Totaal aantal Berichten: 27894
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
BasisBIX schreef:Nou zit er voor een verkeerde bandenmaat op (185-65-14 i.p.v. 185-60-14) wat resulteert in een tellerafwijking naar beneden.
Je heb een groter wiel, je rijdt dus harder bij hetzelfde motortoerental. Dan wijk je toch af naar boven?
en dan geeft je teller een lagere snelheid aan…...
Totaal aantal Berichten: 27894
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ja, jullie hebben gelijk, geen idee waarom ik er 2 uur geleden zo niet over dacht…
Vandaag ook weer even aan deze BX geknutseld.
O.a de bakolie ververst en de veerpootretourslangetjes vervangen.
De ene was helemaal afgescheurt en de andere vergaand verdroogd.
Ook nog een andere dynamo en accu gemonteerd, nu komen de amperes beter overeen.
Het lijkt alsof het hikken van de ontsteking nu iets minder is geworden, maar het is helaas nog niet helemaal weg.
Een betere spoiler in kleur en een bumperlip wordt ook aan gewerkt, dus het wordt nog wel wat met deze BX.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Leuk deze BX!
Ik heb nog een foto van december 2009, toen ik ‘m zag staan in Hilversum:
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Ah kijk, altijd leuk een oudere foto.
Toen nog met trekhaak. Gelukkig zat die er bij de aankoop van mij niet meer onder.
Inmiddels is de lekkende debietregelaar vervangen door een droog exemplaar uit een XM.
En ik heb gelijk ook de LHM ververst + de filters schoon gemaakt. Vooral de laatste was wel hard nodig.
Ook heb ik de motorolie deze behandeling gegeven als bij de GT.
Dus de oude olie eruit, goedkope olie + wat ATF erin en een half uurtje stationair laten lopen.
Alleen nu was het verschil nog groter:
En ik had nog een beetje zwarte folie over van de motorkap van de GT, dat heb ik nu tussen achterlichten bij de GTI laten plakken:
A.s. woensdag laat ik hem bij de garage achter voor de herkeuring en daarna kan ik gelijk even nieuwe platen laten drukken, want dat is ook geen overbodige luxe.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Dat wordt echt wen dappere car zo, well done!
Life’s too short to drive without comfort!!!
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Inderdaad! Netjes!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Netjes! Knapt er van op!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 05-10-2008
- BX 1.4
- XM TurboCT Pallas
Erg netjes zo met die folie!
Veel plezier met de GTi, ook een ‘88 net als de Bixnix!
EX:
Citroën BX 1.4 “Bixnix”
Renault Clio 1.4 RTi
Seat Ibiza 1.4 16v S
Helaas geen nieuwe apk vandaag, omdat de garage computerproblemen heeft met de RDW. Daardoor kan er niet afgemeld worden. Waarschijnlijk is dat volgende week verholpen.
Wel een kleine facelift gedaan;
-bumper in de PVC coating gezet
-iets betere/nettere sierstrips erin geklikt
-nieuwe kentekenplaten met opgelegde letters gekocht
-gele Renault mistlampen erin
-en een bumperlip eronder gehangen.
Voor:
En na:
De voorbumper is er nu stukken van opgeknapt, helaas zit er achter een gespoten exemplaar. Die zou ik wel graag willen vervangen door een ongespoten exemplaar. Dus als iemand nog een nette ongespoten donkergrijze/blauwe achterbumper heeft of weet te liggen, dan hoor ik het graag.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Kikke!!
Life’s too short to drive without comfort!!!
Mijn complimenten Coen!
Je maakt er weer iets heel moois van!
Mijn Fotosessie’s
_____________________________________
Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91
Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Ziet er al een stuk netter uit!
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Netjes
Binnenkort eventjes naast de 14 RE zetten, is ook gris meteor
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en