



























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Hier is ie dan,links onder.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Ik wil een deze dagen LaSix even op de brug zetten.
Dan kan ik gelijk het oliefilter vervangen want daar kom ik ook niet bij.
Ik zal dan gelijk de treiterslang goed inspecteren.
@fluidphreak, ja die 5 minuten is gewoon in de rijstand.
Ze kwam wel net uit de hoogste stand vandaan. En toen daarna de pomp voor het eerst klikte ben ik gaan timen. En zoals ik al schreef na 5,5 minuten vond ik het welletjes en heb haar uitgezet.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Net de kilometerteller kabel gemaakt. Want hij schoot toch regelmatig los. Even aanduwen en dan werkte hij weer.
De kabel maar even helemaal eryut gehaald en er bleek dus een scheur in de kuntsofclip aan de bovenkant te zitten. De kabel weer terug gemonteerd en er een tie wrap omheen gedaan. Die zit nu ook weer muurvast.
Verder wilde ik het klokje nog repareren maar dat heb ik opgegeven. Ik kan hem niet eens gelijks zetten. Er is dus binnen in het mechaniek iets stuk. Ooit maar eens op een of ander beurs speuren naar een klokje.
En als laatste eindelijk de vloerbekleding eruit gehaald. Deze was nog steeds nat en ligt nu te drogen in de garage box. Ik heb nog niet kunnen vinden waar het vocht vandaan komt.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
pavang schreef:Hoi Paul,
Hij zit op de zelfde manier als vroeger bij je Ds.
Bij mijn Xm zit ie ook weer ongeveer hetzelfde en het is nog steeds sleuteltje 12![]()
Leuk om te lezen dat je weer met een grote Citroen bezig bent.Groeten Peter.
He Peter,
Ja het bleef toch kriebelen. Ooit eens een hydraulische citroen en het zit in je bloed he.
Ooit komt er weer een DS hoor. Dat blijft toch wel mijn grote liefde. Daar ruil ik zelfs dan mijn Thunderbird voor in. Maar voor de komende jaren voldoet een CX prima. Zweeft net zo lekker en is eigen ook net iets fijner rijden. Net wat meer luxe. Maar toch net geen DS.
Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar jouw dame.
We moeten maar weer eens wat afspreken.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Niets vreemds te melden, LaSix loopt als een zonnetje.
Maar ik wil een nieuwe stoboscoop kopen. Omdat ik toch nu maar zeker ook in de toekomst de onsteking wil afstellen\controleren. Nu zag ik op conrad.nl http://www.conrad.nl/ce/nl/product/857336/Equus-Stroboscoop-met-controle-instrument-DIS stoboscoop. Het lijkt mij een heel handig en nuttig ding.
Iemand hier al ervaring mee?
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Vanwege alle positieve reacties heb ik besloten de stroboscoop maar aan te schaffen. Als het goed is word hij vandaag geleverd.
Maar ondertussen weer een klein probleempje met LaSix. Het kunstof knietje uit de gasfabriek waar je de koelwaterslang op aansluit heeft een miniem schuurtje.
Voor nu even goed ingetaped met vulkaniserende tape. Hij is weer dicht nu maar ik wil hem natuurlijk wel vervangen.
Kan iemand mij vertellen hoe ik dit knietje gedemonteerd krijg? Moet hiervoor de hele gasfabriek uitelkaar gehaald worden?
Voor de duidelijkheid even een foto.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”












































Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Dat knietje zit met een vorkje in de verdamper gedrukt. Er zit een bouje door het vorkje geschoefd.
Tussen het knietje en de verdamper zit en rubbertje dat vaak gat lekken. Een gasboer heeft dit wel liggen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Dank je Boogaard ik ga op zoek.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Omdat ik nu toch al weer een tijdje rond rij zonder problemen dacht ik dat het maar weer eens tijd moest worden om mijzelf in de problemen te brengen.
Gisteren moets ik voor mijn werk bij een school zijn. Daar aangekomen was de weg naar de parkeerplaats opgebroken. Er lagen rijplaten en het zag er naar uit dat ik gewoon door kon rijden. Wat ik dus ook vrolijk deed. 100 meter verder was er een graaf machintje bezig en stond een stukje op de rijplaten. Ik dacht daar kan ik net achterlangs.
Maar toen ik er bijna was draaide hij en de achterkant kwam wat dichterbij. Ik stuurde dus een stuk naar links met de linkerwielen naast de rij platen.
Dit ging ongeveer 5 meter goed. Ineens zakt LaSix helemaal naar links weg en ik zat muurvast.
De deur kon niet eens meer open want LaSix was zo ver weggezakt dat deze ook in de modder zat.
Maar wat mooi is het dan dat je de auto even lekker hoog kan zetten. Even in de werkstand en ja hoor ik kon uitstappen. Gelijk zelf met mijn enkels in de modder en even naar de chauffeur van het kraaf dingetje gewandeld.
Toen deze uitgelachen was vroeg hij mij een beetje boos waar ik dacht dat ik mee bezig was?
Heb je dat bord niet gezien? je mag hier helemaal niet komen.
Ik met mijn meest onschuldige gezicht, bord? welk bord?
Toen zag de bouwmeneer dat het hek open stond en aangezien het bord op het hek zat was dit natuurlijk niet te zien.
Ik vroeg hem toen heel schulbewust of hij mij maar voor een keer uit de modder wil trekken, als ik dat bord gezien had dan had ik hier echt niet niet ingereden.
Gelukkig kon de beste man mij niet en geloofde hij mij.
Hij bond een ketting aan zijn graafding en het andere eind aan mijn trekhaak. Heel simpel trok hij mij weer uit de modder.
Ondertussen kreeg ik in de gaten dat ik een beroemdheid aan het worden was. Er stonden wel 20 kinderen van de school te kijken en allemaal te filmen met hun mobieltje.
Ik heb de man van het graafapparaat vriendelijk bedankt en ben gauw verder gereden.
Ik zit nu af en toe op de pc te kijken op youtube of ik al een fail filmpje van mijzelf kan vinden.
Al met al weer een leuke ervaring rijker. Ik kan er wel de humor van inzin van mijn domme acties….
Later maar weer LaSix een beetje netjes maken want die ziet er niet meer uit.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”












































Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Leuk verhaal!!
bogaard77 schreef:Dat knietje zit met een vorkje in de verdamper gedrukt. Er zit een bouje door het vorkje geschoefd.
Tussen het knietje en de verdamper zit en rubbertje dat vaak gat lekken. Een gasboer heeft dit wel liggen.
Update. bij de latere JH’s (zoals op mijn DS) zit er een beugel onder de LPG toevoer aansluiting geschroefd, die beide knietjes aandrukt.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Van het weekend ga ik eens aan de slag met mijn nieuwe stroboscoop. klopt het dat ik bij 2500 toeren 25 graden voorontsteking moet hebben?
Dit moet gemeten worden zonder vacuum vervroeger begrijp ik.
Weet iemand ook de dwell hoek voor mijn 2400?
edit:
Ik vond dit een paar pagina’s terug. By Boogard:
Ducellier is dacht ik 56 graden.
Is dit de dwell hoek?
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”












































Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ja grote kans als je een ducellier hebt. Even in het boek zoeken..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ik vind het toch erg lastig om precies te bepalen welke gegevens er voor mijn motor correct zijn.
Volgens mij heb ik een M23/623 motor.
The DWELL ratio must be 61 +/- 3
Discorinect the vcicuurn advance correction on
2350 cc engines - M 23/623
Connect the H.T lead from the strobe lamp
to the H T lead for No 1 cylinder at the dis-
Irihutor cap. Shine the strobe anta the flywheel
(1 )through opening a
Run the engine at idling speed 850 to
900 rpm ( Torque converter 700 to 750 rpm
Read off the advance on flywheel (1 (in line
with fixed mark b It must be 10 graden
Dus 850 tot 900 toeren en dan moet ik 10 graden meten?
Dat is weer heel wat anders dan wat hierboven staat en eerder ook beschreven in dit topic.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Wat een raar Engels! Lijkt wel een Chinese vertaling van een huishoudelijk apparaat!
Gescand met OCR ofzo.
Waarom kijk je niet in de Haynes? (het papieren boek dus!)
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D





























Totaal aantal Berichten: 10402
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Nog even over Dwell. Kijk heel goed of die in graden of in procenten wordt gegeven. Officieel is Dwell een percentage en de contacthoek in graden, maar daar wordt nogal eens de hand mee gelicht. Het verband tussen die 2: Bij een viercylinder is een contacthoek van 90 graden hetzelfde als een Dwell van 100%. Dan loopt je motor dus niet! Maar een Dwell van 60% komt dus overeen met een contacthoek van 54 graden. Ik denk dat het verband wel duidelijk is.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.