Anderzijds, volgens de autoverkoper, heeft die 1,2 VTi ook een best goede koppel op lage toeren. Iemand ervaring hiermee of tips?

Groeten,
Tim

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 18 maart 2013 03:54 PM
  [ # 1 ]

Woon je in Nederland of in België?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
imtay
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 18-03-2013

Gepost: 18 maart 2013 03:55 PM
  [ # 2 ]

België

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 18 maart 2013 03:57 PM
  [ # 3 ]

Ok, dit maakt best wat uit namelijk omdat we in NL véél meer belasting voor een dieseltje moeten betalen Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
imtay
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 18-03-2013

Gepost: 18 maart 2013 10:32 PM
  [ # 4 ]

Inderdaad. Maar belasting buiten beschouwing gelaten,... eerder voor diesel kiezen of benzine…

Profiel  
 
GSPallas
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 372
Geregistreerd: 09-09-2010

- DS 3 SoChic 1.2 VTi
- DS 5 Business Executive
Gepost: 18 maart 2013 11:18 PM
  [ # 5 ]

Hoe de diesel rijdt weet ik niet, maar wij hebben sinds januari een 1.2Vti en ik ben uitermate tevreden over de motor. Hij pakt makkelijk op en is er snel genoeg mee. Daarnaast wilden we geen EGS-bak meer.
Wel moet ik melden dat het verbruik me wat tegenvalt; tot nu toe 1:15.

Volvo V60 Cross Country en een DS3 1.2 VTi

Profiel  
 
boeman
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 807
Geregistreerd: 08-05-2005

- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Gepost: 21 maart 2013 09:29 PM
  [ # 6 ]

In Belgie heb je de keuze bij de 1.4 HDi, handbak of EGS bak. Ik zou proberen om met allebei proef te rijden op een vergelijkbaar stuk als waar je dagelijk rijdt. Mijns insziens is 35 km. ruim voldoende voor een diesel om warm te worden.

Ik zou zeker niet met een 1.6 HDi gaan proef rijden, want daarna vind je zowel de 1.2 als de 1.4 HDi maar traag/sloom/langzaam.

ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook