Maar wat is het ongewenst bijeffect?
Kwaad doet dat niet.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017






















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Ik zou eerder gewoon sapje aanvullen, en additieven (het is gewoon amazing Mike!) liever vermijden.
Vervolgens een kartonnetje onder de auto leggen tegen de leksporen.
Dan uiteraard gaan zoeken naar de bron en oplossen - hopelijk valt het mee.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje






















Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Ik ben zonet even onder de CX gaan kijken. Ik had ze gistervoormidag eens met de tuinslang afgespoten onderaan.
Er ligt nu (nog) niks van motorolie onder, een paar drupjes Dexron, en ook wat drupjes LHM (das van de lekzak van voren, nieuwe ligt klaar maar dat is voor achter de TdlFF) Dus ik ga het erop wagen, sapjes in het oog houden, en dan zoek ik deze zomer de brug eens op.
Wat de ZF betreft heb ik de indruk dat het vooral van achteraan (dus het dichtst bij de bestuurder) lekt, maar goed, dat zullen we dan beter zien op de brug. Probleem is dat ik enkel in het weekend naar de garage kan, en de volgende drie weekends zitten al vol, dus ze zal nog even op de tanden moeten bijten






















Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Dom vraagje misschien, maar ik weet dat er ooit al discussie over geweest is, maar ik vind er niks meer van terug: past een 195/70R14 als reservewiel onder de motorkap van een CX (serie II)? Want ik geloof dat er standaard een 185-er in ligt?
Vanavond nog 2 verse Michelins laten leggen vooraan, nog wat kleine dingetjes fixen en dan is ze klaar voor de Tour.
Ik ben er ook achter gekomen waarom er nogal wat windruis is aan de passagierskant, de raamrubber moet al jaren dubbel zitten op 2 plaatsen, en daardoor schuift het raam niet meer helemaal tot in de rubber. Nog een werkje voor als het wat warmer wordt buiten.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Veel Plezier met de tour!
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.




























Totaal aantal Berichten: 9457
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
demuywo schreef:past een 195/70R14 als reservewiel onder de motorkap van een CX (serie II)?
Yep,past.
Ligt er bij mij ook in.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986






















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
demuywo schreef:
Ik ben er ook achter gekomen waarom er nogal wat windruis is aan de passagierskant, de raamrubber moet al jaren dubbel zitten op 2 plaatsen, en daardoor schuift het raam niet meer helemaal tot in de rubber. Nog een werkje voor als het wat warmer wordt buiten.
Die moet je toch wel weer redelijk makkelijk recht kunnen plooien ? Zoals je opmerkt scheelt dat in windgeruis.
CX-basis heeft ook een nieuwe vervanger voor als t toch niet lukt.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje






















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
F.SvM schreef:Veel Plezier met de tour!
VgF
Jammer dat je er niet bij bent.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje






















Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
cx25gtit2 schreef:demuywo schreef:
Ik ben er ook achter gekomen waarom er nogal wat windruis is aan de passagierskant, de raamrubber moet al jaren dubbel zitten op 2 plaatsen, en daardoor schuift het raam niet meer helemaal tot in de rubber. Nog een werkje voor als het wat warmer wordt buiten.
Die moet je toch wel weer redelijk makkelijk recht kunnen plooien ? Zoals je opmerkt scheelt dat in windgeruis.
CX-basis heeft ook een nieuwe vervanger voor als t toch niet lukt.
Nee Jim, die rubber zit waarschijnlijk al heeeeeél erg lang dubbel, dus vanals je hem loslaat zit ie weer dubbel… nuja, ik heb daar geen last van hé, ik zit achter het stuur
Ik heb wel nog zo’n rubbers liggen, dus deze zomer eens uithalen en proberen met eentje uit de collectie.












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
René Jongejan schreef:demuywo schreef:past een 195/70R14 als reservewiel onder de motorkap van een CX (serie II)?
Yep,past.
Ligt er bij mij ook in.
Dat valt dan nog mee, ik krijg er met moeite een 190 TRX in.
Ik denk dat een 220 brede TRX die ik onder de auto heb zitten niet eens ga proberen






















Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Beetje uitkloppen Arjan












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Oh ik vergat erbij te zeggen dat ik die 190er netaan in krijg als ik het grootste deel van de lucht eruit laat lopen. Op volledige spanning krijg ik hem niet op zijn plekje.






















Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Misschien omdat de diameter iets groter is? en het wiel daardoor verder naar voren komt? weet niet hoor? Of is het iets hoger (breder dus)?












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Nee de diameter is geen probleem, ruimte zat.
Het is echt de band die klem loopt, er zit voor het schutbord iets waardoor de band klemt.
Iets rechts onder de ruitenwisser, dit deel zorgt ervoor dat de bak in het wiel niet rond draait
Je ziet hier op de foto ook wel hoe krap het is onder de ruitenwisser met een origineel reservewiel.






















Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
En is dat origineel reservewiel 185 of 195? als een 195 er in past, zou een TRX 190 toch ook moeten passen?
(bij mij zat er nu nog een origineel reservewiel in, een 185-er)