45 van de 146
« Eerste  < Vorige 43 44 45 46 47 Volgende >  Laatste »
   
Steely Dan, la CX Break de Bogarde VERKOCHT
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25510
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 21 maart 2013 11:08 AM
  [ # 661 ]

Gisteren de waterpomp van de oude steely kop gehaald. Zat allemaal netjes inelkaar. Toen verder met verwijderen van het pijpje. Na enig breekwerk was ze eruit. staat was matig. ijzerwas erg dun geworden.
De thermostaat was dor het warmstoken helemaal open gegaan!!

Hieronder het pijpje.

Een nieuwe is onderweg…(NOS)






Het koude water uit de radiator wordt rechtdoor dit pijpje in gepompt en kan alleen ook nog naar beneden naar de cylinders.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9342
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 21 maart 2013 11:46 AM
  [ # 662 ]

Ben benieuwd hoeveel dieselrijders nu preventief hun kop gaan lichten om de kijken wat de staat is van “het pijpje”. Laughing

Edit: kan ie er eigenlijk uit zonder de kop te lichten? Of loop je vast in het rechterbinnenscherm?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25510
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 21 maart 2013 11:52 AM
  [ # 663 ]

Je loopt vast….je kan em buigen maar je krijgt de nieuwe er nooit meer in…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9342
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 21 maart 2013 11:56 AM
  [ # 664 ]

Ook niet met de rechter motorsteun los en iets opgekrikt?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25510
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 21 maart 2013 12:04 PM
  [ # 665 ]

mischien. Of door je binnenscherm?
zowiezo moet ook de waterpomp eraf, of je moet er iets aan lassen…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Gepost: 21 maart 2013 12:45 PM
  [ # 666 ]

Zo hee! Wie had zo’n pijpje nog NOS liggen?  Shocked

Verbaast me niets dat ‘ie er bij Steely/Viezerik zo uitkomt. Gevolg van langdurig afvullen met leidingwater… Sad

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25510
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 21 maart 2013 12:53 PM
  [ # 667 ]

Deze kwam uit de platte diesel, die wel goed onderhouden was..
Het breken en buigen komt omdat ik er tegenaan heb lopen tikken met een dopje..

Ow…Ja die spullen heb jij ook nog liggen…Maarja. Dan moet je het weer voor weinig aan mij weggeven…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Gepost: 21 maart 2013 01:49 PM
  [ # 668 ]

Maar hij was toch doorgeroest en dun zeg je? Anders vervang je hem niet… dus zo goed was hij blijkbaar niet (dat bedoelde ik meer). Spraakverwarring. Wink


Ik dacht dat je dit buisje uit de kop van Viezerik had gehaald, maar deze is dus van de originele Steely. Dan ben ik nu benieuwd hoe de buis van Viezerik eruit ziet!

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25510
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 21 maart 2013 02:52 PM
  [ # 669 ]

Inderdaad! ik wilde em preventief eruit hebben. Als ie heel was geweest had ie weer terug gekunt maar dat was meteen duidelijk!! Niet dus..

Ben ook zeer benieuwd naar de viezerik-kop!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25510
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 22 maart 2013 10:43 AM
  [ # 670 ]

Nog een foto van het gat waar het deksel op moet. Er is dus wel een flow voor het deksel langs:

foto’s van de kop zoals ie van de platte diesel afkwam:



Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 22 maart 2013 11:47 AM
  [ # 671 ]

Shit zeg wat een drama heb jij met die auto.

Ik heb net even een paar bladzijden doorgelezen.
Dat die pijp eruit kan wist ik ook niet.
Maar dit is wel het ultieme bewijs dat kraanwater niet in een motor thuis hoort!

Ik durf bijna niets meer over scheuren te zeggen, maar die meest uitvergrootte foto hierboven tussen de uitlaatklep en de voorkamer.
Wat It daar?

Wat betreft afpersen:
Dit is natuurlijk wel in een stationaire toestand, een motor die loopt beweegt.
Het kan best zijn dat iets onder een continue druk dicht is en bij wisselende druk niet.

Volgens mij blaas jij lucht in het koelwater, waardoor de circulatie stopt / slecht wordt, en de motor overkookt.
Bij een wat lagere snelheid is het koelsysteem kennelijk in staat de lucht af te voeren.
Bij een hogere belasting niet meer.
Het enige wat ik niet snap is dat er geen grote witte wolken uitkomen ( of uit de uitlaat of uit het vaatje als die gaat spugen)

Sterkte ermee!

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25510
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 22 maart 2013 12:10 PM
  [ # 672 ]

Je bedoelt deze:

is een beetje viezigheid maar zal het checken.

Als de motor ietsje warmer wordt, dus als je haar belast zoals richting wintersport blaast ze druk af uit het vat inderdaad. Dat water kookt dan nog niet.. Verder condenseert het gelijk op de motorkap en druipt naar onderen weg..

Toen ik met een witte dop reed: openingsdruk 1,1 bar wat debiel veel is, scheurde er een slang ( die slecht was) en toen werd de KVS verdampt op de uitlaat en radiator. Toen zag je wel witte wolken.

De auto verbrandt geen KVS. want er komt geen witte rook uit de uitlaat!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25510
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 22 maart 2013 12:13 PM
  [ # 673 ]

nog effe wat: Als ik nu remmenreiniger in de kop spuit via de in- en uitlaatpoorten zie je uit twee uitlaat kleppen een heel weinig zweten.. Moet ik die kleppen slijpen of mag ze een ietsje hebben? De motor heeft 2 maanden niet gelopen..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 22 maart 2013 12:15 PM
  [ # 674 ]

Lijkt wel of je ergens een verstopping hebt in je koelwater circuit.
De waterpomp pomt lekker door maar de doorstroming is niet goed.
Gevolg (plaatselijk) te veel druk.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25510
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 22 maart 2013 12:18 PM
  [ # 675 ]

Ja wolfman, dat kan dus doordat dat pijpje er is uitgerot… Dat zit er niet voor niks…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
45 van de 146
« Eerste  < Vorige 43 44 45 46 47 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook