Ach ja, het is mijn mening en blijkbaar ook die van Citroen en de meeste automobilisten. Ik ben blij met de rij-eigenschappen van de DS5 dus ik heb er een besteld. Als ‘ie dadelijk totaal niet in trek blijkt te zijn? Alleen maar mooier, rijd ik tenminste niet in een stuk eenheidsworst.
Totaal aantal Berichten: 1785
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
waterman schreef:
De DS5 spreekt qua vormgeving vele échte citroënrijders aan, maar omdat het ding voor die groep veels te hard geveerd is haken juist die mensen af. Het is ronduit jammer dat de Ds5 niet op een c5 onderstel staat maar op een veel minder peugeot bodemplaatje gezet is.
Daar ben ik het geheel en al mee eens, zo zie ik het ook ...
Had iig de keuze gegeven wokkels of échte vering
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial 1982 Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 2024 Noir Perla Nera
Dan moeten ze die “echte vering” ook maar op BMW’s en Audi’s gaan aanbieden, als de hele wereld erop zit te wachten volgens jullie.
Totaal aantal Berichten: 43253
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat doen ze ook. Ook op mercedes zelfs.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Sja Mercedes.. het hok voor varkensboeren en taxichaffeurs. Op welke BMW’s en Audi’s zit het dan precies?
Totaal aantal Berichten: 43253
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Google is je vriend.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
de Ds5 is een toffe wagen,ziet er ook goed uit..
maar je moet niet vergeten dat het gewoon een wagen is op het onderstel van de C4/c4p
niet dat daar wat mis mee is, maar infeite is het gewoon een ds4 break bij wijze van spreken.
de C5 is een hele andere wagen met een heel ander onderstel, een soort van mini C6
zelfs de varianten met stalen vering hebben een heel ander onderstel dan de DS5.
De C5 heeft een onderstel met dubbele draagarmen voor en multi-link achter.
De DS5 heeft McPhersons voor en achter een torsiebuis
Da’s een stap terug tov de huidige C5
maar iedereen moet rijden wat hij of zij zelf wil…
zolang het maar citroen is…hahahaha
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006
- ID/DS DS 20 Pallas BVH
De keuze voor Citroen C5 / DS5 gaat nergens meer over als het om de lease gaat:
Mijn C5 bestelde ik 4 jaar terug, daar kon ik voor een 2 liter benzine kiezen en 2 uitrusting niveau’tjes hoger (comfort) en dan had ik HP vering. Ongeveer 32k was ie. Als ik nu een C5 met HP vering wil moet ik de meest luxe uitvoering kiezen met de zwaarste motor. Dan kom je op een auto van tegen de 40k, of je nu benzine of diesel neemt. Een nieuwe C5 rijdt niet super zuinig, hoge brandstof kosten dus. (Ik lease inclusief brandstof) Bovendien heeft de C5 25% bijtelling, t.o.v. 14% van de DS5H. C5 met HP vering is niet echt reëel meer voor mij.
Precies. Ik heb een DS5 Business besteld en die kost me dadelijk 250 netto in de maand. Als ik voor een Audi A4 met 25% had gekozen zou me dat 444 per maand kosten. Snel verdiend Eerlijk gezegd zou ik zonder die 14% ook nooit voor een Citroen hebben gekozen, ondanks dat de DS5 wel een erg mooie auto is.
boas1010 schreef:Wat ik mis is : bandenspanningscontrole ( dat zit wel bij andere uitvoeringen ?)
Vandaag tot mijn stomme verbazing van mijn dealer te horen gekregen dat op mijn DS5 Business Executive van 2014 géén bandenspanningscontrolesysteem of TPMS zit (is niet te vinden in de boordcomputer volgens de monteur), terwijl er wèl TPMS sensoren op de ventielen zitten (KwikFit heeft er pas nog eentje moeten omzetten toen ik een lek ventiel had) ?!?!?!?!?!?
Ik kan mij echt niet voorstellen dat af fabriek standaard 4 stuks TPMS sensoren à €40 per stuk worden gemonteerd op een auto waar geen TPMS op is besteld en de sensoren er dus voor Jan Zak opzitten…
Kan iemand wellicht bevestigen of een bandenspanningscontrolesysteem nu wèl of juist níet standaard optie is op een Business Executive van 2014?