Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het mooie van dampgas injectie is dat je door dat eigen ecu in combinatie met een lambdasensor een optimaal mengsel kunt realiseren, iets wat met carbu’s gewoon niet kan.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Lamda zit er niet in zover ik weet, maar de knaap die dit gebouwd heeft weet wel waar ie mee bezig is
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
dat ziet er wel goed uit. En bied wel hoop voor mij eigen sport..
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Kost wel “serieus” geld
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
met je eerste auto niets doen is ook zonde.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 03-12-2012
- BX Sport
- Xantia Activa V6
De sport staat momenteel weer bij Van Soest (waar die ook vandaan komt)
Ik heb de auto gekocht en kreeg de belofte dat alle dingen die niet goed zouden zijn (en ik dat zou merken tijdens het gebruik) verholpen zouden worden.
Al snel bleek dat de aandrijfassen voor vervangen mogen worden, lampjes het niet meer doen enz. enz.
Nu roepen er veel mensen dat een auto op LPG slechts op lpg OF op benzine echt goed rijd, apart…. ik denk dat een auto (oud of nieuw) met de goede zorg op beide goed zou moeten kunnen rijden.
Zo word toch immers het lpg systeem aan de man gebracht?
Okay, okay, in ‘85 was het allemaal nog wat minder makkelijk, handchoke, geen directe inspuiting of wat dan ook maar toch..
Afijn, de auto word nu volledig in orde gemaakt maar het systeem dat hierboven omschreven word klinkt me goed in de oren, en meer vermogen en een nagenoeg gelijk branstofverbruik is wel een wens van me.
Waar zou ik zoiets in kunnen laten bouwen of moet ik dan zelf aan de klus via ‘t bx forum?
-Exit BX sport:exit- BX 1.4 RE:exit - Xantia Activa V6-
al vorderingen?
Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 03-12-2012
- BX Sport
- Xantia Activa V6
Sorry voor de late reply….
Beetje druk, met die vorderingen…
Eigenlijk geld hier de uitdrukking “breek me de bek niet open”
Ben nog druk met de leverancier aan ‘t “praten” over wat er wel en niet onder garantie valt en hoe die deze werkzaamheden uitgevoerd gaan worden.
Problemen:
-LHM leidingen vertrouw ik niet
-Ik heb een lampje branden, stop in combinatie met de temperatuur meter bij snelheden boven de 120
-Snelheidsmeterkabel moet vervangen worden
-Diverse lampjes uit dashboard zijn defect
Gedaan:
-Aandrijfassen vervangen
-LHM leidingen vervangen
-Auto rijd nu goed, zowel op LPG als op benzine.. wel met een gebruiksaanwijzin (er is handgas ingebouwd, bij het koud starten op lpg moet ik handmatig met het handgas de toeren rond zo’n 1500 houden anders slaat ie af)
Kortom, best nog wel wat.
Ik mag morgen weer naar m’n beste vriend Ton van Soest om te horen hoe we dit op gaan lossen.
-Exit BX sport:exit- BX 1.4 RE:exit - Xantia Activa V6-