Ik heb een citroen saxo uit 2003.
De afgelopen maanden sluit de bestuurdersdeur steeds slechter.
Ik heb de pal in de deurpost al wat verzet.
Dit heeft even geholpen, alleen nu wordt het steeds erger.
Het lijkt wel of de deur steeds verder naar beneden zakt.
Momenteel moet ik vanuit de auto met 2 armen aan de deur trekken om hem dicht te krijgen
Wie heeft advies hoe ik dit kan herstellen.
Totaal aantal Berichten: 1825
- Xsara Picasso 16-16v
vaak is gewoon het deur schanier versleten. dan dus de pen vervangen die erdoor heen zit. je komt erachter door de deur 20cm te openen, en dan de deur omhoog bewegen/tillen.bij speling merk je dit gelijk, hoop gebonk, de deur moet natuurlijk speling vrij zijn, het is zelfs een afkeurpunt voor de apk.
Bedankt voor je reactie.
Is het een dure/ingewikkelde ingreep, of een vrij eenvoudige ingreep?
Dan moet ik namelijk gaan overwegen om een andere auto te kopen
Totaal aantal Berichten: 1656
- Xantia Ambulance, GiFa
Vaak is scharnier ook al ruim, dan kun je de scharnieren eventueel een maat groter uitboren en een dikkere pen erin. Bij mijn P205 ging ik van 6 naar 8mm.
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Zelfs bij de dealer gaat je dit niet al teveel kosten.
Is ook iets waar je een vaste prijs voor kunt vragen.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
saxo kwaaltje, waarschijnlijk is het bovenste scharnier uit het blik gescheurd. heb al verschillende mensen gehoord, en het zelf ook gehad. vaak kunnen ze dit bij een garage zo weer vastlassen =)
Totaal aantal Berichten: 70
- BX SPORT
- AX GTI
- AX 1.4 Furio
- AX First 1.4 D
- BX Chic
Ik denk ook dat het een uitgescheurd bovenste scharnier is.
Komt vaak voor bij de Saxo.