Vandaag mijn ‘nieuwe’ C5 uit 2003 opgehaald bij de Citroën dealer waar ik de auto vrijdag heb gekocht. Moest nog nieuwe APK op en service/afleverbeurt van 595 euro (oink!).
Mee naar huis gereden en niet tevreden….
Deze benzine 2.0 versie klinkt als een diesel (bij stationair draaien). Bij gebruik koppeling klinkt het alsof er een watergemaal in werking treedt, zo’n gesop en geborrel en gesis. Je hoeft het pedaal maar iets aan te raken met je voet en je voelt een trilling en je hoort bijgeluiden, als je het pedaal helemaal indrukt komt die hele ris aan bijgeluiden.
Enfin, luister zelf: http://youtu.be/X2HQ_emY8qM
M’n telefoon ligt op de voorband van de auto die er naast geparkeerd staat. Je hoort me iets roepen, dat is het moment dat ik het koppelingspedaal indruk (later nog een paar x geloof ik).
Wat deugt er niet? Heb C5 zonder garantie gekocht. Als me dit over twee weken was overkomen was het simpele pech maar nu verwacht ik van dealer dat ze auto wel in orde afleveren. Bij proefrit kan ik me deze kwalen niet herinneren. Eigenlijk zeker van niet want valt dusdanig op dat je t niet kan missen.
Voor wie er niet genoeg van kan krijgen: http://youtu.be/xQ_d9fksoHQ
Hier ligt telefoon op de vloer bij de pedale. En trek ik op bij een verkeerslicht.
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Volgens mij is je druklager ontploft…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ontploft nog wel
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Uit elkaar gedonderd, ontploft, vergaan, wat jij wil. Het lijkt stuk. En geen garantie… Tja…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7810
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Garantie of niet, als een bij de dealer aangeschafte auto op dag 1 al zo’n gebrek vertoont zou ik verhaal gaan halen..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Idd tsja. Morgen aan de lijn bij de dealer. We zien wel wat daar van komt. Had feitelijk gelijk om moeten draaien maar was al tegen sluitingstijd. Je kent zo’n auto nog niet etc.
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
wat hebben ze gedaan voor die 595 euro da’s 1/4 van de waarde van een c5 van die leeftijd.
Je zou toch mogen verwchten dat een goede monteur dit gehoord heeft en je mag dan wel geen garantie hebben maar zij leveren nu iets met verborgen gebreken wat zij geweten moeten hebben.
En niet bellen gewoon dat ding midden voor de werkplaats ingang zetten en pas weggaan als ze het netjes oplossen.
Succes,
Mark
CX 2000 pallas ‘78
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Mark Gielen schreef:
En niet bellen gewoon dat ding midden voor de werkplaats ingang zetten en pas weggaan als ze het netjes oplossen.
Hoezo? Geen garantie is een zelf genomen risico hoor!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Tja… maar er is ook nog wel zoiets als redelijkheid/billijkheid natuurlijk. Een diagnose stellen kan altijd.
Maar goed.. wat was de aanschafprijs van de auto? Dat zal ook meespelen. Maar als je tijdens de proefrit niets gehoord hebt, is het dus tussentijds kapot gegaan (als de theorie van waterman klopt).
Dan mag je toch verwachten dat er in elk geval naar gekeken gaat worden, want als die auto zo’n geluid toen al maakte had je de kop niet gesloten.
Wil absoluut niet zeggen dat ze het euvel maar kosteloos voor je moeten fixen (dat zou ‘garantie’ inhouden en dat heb je niet). Hooguit kan de koop ontbonden worden vermoed ik.
Ik zou dus eerst eventjes netjes teruggaan en het in alle redelijkheid voorleggen. Vooral niet op hoge poten, want daar bereik je doorgaans veel minder mee.
P.s. Ik snap heel goed je teleurstelling, laat dat duidelijk wezen!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Ik ga zeer hoffelijk zijn maar ga er vooralsnog vanuit dat het netjes opgelost wordt. Ik heb de C5 niet meegekregen zoals ik m vrijdag heb gekocht. En geef me anders m’n geld en m’n Xantia maar terug.
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
waterman schreef:Mark Gielen schreef:
En niet bellen gewoon dat ding midden voor de werkplaats ingang zetten en pas weggaan als ze het netjes oplossen.
Hoezo? Geen garantie is een zelf genomen risico hoor!
maar volgens heeft de verkoper wel de plicht alle gebreken te melden waar hij vanaf weet, en van een dealer en voor 595 euro afleverkosten mag je toch verwachten dat ze dat euvel hadden moeten merken in een proefrit.
of het lager moet natuurlijk stom toevallig na de proefrit uit elkaar gevallen zijn.
Maar je oude auto terug en je geld lijkt mij voor beide partijen de mooiste en kosten neutraalse oplossing.
Mark
CX 2000 pallas ‘78
Morgen 09.00 uur gaat de dealer diagnose stellen en kijken hoe we er schappelijk uitkomen. Bij dat schappelijk heb ik wel ideeën.
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
En mocht er een fractie van de gebruikelijke kosten berekend worden, dan weet je iig dat je lager, drukgroep en platen goed zijn, plus dat je daar dan wellicht wel garantie op hebt.
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Peteryed schreef:Met een beetje beleeft zijn kom je een stuk verder dan gelijk de auto voor de werkplaats deur te zetten. Het is wel jammer dat je gelijk wat hebt, vlak na aflevering.
ik heb niet gezegd dat je daar stampij moet gaan maken alleen maar dat je niet moet bellen want dan wimpelen ze waarschijnlijk zo af maar als je er persoonlijk naartoe gaat zullen ze je veel serieuser nemen.
en als ie voor de werkplaats staat kunnen ze hem gelijk naar binnen rijden
maar ze nemen je zo te lezen serieus en als je bv tegen kostprijs een nieuw lager, koppeling en drukgroep krijgt lijkt me dat een mooie oplossing weet je iig dat dat goed is.
succes,
Mark
CX 2000 pallas ‘78
‘t Wordt steeds gekker. Vanavond had ik de C5 nodig voor een klein ritje. Op de terugweg komt de koppeling minder verder terug omhoog en is die enorme herrie over. In plaats daarvan krijg ik een piepgeluid. Luister en huiver:
http://www.youtube.com/watch?v=wTaN3rMqGLc&feature=youtube_gdata_player
Thuisgekomen in de wijk begint het te stinken in de auto, kruidlucht achtig, alsof er vuurwerk is afgestoken. Achteruit inparkeren zie ik rook bij de motorkap. Direct uit en voorzichtig kap open. Niks te zien. Starten weer. Geen rook te zien. Twijfel: zijn het dan uitlaatgassen die je ziet omdat je achteruit rijdt? Maar die scherpe brandlucht was onmiskenbaar.
Ben ik nu gewoon fase 2 ingegaan van het druklager probleem?
Mn vrouw (voor/van wie de C5 is) zegt; geef me alsjeblieft mn Xantia terug. Dit ding vertrouw ik voor geen meter meer. ik heb inmiddels hetzelfde. Eerste C5 veerde niet, tweede moest ik op autoambulance afgevoerd worden en de derde C5 (die ik uiteindelijk koop) heeft op dag 1 dit. De wondere wereld der Citroëns zullen we maar zeggen. Karakter hebben ze wel.