Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Na de geluiden van gisteren had ik er al geen meter mee mee gereden. Je maakt alleen maar meer stuk namelijk..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1806
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Deze problemen had je toch al bij een proefrit kunnen herkennen ???
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
Nee, niet gemerkt. Dealer zou het ook moet merken want bij afleverservicebeurt hoort een technische controle. Elke monteur moet dit er direct uithalen.
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Hoe dan ook: NIET verder rijden.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik vind het allemaal niet heel handig wat je aan het doen bent…
Je constateert vrijwel onmiddellijk nadat je je nieuwe aanschaf hebt opgehaald rare bijgeluiden.
Goed, da’s köt.
De precieze oorzaak van die geluiden is vooralsnog onbekend, maar het is wel duidelijk dat het niet zo hoort.
Dan leg je je probleem voor aan het forum hier en krijgt diverse suggesties van wat er aan de hand zou kunnen zijn. Vervolgens maak je een afspraak met de verkopende partij in de hoop dat het in alle redelijkheid valt op te lossen. De verkopende partij staat hier niet op voorhand afwijzend tegenover, dus da’s alvast positief.
En wat doe jij vervolgens? Je gaat gewoon met die kapotte auto rijden en post dit nog op het forum ook .
Echt hoor, stel dat ik die dealer ben en ik lees toevallig mee dan was ik nu al ongeveer klaar met je claim.
Ai, is het zo erg? Ik bel ze morgenochtend gelijk om te overleggen hoe of wat. De Citroëndealer in m’n eigen woonplaats zit nl paar honderd meter bij me vandaan. Knoop m desnoods achter de eend. Wie weet kunnen die er wat in betekenen.
PS. Dat ik er mee rij komt omdat de dealer niet reageerde van WHAAA afblijven. Ik heb de hier gestelde diagnose genoemd. Daarnaast ging ik natuurlijk gisteren Googlen op dit probleem bij de C5 en vond topic op C5 club waarin het ook over deze klacht ging en dat je nog flink veel kms kan maken maar de herrie toe zal nemen. Vandaar.
Ik zou zéker niet zomaar met die auto gaan rijden!
Koppeling verrot. 900 euro kosten waarvan 400 voor mij.
Redelijk opgelost, dacht ik.
Niet voor mij iig.
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nou sorry hoor, dan moet je dus gewoon een auto mét garantie kopen!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Nee, de dealer moet m netjes afleveren. Ik heb m niet in orde meegekregen. Maar goed, ga ik hier niet over dimdammen dat is iets tussen de directie en mij. En aangezien brieven schrijven aan hotemototen mn beroep is gaat dat helemaal goed komen.
Daarom koop ik m ook bij een dealer omdat ik, als pennenlikker, dan niet achterdochtig om een auto hoef te kruipen op zoek naar gebreken waar ik nog nooit van gehoord heb.
Toch is dat redelijk.
Dit geluid herken ik uit duizenden!
Hier is het lager.
En als je hem beweegt krijg je dit;
En let op de vingers, die gaan hard! Opeens staat je pedaal op de grond.
Totaal aantal Berichten: 2133
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Ik kan me je teleurstelling/boosheid wel goed voorstellen, maar ik denk dat de meesten hier het een redelijke oplossing zullen vinden. Meest vervelende is denk ik het verloren vertrouwen in de auto, maar normaal gezien hoef je je over de koppeling straks geen zorgen meer te maken!
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Ik vind 400 euro voor een koppeling niet duur. Je moet ook rekenen: Dit had ook na 5 maanden kunnen gebeuren en dan had je dus 900 kunnen aftikken (of misschien wel meer als er bijkomende zaken beschadigd zijn). Nu kost het je 400 extra en je hebt de zekerheid van een nieuwe koppeling waar je weer lang mee voort kunt.
Zoiets kan nu eenmaal ‘spontaan’ kapot het is echt niet onwaarschijnlijk dat de betreffende monteurs niets gemerkt hebben. Zuur maar waar. Ik vind het een mooie coulance oplossing hoor.
Maar goed, je kunt altijd proberen er nog wat af te pennenlikken als dat je beroep nu eenmaal is.
Ik denk evenwel niet dat het veel succes zal hebben.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D